Νέα μεγάλα επενδυτικά σχέδια για επέκταση της Cosco και σε άλλα ελληνικά λιμάνια και στους σιδηροδρόμους συζητούνται στις υψηλού επιπέδου συνομιλίες στην Αθήνα
Στρατηγείο εξόρμησης στην Ανατολική Μεσόγειο αλλά και στη Δυτική Ευρώπη θέλουν οι Κινέζοι της Cosco το λιμάνι του Πειραιά, υπό την προϋπόθεση ότι θα αποκτήσουν κι άλλες διευκολύνσεις στο «Μεγάλο Λιμάνι» αλλά και επιρροή στα λιμάνια Θεσσαλονίκης, Βόλου, Τυμπακίου Κρήτης και σε ένα λιμάνι της Δυτικής Ελλάδας, προφανώς αυτό της Πάτρας.
Χθες η Υπουργός Οικονομίας κυρία Λούκα Κατσέλη συναντήθηκε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Cosco κ. Γουέι Ζιαφού ο οποίος ήλθε στη χώρα μας επικεφαλής πολυμελούς αντιπροσωπείας.
Ο Κάπτεν Γουέι (όπως αποκαλείται ο πρόεδρος της Cosco) είπε οτι η εταιρεία του κατάφερε να συνενώσει άλλες τρεις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες σε συνασπισμό, τον CΚΥΗ που απαρτίζεται από Cosco, Κawasaki από την Ιαπωνία, Υang Μing από την Ταϊβάν και Ηaνzing από τη Βόρεια Κορέα. « Αυτή είναι η μεγαλύτερη συμμαχία στον κόσμο, που επίσημα ξεκίνησε τον Απρίλιο εφέτος. Ερχονται αυτές οι εταιρείες από την Κίνα, θα μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους στο λιμάνι του Πειραιά και μετά θα διασπείρονται στα υπόλοιπα μεσογειακά λιμάνια. Τα πλοία θα επανέρχονται στον Πειραιά από τα μεσογειακά λιμάνια και αυτό θα συμβάλει στη διπλή ταχύτητα ανάπτυξης του λιμανιού και στον όγκο των εμπορευματικών κινήσεων. Ετσι σε μερικά χρόνια ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου και αυτή τη χρονιά ο στόχος μας είναι να φθάσουμε τις 800.000 εμπορευματοκιβώτια» είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Cosco.
Επίσης διερευνάται η πιθανότητα να συνεργαστεί ο κινεζικός όμιλος στα logistics, στη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα και στα ναυπηγεία με ελληνικές εταιρείες. «Στόχος μας είναι να επεκτείνουμε τις συνεργασίες, και αυτό θα βοηθήσει στο να επανακάμψει η ελληνική οικονομία, ώστε με τον τρόπο αυτόν να βοηθήσουμε, να βάλουμε ένα χέρι στη γιατρειά της ελληνικής οικονομίας» ανέφερε με νόημα ο «κάπτεν» Γουέι Ζιαφού , ο οποίος χαρακτήρισε την Ελλάδα ελκυστική χώρα για επενδύσεις, αφού είναι η πύλη εισόδου για την Ευρώπη και τις άλλες χώρες της Μεσογείου. Το θετικό είναι πως ο κινέζος αξιωματούχος είπε ότι θα χρησιμοποιήσει την επιρροή του για να προσελκύσει και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες και διεθνή κεφάλαια στον Πειραιά.
Η κυρία Κατσέλη είπε ότι πελάτες της Cosco από την Ασία και την Ευρώπη έρχονται πλέον μέσα από τον Πειραιά, ο οποίος σταδιακά εξελίσσεται σε διεθνές εμπορευματικό κέντρο.
«Το λιμάνι δεν είναι μόνο προβλήτες, έχει να κάνει επίσης με εξυπηρέτηση των πελατών, με logistics, με κέντρο εμπορευματικό, με υπηρεσίες όλου του κλάδου της ναυτιλίας. Προσβλέπουμε σε αυτή τη συνεργασία. Θεωρούμε ότι είναι στρατηγικής σημασίαςγια τη χώρα μας» είπε η υπουργός Οικονομίας, ενώ διευκρίνισε ότι δεν συζητήθηκε θέμα αγοράς ελληνικών ομολόγων από την Κίνα.
Σήμερα ο κ. Ζιαφού θα έχει συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππα, στην οποία θα συζητήσουν τις προοπτικές συνεργασίας στο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, στο εμπορευματικό κέντρο Θεσσαλονίκης και τις συνδέσεις του σιδηροδρόμου με τα λιμάνια της χώρας. Οι Κινέζοι εκφράζουν ενδιαφέρον να μετάσχουν στην κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο και συζητούν συνεργασία με τις εμπορικές αμαξοστοιχίες του ΟΣΕ. Στη συνάντηση από ελληνικής πλευράς συμμετείχαν ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας κ. Στ. Αρναουτάκης, οι γενικοί γραμματείς Οικονομίας κ. Ι. Δρυμούσης, Επενδύσεων και Ανάπτυξης κ. Γ. Πετράκος, Βιομηχανίας κ. Α. Φούρλας, οι ειδικοί γραμματείς Ανταγωνισμού κ. Μ. Πατεράκης, ΣΔΙΤ κ. Ν. Ματζούφας , Ψηφιακής Σύγκλισης κ. Α. Μαρκόπουλος, καθώς και οι πρόεδροι του Ιnvest in Greece κυρία Β. Μπουφούνου και του Οργανισμού Προώθησης Εξαγωγών κ. Α. Χολέβας.
Στην ελληνική αντιπροσωπεία μετείχαν επίσης ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θ. Βενιάμης, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ν. Αγγελόπουλος, ο αντιπρόεδρος του ΣΕΒ κ. Θ. Φέσσας και το μέλος της διοίκησης της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Π. Λασκαρίδης .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου