Τρίτη 10 Μαΐου 2011

ΞΕΜΕΙΝΕ ΣΤΑ ΔΕΡΒΕΝΑΚΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΑΞΙΑΡΧΙΑ

www.imerisia.gr

Μια ολόκληρη ταξιαρχία παραμένει στην Πελοπόννησο για να... φυλάει τα στενά των Δερβενακίων, κοστίζοντας ετησίως στον πολύπαθο Ελληνα φορολογούμενο 21 εκατομμύρια ευρω! Παρόμοια κατάσταση σε ολόκληρη την ενδοχώρα με εκατοντάδες στρατόπεδα-φαντάσματα (επιλαρχίες, τάγματα, ταξιαρχίες) που συνεχίζουν να υπολειτουργούν για να θυμίζουν τη μετεμφυλιακή περίοδο, όπου οι ένοπλες δυνάμεις ήταν προσανατολισμένες στην αντιμετώπιση του εσωτερικού εχθρού.

Όλα αυτά τα διάσπαρτα στρατόπεδα, στην Πελοπόννησο, την Κρήτη, τη Στερεά και Δυτική Ελλάδα, τη Δυτική και Κεντρική Μακεδονία, που δεν έχουν καμία επιχειρησιακή αξία κοστίζουν «ο κούκος-αηδόνι». Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι, βάσει Ειδικής Μελέτης του ΓΕΣ ετησίως τα λειτουργικά έξοδα για μία Επιλαρχία ανέρχονται σε 5,4 εκατομμύρια ευρώ.

Ένα τάγμα κοστίζει 7,1 εκατομμύρια ευρώ και μία ταξιαρχία 21 εκατομμύρια ευρώ! Και ενώ το κόστος λειτουργίας είναι δυσθεώρητο, το Συμβούλιο Άμυνας αποφάσισε να μην το αντιμετωπίσει στη ρίζα του. Δεν προχώρησε σε κλείσιμο μονάδων στην ενδοχώρα. Δεν έφτιαξε σχέδιο δράσης περικοπών όπως ανέμενε η τρόικα. Και για την ακρίβεια, απλώς το Α΄ Σώμα Στρατού υποβιβάστηκε σε Μεραρχία και η Κοζάνη πια αντί για αντιστράτηγο θα έχει υποστράτηγο, ενώ η Τρίπολη και τα Ιωάννινα αντί για υποστράτηγο που είχαν μέχρι τώρα, στο εξής θα έχουν ταξίαρχο. Από τις εν λόγω μεταβολές, το ελληνικό δημόσιο εξοικονομεί συνολικά 450 ευρώ, αφού η διαφορά μεταξύ αντιστράτηγου-υποστράτηγου και ταξίαρχου είναι μόλις 150 ευρώ! Δηλαδή μία «τρύπα στο νερό»...
Ευκαιρία
Άλλη μία ευκαιρία, η 7η μέσα στα δέκα τελευταία χρόνια χάθηκε... Η εμπλοκή στους σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ είχε αποτέλεσμα μια στασιμότητα ακόμη και μετά τα γεγονότα της Κύπρου. Μετά την κρίση των Ιμίων, όμως, άρχισε να γίνεται συνείδηση και στις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις ότι πρέπει:
Να καταργηθούν οι περισσότερες μονάδες στις περιοχές που δεν υπήρχε στρατιωτική απειλή.
Να δημιουργηθούν ευέλικτες και ταχυκίνητες μονάδες με ειδική επάνδρωση και εξοπλισμό προκειμένου να αντιμετωπισθούν έγκαιρα παρόμοιες απειλές.
Να αυξηθεί η επάνδρωση και η μαχητική ικανότητα των επιχειρησιακών μονάδων που έχουν αποστολή να αποτρέψουν πιθανή τουρκική επιθετική ενέργεια.
Tο 2001 εγκρίθηκε για πρώτη φορά η Αμυντική Στρατηγική Αναθεώρηση (ΑΣΑ), προτείνοντας τη δομή των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας μέχρι το 2015. Με την ΑΣΑ έγινε η πρώτη σοβαρή προσπάθεια μείωσης των στρατιωτικών μονάδων από περιοχές που δεν υπήρχε απειλή. Ωστόσο από τότε και μέχρι σήμερα έχουν γίνει επτά... αναδιοργανώσεις χωρίς να έχει μειωθεί στο παραμικρό ο στρατός ξηράς!
Τι πρέπει να γίνει
Η κάθε δομή δυνάμεων θα πρέπει να εξυπηρετεί συγκεκριμένα σχέδια, για να αντιμετωπιστούν η απειλή και οι περιφερειακοί κίνδυνοι. Για να γίνει αυτό και να υλοποιηθούν οι προτεραιότητες θα πρέπει υλοποιηθεί η διακλαδικότητα, να συμμαζευτεί και εκλογικευτεί η διάσπαρτη δομή του στρατού. Οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις, για να έχουν τη δυνατότητα άμεσης αντίδρασης, θα πρέπει να έχουν απλή δομή, χωρίς ενδιάμεσα επίπεδα και περιττές διοικήσεις, που αυξάνουν μεν τις θέσεις των στρατηγών αλλά είναι αναποτελεσματικές. Η μείωση όλων αυτών των επιπέδων θα μπορούσε να επιφέρει όφελος 10.000 ατόμων και 2.500 οχημάτων, ενώ ταυτόχρονα θα αυξανόταν η ευελιξία και θα μειωνόταν η γραφειοκρατία. Γι άλλη μια φορά η «νέα» δομή των ενόπλων δυνάμεων συνδέθηκε με κομματικούς μηχανισμούς, δεσποτάδες, δημάρχους και σουβλατζήδες... Το Συμβούλιο Άμυνας κόλλησε στις εποχές του «Δράμαλη» και του «ψυχρού πολέμου», παραβλέποντας ότι τα οικονομικά δεδομένα της χώρας δεν είναι ίδια με εκείνα της δεκαετίας του '90. Προς το παρόν, ο «Καλλικράτης» ηττήθηκε στο χώρο της άμυνας.
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Οφελος 80 δισ. ευρώ
Οι υπόλοιποι ευρωπαϊκοί στρατοί βρίσκονται σε διαρκή τροχιά εκσυγχρονισμού και μείωσης δυνάμεων και κόστους. Πριν από μερικούς μήνες η Γερμανία αποφάσισε να μειώσει το προσωπικό των γερμανικών ενόπλων δυνάμεων από 250.000 στις 163.000. Η γνωστή Bundeswehr θα είναι μικρότερη κατά 90.000 αλλά ικανότερη ώστε να μπορεί να διαθέτει 14.000 προσωπικό σαν αιχμή του δόρατος από 70.000 καλά εκπαιδευμένους άνδρες και γυναίκες. Η θητεία θα μειωθεί από 12 στους έξι μήνες. Θα μειωθεί μεγάλος αριθμός από τα υπάρχοντα 403 στρατόπεδα και τις εννέα διοικήσεις επιπέδου ταξιαρχίας. Το όφελος θα είναι γύρω στα 80 δισ. ευρώ στο διάστημα από 2011 μέχρι 2014 και ένα μέρος του θα δοθεί στις αμοιβές του προσωπικού που θα παραμείνει. Παρόμοια αναδιοργάνωση έγινε το 1998 στη Μ. Βρετανία αλλά και σε άλλες χώρες.
Οι ευρωπαϊκές χώρες ατοχεύουν σε μικρότερους και πιο ευέλικτους στρατούς με σωστή συγκρότηση, δυνάμεις με υψηλή επάνδρωση, ποιοτικά ανώτερες, που να μπορούν να αντιμετωπίσουν αριθμητικά υπέρτερο σε μέσα και προσωπικό αντίπαλο.

Το 2ο γραφείο
Μετεξεταστέος
Δικηγόρος που διαφεντεύει ένα από τα μεγαλύτερα ξένα επιμελητήρια υποδεικνύεται από μεγαλοπαράγοντα του υπουργείου Άμυνας ως ο... καταλληλότερος διαπραγματευτής για συγχωνεύσεις στο ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα! Όμως όπως γρήγορα αποδείχτηκε ο συγκεκριμένος δικηγόρος μπορεί να ξέρει από... γραμματική, όχι όμως και από αριθμητική! Γι' αυτό και παρέμεινε μετεξεταστέος...
Εις υγείαν των κορόιδων...
Εν μέσω οικονομικής κρίσης τα εκατομμύρια πέφτουν σαν βροχή στον Λιβανέζο επιχειρηματία Ι. Σάφα που μαζί με τις ορντινάντσες του διαμένει στη «Μεγάλη Βρετάνια», τρώγοντας και πίνοντας εις υγείαν των κορόιδων. Για το περιβόητο πρόγραμμα των υποβρυχίων η «Abu Dhabi Mar» έλαβε 50 εκατομμύρια ευρώ στις 15 Φεβρουαρίου και άλλα τόσα ετοιμάζεται να λάβει στις 15 Μαΐου, ενώ για την κατασκευή των δύο επιπλέον νέων υποβρυχίων στο Σκαραμαγκά δεν έχει κοπεί ακόμη ούτε η πρώτη λαμαρίνα ...
Και μετά είναι να μην ανησυχούν οι εργαζόμενοι αλλά και οι φορολογούμενοι πολίτες;
Πρόκληση
Πάντως, είναι πρόκληση οι «κελεμπιάρχες» του Σκαραμαγκά, να μην έχουν φέρει ούτε μία δουλειά στο ναυπηγείο και να διαμένουν στο πιο ακριβό ξενοδοχείο της Αθήνας, ξεκοκαλίζοντας το δημόσιο χρήμα.
Είναι πρόκληση για τους εργαζομένους αλλά και για ολόκληρο τον ελληνικό λαό, που στενάζει λόγω της οικονομικής κρίσης...
Ένοχη σιωπή
«Μούγκα στη στρούγκα» για την ανάθεση στη γερμανική εταιρεία «ΜΑΝ» της συμπαραγωγής των 400 φορτηγών με την ΕΛΒΟ. Το υπουργείο Άμυνας κάνει το «ψόφιο κοριό» για το γεγονός ότι η γερμανική κατασκευάστρια εταιρεία «ΜΑΝ» στην Ελλάδα αντιπροσωπεύεται από τη μεσιτική εταιρεία «ΜΙΕ», που πρωταγωνιστεί στο σκάνδαλο των υποβρυχίων. Και καλά η κυβέρνηση! Η αντιπολίτευση τι κάνει;
Μονόδρομος
Τελευταία τους χαλάμε τα Σαββατοκύριακα στις οικονομικές διευθύνσεις των Γενικών Επιτελείων με τις αποκαλύψεις και τις επισημάνσεις της «Η» και του «2ου Γραφείου» για την προχειρότητα με την οποία χειρίζονται τα θέματα που αφορούν την πραγματική και οριστική μείωση των εξόδων (λειτουργικών και εξοπλιστικών). Μαζοχιστές δεν είμαστε. Η ανάγκη μάς κάνει να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή αν όντως γίνεται προσπάθεια για πραγματική περιστολή των αμυντικών δαπανών διότι η κατεύθυνση αυτή είναι μονόδρομος...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου