http://www.enet.gr
Του Γ. ΤΣΑΚΙΡΗ
Το τυρί για όλες σχεδόν τις ξένες εταιρείες είναι οι τεράστιες αμυντικές δαπάνες της Ελλάδας, που όσο και να μειωθούν θα παραμένουν πολύ ψηλά στη λίστα των χωρών της Ευρώπης. Το σχέδιο αποκρατικοποίησης των δύο εκ των τριών μεγάλων αμυντικών βιομηχανιών έχει προκαλέσει αντιδράσεις. Αυτό διότι ελλοχεύει πάντα ο φόβος του ελέγχου από ιδιώτη της επιχειρησιακής ικανότητας των Ενόπλων Δυνάμεων.
Από την ημέρα της επίσημης ανακοίνωσης για αποκρατικοποίηση των δύο εταιρειών έχει ξεκινήσει από την πλευρά των επενδυτών η προετοιμασία για να πάρουν σε εξευτελιστική τιμή μέρος των δύο βιομηχανιών.
Εντυπωσιακό είναι ότι από τις τέσσερις ουσιαστικά ενδιαφερόμενες εταιρείες, ήδη η μία, η αμερικανική ΑΤΚ, φέρεται να κάνει πίσω, ενώ Γερμανοί και Ισραηλινοί στο παρασκήνιο μιλάνε για την προίκα που θα πρέπει να δοθεί από την κυβέρνηση, δηλαδή μια αντίστοιχη ιστορία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Σε αυτό το σενάριο υπάρχουν και φωνές που λένε ότι αν πρόκειται να πληρώνει ο ελληνικός λαός τον ιδιώτη μέσα από τα εξοπλιστικά προγράμματα, γιατί να μην παραμείνουν κρατικά.
Λιμάνια και Πολεμικό Ναυτικό
***Σε ό,τι αφορά το θέμα της πώλησης των λιμανιών της χώρας, σύμφωνα με το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, από τη δική του πλευρά δεν υπάρχει πρόβλημα, καθώς δεν υπάρχει ιδιοκτησία του Πολεμικού Ναυτικού. Φυσικά, όπως μας είπαν, σε περίοδο κρίσης όλα τα λιμάνια διατίθενται αυτομάτως στο Π.Ν.
***Προβλήματα ενδεχομένως να υπάρχουν στην αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων, καθώς τα περισσότερα είναι στρατιωτικά και φιλοξενούν την υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης, που είναι αμιγώς στρατιωτικό αλλά και ενδιαφέροντος της ΥΠΑ.
Για οτιδήποτε συμβαίνει ή πρόκειται να γίνει στο αεροδρόμιο θα πρέπει να δοθεί άδεια από το ΓΕΑ. Ιδιοκτησιακά, έχουν αγοραστεί από το υπουργείο Οικονομικών και έχουν παραχωρηθεί για χρήση στην Πολεμική Αεροπορία. Με λίγα λόγια, δεν είναι δυνατόν να πουληθούν, αλλά μόνο να παραχωρηθούν τμήματά τους προς χρήση.
Τα αμιγώς πολιτικά αεροδρόμια είναι των Ζακύνθου, Σκιάθου, Κεφαλονιάς, Λέρου και της Χίου, όπου υπάρχει δεύτερο στρατιωτικό στα Μεστά.
***Τέλος, στο θέμα των συχνοτήτων, από το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Αμυνας μας έγινε γνωστό ότι από την πλευρά του δεν έχει καμία αντίρρηση να μεταφερθεί από τις συχνότητες που του έχουν διατεθεί, καθώς έχουν ιδιαίτερη εμπορική αξία, και να του δοθούν άλλες.
Του Γ. ΤΣΑΚΙΡΗ
Η προίκα είναι αυτή που θα καθορίσει σε μεγάλο μέρος το τελικό ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών για τη μερική ιδιωτικοποίηση των ΕΑΣ και της ΕΛΒΟ, παρά το γεγονός ότι από την πρώτη στιγμή που η κυβέρνηση άνοιξε τον δρόμο στους ξένους επενδυτές, υπήρξε έντονο ενδιαφέρον από Γερμανούς, Αμερικανούς, Ισραηλινούς και εσχάτως Κινέζους.
Το τυρί για όλες σχεδόν τις ξένες εταιρείες είναι οι τεράστιες αμυντικές δαπάνες της Ελλάδας, που όσο και να μειωθούν θα παραμένουν πολύ ψηλά στη λίστα των χωρών της Ευρώπης. Το σχέδιο αποκρατικοποίησης των δύο εκ των τριών μεγάλων αμυντικών βιομηχανιών έχει προκαλέσει αντιδράσεις. Αυτό διότι ελλοχεύει πάντα ο φόβος του ελέγχου από ιδιώτη της επιχειρησιακής ικανότητας των Ενόπλων Δυνάμεων.
Από την ημέρα της επίσημης ανακοίνωσης για αποκρατικοποίηση των δύο εταιρειών έχει ξεκινήσει από την πλευρά των επενδυτών η προετοιμασία για να πάρουν σε εξευτελιστική τιμή μέρος των δύο βιομηχανιών.
Εντυπωσιακό είναι ότι από τις τέσσερις ουσιαστικά ενδιαφερόμενες εταιρείες, ήδη η μία, η αμερικανική ΑΤΚ, φέρεται να κάνει πίσω, ενώ Γερμανοί και Ισραηλινοί στο παρασκήνιο μιλάνε για την προίκα που θα πρέπει να δοθεί από την κυβέρνηση, δηλαδή μια αντίστοιχη ιστορία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Σε αυτό το σενάριο υπάρχουν και φωνές που λένε ότι αν πρόκειται να πληρώνει ο ελληνικός λαός τον ιδιώτη μέσα από τα εξοπλιστικά προγράμματα, γιατί να μην παραμείνουν κρατικά.
Λιμάνια και Πολεμικό Ναυτικό
***Σε ό,τι αφορά το θέμα της πώλησης των λιμανιών της χώρας, σύμφωνα με το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, από τη δική του πλευρά δεν υπάρχει πρόβλημα, καθώς δεν υπάρχει ιδιοκτησία του Πολεμικού Ναυτικού. Φυσικά, όπως μας είπαν, σε περίοδο κρίσης όλα τα λιμάνια διατίθενται αυτομάτως στο Π.Ν.
***Προβλήματα ενδεχομένως να υπάρχουν στην αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων, καθώς τα περισσότερα είναι στρατιωτικά και φιλοξενούν την υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης, που είναι αμιγώς στρατιωτικό αλλά και ενδιαφέροντος της ΥΠΑ.
Για οτιδήποτε συμβαίνει ή πρόκειται να γίνει στο αεροδρόμιο θα πρέπει να δοθεί άδεια από το ΓΕΑ. Ιδιοκτησιακά, έχουν αγοραστεί από το υπουργείο Οικονομικών και έχουν παραχωρηθεί για χρήση στην Πολεμική Αεροπορία. Με λίγα λόγια, δεν είναι δυνατόν να πουληθούν, αλλά μόνο να παραχωρηθούν τμήματά τους προς χρήση.
Τα αμιγώς πολιτικά αεροδρόμια είναι των Ζακύνθου, Σκιάθου, Κεφαλονιάς, Λέρου και της Χίου, όπου υπάρχει δεύτερο στρατιωτικό στα Μεστά.
***Τέλος, στο θέμα των συχνοτήτων, από το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Αμυνας μας έγινε γνωστό ότι από την πλευρά του δεν έχει καμία αντίρρηση να μεταφερθεί από τις συχνότητες που του έχουν διατεθεί, καθώς έχουν ιδιαίτερη εμπορική αξία, και να του δοθούν άλλες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου