Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

«Υποβρύχιες» μίζες στον Σκαραμαγκά

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Λεηλασία δημοσίου χρήματος, παράνομες πληρωμές και δωροδοκίες -ακόμα και συνδικαλιστών στον χώρο των Ναυπηγείων- περιγράφονται, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» στο πόρισμα του ΣΔΟΕ που πυροδότησε ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση των υποβρυχίων που έχει πάρει πλέον τον δρόμο για τη Βουλή. Το κλιμάκιο που ανέλαβε το βαρύ έργο του ελέγχου κατέγραψε αποκαλυπτικά ευρήματα, ερευνώντας κυρίως στο πεδίο των συμβάσεων για τα αντισταθμιστικά οφέλη που αποτέλεσαν, όπως προκύπτει, το όχημα για τις μίζες και τις παράνομες πληρωμές.

Οι συμβάσεις αυτές που έτρεξαν ώς το 2009 ελέγχθηκαν από το ΣΔΟΕ και εμπλέκουν στην υπόθεση, εκτός από υπογράφοντες γενικούς γραμματείς εξοπλισμών, γνωστές εταιρείες μέσω των οποίων έγινε το «πάρτι» των παράνομων πληρωμών. Επίσης εντοπίστηκαν και εταιρείες «μαϊμού» με ανύπαρκτο έργο που πληρώθηκαν αδρά. Είναι ενδεικτικό ότι από το άνοιγμα λογαριασμών συνδικαλιστή, αλλά και υψηλόβαθμων στελεχών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, προκύπτει απόκτηση περιουσιακών στοιχείων που δεν μπορούν να δικαιολογηθούν. Ανάμεσα σε εκείνους που ελέγχθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, ανήκει και πολιτικό πρόσωπο με πολυετή δράση στον χώρο της Αυτοδιοίκησης, από τα πλέον γνωστά αυτοδιοικητικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ.

Τα οχήματα για τις μίζες

Οι εταιρείες που ελέγχθηκαν για την υλοποίηση των αντισταθμιστικών προγραμμάτων ανέρχονται σε δεκάδες και οι αποκλίσεις που εντοπίστηκαν είναι τεράστιες, αφήνοντας άφωνους τους μετέχοντες στο κλιμάκιο των ελέγχων. Μόνο στις συμβάσεις για τα αντισταθμιστικά, που αφορούν την αγορά των 4 υποβρυχίων, εντοπίστηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες από το ΣΔΟΕ, 100 εκατ. ευρώ που δεν δικαιολογούνται.

Ενδεικτικά από τους ελέγχους προέκυψε ότι:

Γνωστή εταιρεία τηλεπικοινωνικού υλικού, που ανέλαβε να εκτελέσει συμβάσεις ύψους δεκάδων εκατ. ευρώ, εκτέλεσε μόνο μία σύμβαση ύψους 6 εκατ. ευρώ. Από τους ελέγχους προέκυψε διαφορά που φθάνει τα 77 εκατ. ευρώ! Αλλη εταιρεία που ανέλαβε έργα στο πλαίσιο των αντισταθμιστικών, ύψους 73 εκατ. ευρώ, εκτέλεσε έργα αξίας 50 εκατ. ευρώ. Τα άλλα είναι άγνωστο πού κατέληξαν. Αλλη σύμβαση με εταιρεία για κατασκευή 12 σκαφών υλοποιήθηκε μόνο κατά το ήμισυ -για τα έξι- ενώ σύμβαση για κατασκευή βαγονιών δεν υλοποιήθηκε καθόλου.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και για τις συμβάσεις των αντισταθμιστικών που αφορούν την επισκευή υποβρυχίων συνολικής αξίας περί τα 850 εκατ. ευρώ. Τέτοιο είναι το μέγεθος της όλης υπόθεσης, που ο λογιστής των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που είχαν αναλάβει την κατασκευή τριών υποβρυχίων, όταν εξετάστηκε, δεν γνώριζε την ύπαρξη εταιρειών που είχαν υπογράψει συμβάσεις εκατομμυρίων ευρώ!

Και βέβαια πουθενά δεν βρέθηκαν στοιχεία για καταβολή εκατομμυρίων ευρώ που προέκυπταν από τις ρήτρες των συμβάσεων για τις καθυστερήσεις, τα πρόστιμα για υπερημερίες και λοιπά. Ούτε ένα ευρώ για τον όρο της σύμβασης που αφορούσε τα δικαιώματα προμήθειας άδειας, που προβλέφθηκαν, καθώς τα υποβρύχια που κατασκευάστηκαν ήταν τα πρώτα στο είδος τους.

Εταιρείες «μαϊμού»

Στα χαρτιά εντοπίστηκαν και εταιρείες που εμφανίζονταν να έχουν υπογράψει συμβάσεις πολλών εκατομμυρίων, όμως από τον έλεγχο που ακολούθησε δεν εντοπίστηκαν πουθενά. Ηταν εταιρείες - σφραγίδες, δίχως κανένα έργο. Και όμως, μία από αυτές εισέπραξε περί τα 22 εκατ. ευρώ!

Τα αποκαλυπτικά ευρήματα που ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί, καθώς αναμένονται στοιχεία από το άνοιγμα λογαρισμών για 70 πρόσωπα και 10 εξωχώριες εταιρείες, αξιολογούνται από την αρμόδια εισαγγελέα που έχει πια εισέλθει στο στάδιο της εξέτασης ως υπόπτων 37 ατόμων, ενώ παράλληλα τμήμα μόνο της δικογραφίας πήρε τον δρόμο για τη Βουλή. Μεταξύ των υπόπτων έχει κληθεί και πρώην γ. γ Εξοπλισμών, γνωστό πολιτικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, όπως και ένας από τους πρώην πανίσχυρους διευθύνοντες συμβούλους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου