Τετάρτη 7 Απριλίου 2010

Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΤΑ ΤΖΙΠ ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΜΙΖΕΣ

Το Παρόν

Από το 1985 είχε αρχίσει ο χορός των παραγγελιών τζιπ από την Daimler AG Benz για λογαριασμό του Γενικού Επιτελείου Στρατού και της Πολεμικής Αεροπορίας.

Συνολικά, όπως προκύπτει και από τον αποκαλυπτικό πίνακα που δημοσιεύουμε, τα τζιπ που παρέλαβαν το ΓΕΣ και η ΠΑ είναι 7.460 και η αξία των 5.460 (όσα παρελήφθησαν από το 1997 και μετά) ανήλθε σε 115 δισ. δρχ. Για τα 2.000 τζιπ που παραλήφθηκαν τα έτη 1985 και 1989 δεν υπάρχουν στοιχεία.

Να σημειώσουμε ότι επιχειρήθηκε να γίνει και νέα παραλαβή τζιπ από την ίδια εταιρεία με το αιτιολογικό ότι έπρεπε να ενεργοποιήσουμε κάποια option από τις προηγούμενες αγορές, αλλά ο τότε υπουργός Άμυνας Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος δεν δέχτηκε, γιατί εκτός των άλλων μας τα πρόσφεραν σε διπλάσια τιμή από τα προηγούμενα! Υπέρ της αγοράς και μάλιστα αναφανδόν είχε ταχθεί ο τότε γενικός γραμματέας Εξοπλισμών κ. Ζορμπάς, ενώ λίγους μήνες μετά την άρνηση Σπηλιωτόπουλου για την παραγγελία, το υπουργείο Άμυνας πέρασε σε άλλα χέρια...

Σύμφωνα με τον πίνακα που δημοσιεύουμε και αποκαλύπτει ολόκληρη τη διαδρομή των τζιπ με τις πολλές μίζες (όχι για να παίρνουν μπροστά βέβαια), η πορεία τους εξελίχθηκε ως εξής:

• Το 1985 το ΓΕΣ προμηθεύτηκε 500 οχήματα τύπου 240 GT 1/4.

• Το 1989 πήρε άλλα 1.500 του ίδιου τύπου.

• Το 1997 πήρε 2.000 τζιπ 290 GT 11/4 αντί 21 δισ. δρχ.

• Το 1998 η Πολεμική Αεροπορία πήρε 645 τζιπ τύπου Unimog αντί 35,7 δισ. δρχ.

• Το 2000 το ΓΕΣ πήρε 224 τζιπ 290 GT 11/4 αντί 3,7 δισ. δρχ. και η ΠΑ 111 Unimog αντί 5 δισ. δρχ.

• Τέλος, το 2001 το ΓΕΣ πήρε 2.480 τζιπ 290 GT αντί 49,6 δισ. δρχ.

Ήδη ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών Ι. Σακελάκος διέταξε προκαταρκτική έρευνα για να διαπιστωθεί αν εμπλέκονται και έλληνες αξιωματούχοι στις «περίεργες» αυτές αγορές και αν έχουν συμμετοχή στις μίζες.

Στο μεταξύ, με ερώτησή του στην Ευρωβουλή ο ευρωβουλευτής Ν. Χουντής ζητάει από την Κομισιόν να προχωρήσει στη διεξαγωγή έρευνας σχετικά με τις μίζες που δόθηκαν στην Ελλάδα από τη γερμανική εταιρεία. Μεταξύ άλλων, ο κ. Χουντής καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δώσει στοιχεία για τους διαγωνισμούς του ελληνικού Δημοσίου στους οποίους μετείχε η Daimler, καθώς και για τα έργα που ανέλαβε το χρονικό διάστημα 1998-2008.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου