Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2010

ΝΕΑ ΘΥΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΑΚΗΡΥΚΤΟ ΠΟΛΕΜΟ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΕΡΙΑ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ F16
Άλλο ένα ατύχημα στις Ένοπλες Δυνάμεις στάθηκε μοιραίο για τα πληρώματα που επέβαιναν στα δύο F16 τα οποία συγκρούστηκαν πάνω από το Λιβυκό Πέλαγος. Τα δύο F-16 Block 52 της Πολεμικής Αεροπορίας συγκρούστηκαν λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι, κατά τη διάρκεια άσκησης για προσομοίωση αναχαίτισης σε χαμηλό ύψος, κοντά στο Γαϊδουρονήσι. Πρόκειται για ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο αεροσκάφος από την 340 Μοίρα της 115 Πτέρυγα Μάχης στη Σούδα.
Οι δύο εκ των χειριστών περισυλλέγησαν σώοι και μεταφέρθηκαν το νοσοκομείο της Ιεράπετρας, όπου υπεβλήθησαν σε χειρουργικές επεμβάσεις. Ο τρίτος (Μπαλατσούκας Τάσος) βρέθηκε νεκρός.
Ο ένας διασωθείς, ο Σήφης Αναστασάκης από το Ηράκλειο, χειρουργήθηκε αλλά η κατάσταση της υγείας του κρίθηκε εξαιρετικά σοβαρή, καθώς υπέστη εσωτερική αιμορραγία και μεταφέρθηκε στο ΠΑΓΝΗ, ενώ ο δεύτερος Μποτζάκης Παύλος, φέρει κατάγματα στα κάτω άκρα και στον αυχένα, αλλά είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση.
Στην εκπαιδευτική άσκηση τακτικής εναέριας μάχης συμμετείχαν συνολικά έξι αεροσκάφη. Τα μαχητικά, που ανήκαν στην 340η Μοίρα της 115 Πτέρυγας Μάχης της Σούδας, χωρίστηκαν σε δύο ζευγάρια -τέσσερις εναντίον δύο- και πετούσαν σε ύψος 7.000 ποδών. Το σενάριο της άσκησης προέβλεπε ότι τα δύο εξ αυτών ήταν «βομβαρδιστικά» και η αποστολή των υπολοίπων τεσσάρων ήταν η αναχαίτισή τους.
Τα δύο αεροσκάφη συγκρούστηκαν κατά τη διάρκεια της εικονικής αερομαχίας. Οι δύο χειριστές που περισυλλέγησαν σώοι, αποτελούσαν το πλήρωμα του διθέσιου αεροσκάφους.
Σύμφωνα με μαρτυρία «στην πιο σκληρή εκπαιδευτική αερομαχία, την εναέρια μάχη δύο εναντίον δύο έγινε η σύγκρουση των μαχητικών αεροσκαφών F16. Τα αεροσκάφη είχαν απογειωθεί από την 115 Πτέρυγα Μάχης της Σούδας. Ανήκαν στην 340 Μοίρα και είχαν σενάριο αποστολής την εναέρια μάχης νότια της Κρήτης. Πρόκειται για εναέρια μονομαχία με κανόνες ασφαλείας αυστηρούς. Τα αεροσκάφη πρέπει να πετούν σε κάποιο συγκεκριμένο ύψος και δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να υπάρξει προσέγγιση αεροσκαφών σε απόσταση μικρότερη των 1000 ποδών.
Πιθανότατα σε κάποιον από τους επίπονους για τους πιλότους και αεροσκάφη χειρισμούς, ασυνείδητα κάποιος από τους κανόνες δεν τηρήθηκε. Παρόλα αυτά κανείς δε μπορεί να αποκλείσει την πιθανότητα τεχνικού προβλήματος. Τα αεροσκάφη πετούν στα όρια αντοχής τους σε αυτές τις πτήσεις. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη F16 ήταν από τα τελευταία που αγοράστηκαν το 2005 και άρχισαν να παραλαμβάνονται μόλις το 2007. Κατά την παραλαβή τους είχαν παρουσιάσει τεχνικές ατέλειες οι οποίες επιδιορθώθηκαν».
Εκφράζουμε τα συλλυπητήρια μας στους συγγενείς, φίλους και συναδέλφους των άτυχων πιλότων.
Ελπίζουμε και αγωνιζόμαστε ώστε να είναι τα τελευταία θύματα του Ακήρυκτου Πολέμου στο Αιγαίο, που κοστίζει αίμα, ανθρώπινο πόνο και πολύτιμους πόρους στους δύο λαούς.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΩΝ
ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932 955437 diktiospartakos.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου