Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2010

ΑΡΑΒΙΚΟ ΦΤΕΡΤ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑ

tanea.gr

Εχοντας, από την περασµένη Τετάρτη, τα κλειδιά των Ναυπηγείων Σκαραµαγκά στα χέρια της, η Αbu Dhabi Μar θα επιχειρήσει να γίνει το µεγάλο αφεντικό της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής βιοµηχανίας.

Ο ιθύνων νους της Αbu Dhabi Μar, o λιβανέζικης καταγωγής Ιskandar Safa, έχει καταστήσει σαφές προς την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης ότι η «προίκα» των δύο νέων υποβρυχίων για τα Ναυπηγεία Σκαραµαγκά δεν φτάνει για να διατηρηθούν και οι 1.300 θέσεις εργασίας που υπάρχουν σήµερα.

Η νέα αυτή παραγγελία του Πολεµικού Ναυτικού της χώρας προς τα Ναυπηγεία Σκαραµαγκά δικαιολογεί σύµφωνα µε τις εκτιµήσεις των νέων ιδιοκτητών των Ναυπηγείων Σκαραµαγκά µόνον 300 θέσεις εργασίας, γεγονός που σηµαίνει ότι για να επιβιώσει ο Σκαραµαγκάς

και µαζί του οι 1.300 θέσεις εργασίας

πρέπει να «προικοδοτηθεί» και µε νέες γερές παραγγελίες.

Πολύ δε περισσότερο όταν µε πρόσφατη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα Ναυπηγεία Σκαραµαγκά δεν µπορούν να αναλαµβάνουν παραγγελίες για επισκευές και ναυπηγήσεις πλοίων του εµπορικού ναυτικού, συµπεριλαµβανοµένης και της ακτοπλοΐας, παρά µόνον παραγγελίες για πολεµικά πλοία.

Το πρόβληµα µε τις φρεγάτες

Το πρόβληµα όµως είναι ότι το αµέσως επόµενο µεγάλο επενδυτικό πρόγραµµα του Πολεµικού Ναυτικού της χώρας

η κατασκευή των έξι φρεγατών FRΕΜΜ

έχει «καπαρωθεί» σύµφωνα µε δεσµεύσεις της προηγούµενης αλλά και της σηµερινής ελληνικής κυβέρνησης από τα υπό κρατικό έλεγχο γαλλικά ναυπηγεία DCΝS και τον έλληνα σύµµαχό τους, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Ρητά στη συµφωνία

Στη συµφωνία συνεργασίας ανάµεσα στον γαλλικό και τον ελληνικό όµιλο, που µάλιστα επικαιροποιήθηκε τον περασµένο Σεπτέµβριο, αναφέρεται ρητά ότι ο ελληνικός όµιλος θα είναι ο κύριος συνεργάτης της DCΝS στην Ελλάδα και η βασική ναυπηγός εταιρεία στην οποία θα κατασκευαστούν οι έξι φρεγάτες. Ο συνολικός προϋπολογισµός για τις 6 FRΕΜΜ θα ανέλθει σε σηµερινές τιµές περίπου στα 3,5 δισ. ευρώ σε βάθος 15ετίας.

Γίνεται λοιπόν σαφές ότι χωρίς

και µε ανταγωνιστή

τον όµιλο των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Νεωρίου, που απασχολεί περίπου τον ίδιο αριθµό εργαζοµένων, τα Ναυπηγεία Σκαραµαγκά θα δυσκολευτούν να επιβιώσουν µε βάση τα σηµερινά δεδοµένα, δηλαδή τις παραγγελίες που θεωρούνται εξασφαλισµένες και τη διατήρηση των 1.300 θέσεων εργασίας.

Επαναπροσέγγιση

Αυτό το γνωρίζουν καλά οι νέοι ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων, γι

αυτό και µια από τις πρώτες τους κινήσεις είναι να επαναπροσεγγίσουν τον όµιλο των Ναυπηγείων Ελευσίνας µε στόχο να διαµορφωθεί ένα ενιαίο επιχειρηµατικό σχήµα το οποίο και θα µοιράζεται παραγγελίες του Πολεµικού Ναυτικού αλλά και τις ναυπηγήσεις και επισκευές πλοίων από τον ιδιωτικό τοµέα. Οι πληροφορίες λένε ότι και ο όµιλος Ελευσίνας - Νεώριον µε επικεφαλής τον κ. Νίκο Ταβουλάρη αντιλαµβάνεται ότι η µέχρι σήµερα µοναχική του πορεία δεν είναι πλέον εύκολη υπόθεση, όταν µάλιστα ο ανταγωνισµός από άλλα ναυπηγεία της Μεσογείου συρρικνώνει ολοένα και περισσότερο τις δραστηριότητες των ελληνικών ναυπηγείων στον τοµέα των επισκευών. Οι ίδιες πληροφορίες λένε ότι σύντοµα θα υπάρξουν εξελίξεις στο θέµα της προσέγγισης των δύο µεγαλύτερων ναυπηγείων της χώρας, του Σκαραµαγκά και της Ελευσίνας. Παραγγελίες και από ιδιώτες

Αλλωστε και η κυβέρνηση βλέπει µε καλό µάτι τη δηµιουργία ενός ενιαίου ναυπηγοεπισκευαστικού φορέα ο οποίος θα µπορέσει να επιβιώσει σε συνθήκες σκληρού ανταγωνισµού παίρνοντας παραγγελίες και από τον ιδιωτικό τοµέα, κι όχι µόνον από το Πολεµικό Ναυτικό.

Η «ΠΡΟΙΚΑ» ΤΩΝ ΔΥΟ ΝΕΩΝ

υποβρυχίων δεν φτάνει για να διατηρηθούν οι 1.300 θέσεις εργασίας στα Ναυπηγεία Σκαραµαγκά

Συρρικνώνεται η ναυπηγοεπισκευαστική βιοµηχανία

ΣΕ ΚΑΘΕ περίπτωση και άσχετα µε το τι θα κάνουν οι νέοι ιδιοκτήτες του Σκαραµαγκά, η ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική βιοµηχανία βρίσκεται µε την πλάτη κολληµένη στον τοίχο καθώς πιέζεται ασφυκτικά από τα άλλα ανταγωνιστικά ναυπηγεία της Ανατολικής Μεσογείου και κυρίως τα τουρκικά. Μάλιστα στέλεχος της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής βιοµηχανίας υποστηρίζει ότι τώρα που κλείνουν

αναγκαστικά λόγω της γνωστής απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

οι µεγάλες χερσαίες δεξαµενές των Ναυπηγείων Σκαραµαγκά, τα µεγάλα εµπορικά πλοία θα φεύγουν ολοταχώς για να επισκευαστούν στα ναυπηγεία της Τουρκίας. Ετσι όµως δεν είναι µόνον ο Σκαραµαγκάς που θα µετράει σηµαντικές απώλειες αλλά και οι περίπου 400 µικρές επιχειρήσεις της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης Περάµατος οι οποίες συντηρούνται σε µεγάλο βαθµό από τις υπεργολαβίες που παίρνουν από τα δύο µεγάλα ναυπηγεία της χώρας.

Με βάση και το δεδοµένο αυτό, στελέχη της κυβέρνησης αλλά και των ναυπηγείων εκτιµούν ότι η δηµιουργία ενός ενιαίου ναυπηγοεπισκευαστικού φορέα γίνεται ακόµη πιο επιτακτική προκειµένου να διατηρηθούν οι πάνω από 5.000 θέσεις εργασίας στον Σκαραµαγκά, την Ελευσίνα, το Νεώριο και το Πέραµα.

Η Αbu Dhabi Μar

Η Αbu Dhabi Μar Group είναι ένας όµιλος ναυπηγείων από το Αbu Dhabi που συµπεριλαµβάνεται στους κορυφαίους κατασκευαστές πλοίων του Περσικού Κόλπου. Ο όµιλος απασχολεί 2.000 εργαζοµένους και δραστηριοποιείται κυρίως στη ναυπήγηση φρεγατών και µεγάλων γιοτ, και γενικότερα στις επισκευές πλοίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου