Το κυρωτικό νομοσχέδιο για τη μεταβίβαση του 75,1% των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Abu Dabi Mar, μετά τη συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης και ThyssenKrupp, ενέκριναν σήμερα ΚΥΣΕΑ και Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων. «Κόβουμε το γόρδιο δεσμό, η μεταβίβαση γίνεται με διάφανο τρόπο» δήλωσε αμέσως μετά ο Ευ. Βενιζέλος.
"Το σχετικό νομοσχέδιο κατατέθηκε ήδη στη Βουλή προκειμένου να συζητηθεί και να ψηφιστεί ή δυνατόν μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου γιατί πρέπει να αρχίσει από την 1η Οκτωβρίου ένα νέο οικονομικό έτος σε ένα νέο περιβάλλον και με μία νέα προοπτική για τα Ναυπηγεία και τους εξοπλισμούς του Πολεμικού Ναυτικού" δήλωσε ο υπουργός Άμυνας.
Ο κ. Βενιζέλος είπε ότι "κόβουμε ένα γόρδιο δεσμό που ταλαιπωρεί το δημόσιο και το ναυτικό δέκα ολόκληρα χρόνια".
"Αυτή τη στιγμή έχουμε αποκτήσει εγγυήσεις, τα υποβρύχια περιέρχονται στο Πολεμικό Ναυτικό και πιάνουν τόπο δύο δισεκατομμύρια ευρώ που είχε πληρώσει το δημόσιο τα προηγούμενα χρόνια δίχως να έχει πάρει στα χέρια του τίποτα στην πραγματικότητα".
"Νομίζω ότι οι νέες εγγυήσεις με τις οποίες περιβάλλεται η σύμβαση αυτή, η κατάργηση των αντισταθμιστικών, οι θεσμοί διαφάνειας που θα λειτουργούν, δημιουργούν και μια νέα ατμόσφαιρα στο δημόσιο βίο", είπε ο υπουργός Άμυνας, προσθέτοντας ότι "γι' αυτό έχουμε ζητήσει από την αντιπολίτευση να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να συναινέσει ψηφίζοντας το κυρωτικό νομοσχέδιο που θα δίνει εντολή σε εμένα και στον υπουργό Οικονομικών να υπογράψουμε την οριστική σύμβαση, εκτελώντας ένα νόμο του κράτους εφόσον η ίδια η βουλή κρίνει ότι αυτή η σύμβαση είναι συμφέρουσα και επωφελής".
Ο κ. Βενιζέλος επισήμανε ότι η διαδικασία αυτή εφαρμόζεται για πρώτη φορά και ότι η Βουλή είναι στο επίκεντρο της προσπάθειας, έτσι ώστε οι πάντες να γνωρίζουν τα πάντα και να σπάσει ο αδιανόητος φαύλος κύκλος, όπως είπε, που δηλητηριάζει το δημόσιο βίο.
Απαντώντας σε ερωτήσεις, ο υπουργός Άμυνας είπε ότι οι εργαζόμενοι είναι απολύτως διασφαλισμένοι καθώς εφαρμόζεται η εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία ανεξαιρέτως και όπως πρόσθεσε δεν υπάρχει καμία διαδικασία ομαδικών απολύσεων ούτε κανένα ειδικό προνόμιο για τους νέους ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Επίσης, ερωτηθείς εάν οι εργαζόμενοι επηρεάζονται από το σταμάτημα της μη στρατιωτικής λειτουργίας των ναυπηγείων είπε ότι οι εργαζόμενοι είναι εργαζόμενοι, η νέα ιδιοκτησία ξέρει πολύ καλά ποιοι περιορισμοί έχουν επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, γιατί έπρεπε να λύσουμε το ζήτημα της επιστροφής των κρατικών ενισχύσεων και στη διαπραγμάτευση με την ευρωπαϊκή επιτροπή μετείχαν όλες οι ενδιαφερόμενες πλευρές.
Σύμφωνα με τις συμβάσεις που το ΚΥΣΕΑ θεώρησε καλές το 75,1% των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά περνά στην Abu Dadhi Mar και το 24,9% παραμένει στην THYSSEN KRUPP MARINE THYSSENS. Η κατασκευή των δύο υποβρυχίων θα συνεχιστεί ενώ το ελληνικό δημόσιο διατηρεί το βέτο για τυχόν αλλαγές της μετοχικής σύνθεσης των ναυπηγείων και της σύνθεσης του διοικητικού συμβουλίου.
Τέλος, αναφέρεται ότι θα απορροφηθούν στο ναυπηγείο οι περίπου 150 εργαζόμενοι της παλαιότερα αποσχισμένης εταιρείας τροχαίου υλικού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου