Πηγή: Ελευθεροτυπία
Να που τελικά «λεφτά υπάρχουν»!
Μετά τις υπογραφές στη σύμβαση για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Abu Dhabi Mar και την ThyssenKrupp Marine Systems, το ελληνικό Δημόσιο καλείται να περάσει από το ταμείο. Το νέο υπόλοιπο για 6 υποβρύχια τύπου «214» ανέρχεται σε 1,321 δισ. ευρώ, καταβλητέο σε δόσεις, μέχρι το 2018. Ειδικά φέτος, θα δοθούν 300 εκατ. ευρώ! Κι όμως, ο Ευ. Βενιζέλος είχε δηλώσει ότι δεν θα δίνουμε πάνω από 200 εκατ. το χρόνο. Αλλά όπως και στα καύσιμα, τα «πλαφόν» αναιρούνται υπό την πίεση της αγοράς. Ετσι θα πάρουν όσα ζητούσαν οι Γερμανοί, με τη σύμφωνη γνώμη του Γ. Παπακωνσταντίνου και παρά την «τρύπα» στα φετινά έσοδα. Επεται και συνέχεια στο λογαριασμό: 200 εκατ. το 2011, 171 εκατ. το 2012, από 150 εκατ. την τριετία 2013-2015, 100 εκατ. το 2016 και από 50 εκατ. τα έτη 2017 και 2018. Προσθέστε ακόμη 117 εκατ. ευρώ για ανταλλακτικά, που συνοδεύουν το εκσυγχρονισμένο υποβρύχιο «209». Σύνολο 3,47 δισ. ευρώ (έχουμε ήδη δώσει πάνω από 2 δισ.), αλλά δεν τελειώσαμε. Εκκρεμεί η προμήθεια τορπιλών, που θα τα εξοπλίζει, ενώ απουσιάζει -προς το παρόν- κάποια άλλη σύμβαση υποστήριξης για τη συντήρηση και τα ανταλλακτικά τους. Βεβαίως, κατά τη μαθηματική προσέγγιση του Ευ. Βενιζέλου, πρόκειται για «ελάχιστη οικονομική επιβάρυνση που υπολογίζεται στα 175 εκατ. ευρώ σε σχέση με το αμυντικό αλλά και αναπτυξιακό όφελος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου