Οχι μόνον δεν πτοήθηκαν, αλλά πείσμωσαν! Τα μέλη των κινήσεων που αντιτίθενται στην καταβολή τέλους διοδίων στους (ιδιωτικούς στην πλειονότητά τους) αυτοκινητόδρομους της χώρας κατά τις μετακινήσεις τους, αποφάσισαν, εν όψει της κυριακάτικης κινητοποίησής τους στα διόδια της Αττικής, να εντείνουν τις αντιδράσεις τους.
Η συγκέντρωση μελών του κινήματος «Δεν πληρώνουμε διόδια», στη «Λέσχη Υπογείως» των Εξαρχείων προχθές το βράδυ, ήταν μια μεγάλη έκπληξη. Το στέκι ξεχείλισε από κόσμο και λίγο πριν ξεκινήσει η εκδήλωση δεν έπεφτε καρφίτσα. Οι πρόσφατες «ειδήσεις» άλλωστε περί επιβολής προστίμων εικοσαπλάσιων του αρχικού τέλους, εξώδικων και η άδεια της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (ΑΠΠΔ) που «δόθηκε» στις εταιρείες για να φωτογραφίζουν τα οχήματα ήταν ζητήματα που απασχόλησαν τη συνάντηση. Ιδιαίτερα μετά τον πραγματικό «βομβαρδισμό» του κοινού από τα δελτία ειδήσεων για όσα, όπως επισημάνθηκε, είναι ήδη γνωστά. Τις «ειδήσεις» βέβαια τροφοδότησε ουσιαστικά το ίδιο το κίνημα που μέσα σε λίγους μήνες ενημέρωσε χιλιάδες οδηγούς σε μπλόκα και αλλού για το τι πραγματικά ισχύει. Μόνο στην Αττική (σε Αφίδνες και Τραγάνα) ο αριθμός των αρνητών καταβολής τέλους έφτασε τους 4 στους 10 και στην Πιερία πολλοί οδηγοί όχι απλά σηκώνουν, αλλά κλοτσάνε τις μπάρες!
«Η επίθεση των εταιρειών, την οποία σκανδαλωδώς κάλυψαν τα τηλεοπτικά κανάλια, σκοπό είχε να εκφοβίσει τον Ελληνα πολίτη που επιτέλους αντιδρά» είπαν οι ομιλητές. «Ολα όσα ακούστηκαν για εξώδικα, αγωγές και δήθεν άδεια της ΑΠΠΔ δε στέκουν. Ιδιωτικές εταιρείες δεν έχουν το δικαίωμα να επιβάλλουν πρόστιμα» ξεκαθάρισαν οι παρόντες νομικοί. «Το να φτάσει υπόθεση μη καταβολής τελών διοδίων στα δικαστήρια είναι μάλλον απίθανο», πρόσθεσαν, «αλλά σε μια τέτοια τροπή πρέπει να είμαστε έτοιμοι να μην αφήσουμε κανέναν μόνο του». Κάποιοι ακόμη πιο έτοιμοι δήλωναν «ας μας βάλουν μέσα, είμαστε ήδη πάνω από 100.000». Πολλοί μίλησαν για «δρόμους που 'χουν πληρωθεί εδώ και καιρό μέσω της Εφορίας» και πως «η μετακίνησή μας αφορά την ελευθερία μας - οι δρόμοι είναι κοινωνικό αγαθό, όπως τα νοσοκομεία και τα πανεπιστήμια». Οι συγκεντρωθέντες απαίτησαν άμεση δημοσιοποίηση των συμβάσεων παραχώρησης των ελληνικών δρόμων στις εταιρείες αλλά και τους ισολογισμούς των εταιρειών.
Οσοι βρέθηκαν στα Εξάρχεια προχθές διαπίστωσαν πως το «κίνημα» έχει μεγαλώσει τόσο που δεν περιορίζεται, ούτε και καθορίζεται πλέον μόνο από την άρνηση πληρωμής στα διόδια. Προσανατολίζεται μάλιστα σε συμπόρευση με εργαζόμενους που διαφοροποιούνται από την εκάστοτε συνδικαλιστική «ομπρέλα» και σε νέες δράσεις, με απώτερο στόχο την κατάργηση των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στα νοσοκομεία. Εξελίσσεται σε νέο κοινωνικό μοντέλο, πολιτικοποιημένο αλλά χωρίς κομματικές ταμπέλες, από πολίτες που μοιράζονται το ίδιο όραμα: την αφύπνιση των συμπολιτών τους και τη νόμιμη, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν, άμυνά τους στις «ληστρικές επιδρομές τής (όποιας) εξουσίας στις τσέπες των πολιτών». *
Οχι στις φωτογραφίσεις οδηγών, λέει η Αρχή Προσωπικών Δεδομένων
Διαψεύδουν οι επιτροπές πρωτοβουλίας κατά των διοδίων ότι η Ανεξάρτητη Αρχή Προσωπικών Δεδομένων έχει δώσει έγκριση να φωτογραφίζονται οι οδηγοί που αρνούνται να πληρώσουν, ώστε να εντοπίζονται και να τιμωρούνται με πρόστιμο.
Η «Ε» έχει στα χέρια της αίτηση, με την ένδειξη «Εξαιρετικά Επείγον», που κατέθεσε το υπουργείο Υποδομών στις 16 Νοεμβρίου 2010 στη συγκεκριμένη Αρχή ζητώντας έγκριση για «την παραχώρηση δεδομένων σε τρίτο που επικαλείται έννομο συμφέρον», κατονομάζοντας την κοινοπραξία που κατασκευάζει το τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια.
Στο αιτιολογικό σημειώνεται ότι τα στοιχεία αυτά θα χρησιμοποιηθούν από τους εργολάβους για τη διαχείριση της κυκλοφορίας, την ενημέρωση της ασφαλιστικής εταιρείας και τη «διευκόλυνση του έργου των δικαστικών αρχών και των αρχών δημόσιας τάξης».
Στο απαντητικό έγγραφο της 20ής Δεκεμβρίου, η Αρχή όντως δίνει άδεια στο υπουργείο να διαβιβάζει τα αναγκαία στοιχεία των οδηγών που δεν πληρώνουν διόδια, αλλά δεν περιλαμβάνει τη χρήση φωτογραφίας, που είναι απαραίτητη για την τεκμηρίωση της παρανομίας και της επιβολής προστίμου. Ζητεί μάλιστα να προβεί σε έλεγχο νομιμότητας.
Οχι δημόσιο έσοδο
Να σημειωθεί πάντως ότι στο σταθμό των Αφιδνών, που με 60.000 διελεύσεις την ημέρα παρουσιάζει την υψηλότερη κυκλοφορία στο εθνικό δίκτυο, οι οδηγοί που δεν πληρώνουν υπολογίζονται σε 2.000 και κατά κανόνα είναι καθημερινοί χρήστες του δρόμου. Στην Αθηνών-Πατρών δεν φτάνουν το 1% και αφορούν κυρίως το σταθμό στο Ρίο.
Δημιουργούνται πάντως σοβαρά ερωτήματα για το ενδιαφέρον του υπουργείου στο θέμα των οδηγών που δεν πληρώνουν διόδια, αφού από τις συμβάσεις του 2007 [άρθρο 25 παράγραφος 1.5, (ιι) εδάφιο] είναι σαφές ότι το Δημόσιο δεν εμπλέκεται σε αυτό τον τομέα.
Διευκρινίζεται επίσης ότι τα διόδια δεν αποτελούν δημόσιο έσοδο, πέρα από τον οφειλόμενο ΦΠΑ, ενώ από το 2014 και ανάλογα με τον αυτοκινητόδρομο προβλέπεται συμμετοχή του Δημοσίου στις εισπράξεις με ποσοστά που κυμαίνονται από 40 έως και 90%.
«Ετοιμάζουν μια άδικη και παράνομη ρύθμιση, ώστε να αντιμετωπίσουν το πανελλαδικά διογκούμενο κίνημα των πολιτών που αρνούνται να πληρώσουν το χαράτσι των διοδίων», αναφέρει το πανελλαδικό συντονιστικό των επιτροπών αγώνα, που ετοιμάζεται να ανοίξει τις μπάρες σε όλους τους σταθμούς την Κυριακή στις 3 μ.μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου