Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ-ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΠΟΛΕΜΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ


ΕΝ ΜΕΣΩ ΑΓΡΙΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ

ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙΜΟΝΙΜΑ ΘΥΜΑΤΑ…

Απόφαση βόμβα της Επιτροπής Ανταγωνισμού χαρακτηρίστηκε από στρατιωτικούς αναλυτές η απαγόρευση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να αναλάβουν οποιοδήποτε πρόγραμμα ναυπήγησης και επισκευής σκαφών, στρατιωτικών και πολιτικών πλην των σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού, ανατρέποντας το σύνολο της συνθήκης ανάληψης του ελέγχου τους από τον Ισκαντάρ Σάφα και αφήνοντας στον αέρα 1300 εργαζόμενους. Συγκεκριμένα, η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού που βασίστηκε στην παλαιότερη απόφασή της για επιβολή προστίμου 220 εκατ. ευρώ (μαζί με τους τόκους προσεγγίζει τα 500 εκατ. ευρώ) για παράβαση των όρων του ανταγωνισμού από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τα οποία τότε βρίσκονταν υπό γερμανικό έλεγχο, ανατρέπει ολόκληρο τον κυβερνητικό σχεδιασμό και το σκεπτικό μεταβίβασης των ΕΝΑΕ στον Ισκαντάρ Σάφα που βασίστηκε στα εξής:


  • Σβήσιμο του προστίμου 500 εκατομμυρίων ευρώ που είχε επιβληθεί στην γερμανική εταιρεία από την Ε.Ε.
  • Εξάλειψη των προστίμων αξίας 6 εκατ. ευρώ από το ΣΔΟΕ επίσης στη γερμανική εταιρεία επίσης για φορολογικά εγκλήματα.
  • Παραγωγή Αποκλειστικά στραμμένη στις παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού και Απαγόρευση παραγγελιών για πολιτικούς σκοπούς.

Η ελληνική κυβέρνηση πίστευε ότι με τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά θα διεκδικούσε παραγγελίες κατασκευής ή συντήρησης και εκσυγχρονισμού πολεμικών πλοίων διαφόρων χωρών, μεταξύ των οποίων και της Λιβύης του Καντάφι. Παράλληλα, κρατώντας τους εργαζόμενους σε Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας σε καθεστώς Ομηρείας, θα μπορούσε να εκβιάσει την κοινωνία μας για να αποδεχτεί τις νέες παραγγελίες των γαλλικών φρεγατών αξίας 6.5 δις ευρώ! Όλα αυτά εξάλλου περιλαμβάνονταν και στη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε στις 18 Μαϊου 2011 ο ΥΠΕΘΑ Ευ.Βενιζέλος που δήλωνε ότι: "Tο ελληνικό Δημόσιο αντιλαμβάνεται πως για την επιβίωση των ΕΝΑΕ δεν αρκούν οι παραγγελίες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, αλλά πρέπει οπωσδήποτε να προωθηθούν και παραγγελίες από Πολεμικά Ναυτικά άλλων χωρών, δεδομένου ότι για τα επόμενα δεκαπέντε χρόνια, τα ΕΝΑΕ δεν μπορούν να αναλάβουν εμπορικού χαρακτήρα εργασίες, σύμφωνα με τη γνωστή απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή της οποίας, βεβαίως, απαιτούνται διευκρινίσεις».

Πρόσφατα εξάλλου η γερμανική εταιρεία HDW/Thyssen εγκατέλειψε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, προλαβαίνοντας να εισπράξει 400 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της ναυπήγησης των υπόλοιπων τριών υποβρυχίων Type 214, για τα οποία πληρωνόταν κανονικά τις δόσεις από το ΥΠΕΘΑ αφήνοντας όμως τα έργα στα σχέδια.

Καθώς όμως τα μεγαλεπήβολα σχέδια της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ δείχνουν να καταρρέουν, οι ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων που τους χαρίστηκαν ουσιαστικά από το ΥΠΕΘΑ με απόφαση που στήριξαν ΠΑΣΟΚ-ΛΑΟΣ δείχνουν έτοιμοι να αποχωρήσουν και οι εργαζόμενοι νοιώθουν να απειλούνται από την Ανεργία. Η τραγική κατάσταση που επικρατεί στην μεγαλύτερη "βαριά" βιομηχανία της χώρας τα ναυπηγεία, τόσο τα ΕΝΑΕ, όσο και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας που απασχολούν 3.500 εργαζόμενους άμεσα, ενώ περισσότεροι από 10.000 άνθρωποι ζουν ως προμηθευτές οι υπεργολάβοι (π.χ. η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος και εκατοντάδες εταιρείες, "αναπνέουν" από τα δύο ναυπηγεία) δημιουργεί ένα τεράστιο κοινωνικό ζήτημα, που έρχεται να προστεθεί σε ένα τοπίο που θυμίζει μπαρούτι.

Τις δραματικές εξελίξεις προσπάθησε να αντιμετωπίσει κρίσιμη σύσκεψη με την συμμετοχή του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου, του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Βενιζέλου, του υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για επενδύσεις Χάρη Παμπούκη, του υφυπουργού Οικονομικών, Φίλιππου Σαχινίδη και του υπουργού Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννη Διαμαντίδη. Σύμφωνα με πληροφορίες του defencenet.gr «σε ότι αφορά τα ΕΝΑΕ συζητήθηκε το "τελεσίγραφο" Σάφα και η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με την καταγγελία της σύμβασης από την HDW, την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ε.Ε. που απαγορεύει να αναλάβει οποιοδήποτε άλλο ναυπηγικό και επισκευαστικό πρόγραμμα, εκτός Π.Ν. κλπ Επίσης συζητήθηκε και το θέμα της Ελευσίνας που λόγω της καθυστέρησης του προγράμματος ναυπηγήσεων των FREMM, έχει έρθει σε δύσκολη οικονομική θέση. Ο πρωθυπουργός ζήτησε και πήρε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα με τις προτεινόμενες λύσεις».

Ας επανέλθουμε όμως στην απόφαση της Ε.Ε. Πρακτικά δεν πρόκειται για νέα απόφαση αλλά για διευκρινιστική απάντηση στην αρχική απόφαση με την οποία είχε επιβληθεί το πρόστιμο, μετά από σχετικό αίτημα που απεύθυνε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η νέα ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ. Άρα, είτε ο Ευ.Βενιζέλος έχτιζε τόσο καιρό πύργους στην άμμο . εκτιμώντας ότι μπορεί μελλοντικά να ανατρέψει την συμφωνία με την Ε.Ε. και έπαιζε με την τύχη χιλιάδων εργαζομένων, είτε ήξερε και δρομολογούσε τη μετάθεση των ευθυνών για τα αδιέξοδα των πολιτικών του αποφάσεων (με την αρωγή πάντα του ΛΑΟΣ) στην Ε.Ε.! Η Επιτροπή Ανταγωνισμού υποστηρίζει ότι με την απόφασή της του περασμένου Ιουλίου και βάσει του εγγράφου Πλασκοβίτη που είχε αποκαλύψει το defencenet.gr, η άδεια λειτουργίας που δόθηκε ήταν για την λειτουργία του ΜΟΝΟ για τις ανάγκες του Π.Ν. Η πλευρά του Ευ.Βενιζέλου-Ι.Σάφα είτε το αγνοούσε αυτό είτε θεωρούσε ότι θα παρακαμφθεί!

Όμως υπάρχει και μια περίεργη εξέλιξη. Η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία έχει αγοράσει την ΕΤΒΑ, παλαιά ιδιοκτήτρια των ΕΝΑΕ), παρεμβαίνει στις 16 Ιουνίου στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατά των … ΕΝΑΕ! Την ημερομηνία αυτή πρόκειται να συζητηθεί η παλαιά προσφυγή (από 02/07/08) των HDW/Thyssen και ΕΝΑΕ κατά του προστίμου και γενικότερα κατά της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ε.Ε.. Η παρέμβασή της υπέρ της απόφασης επιβολής του προστίμου και κατά της προσφυγής των ΕΝΑΕ, εκτός από ότι αναμένεται να είναι καθοριστική, έχει δημιουργήσει μεγάλη αμηχανία στη νυν ιδιοκτησία.

Στο μεταξύ κύκλοι του Ισκαντάρ Σάφα προετοιμάζουν το έδαφος για την αποχώρηση τους από την Ελλάδα, καθώς τονίζεται ότι οι «Αbu Dhabi Mar / Privinvest προτίθενται να παραμείνουν στην Ελλάδα και να λειτουργήσουν τα ΕΝΑΕ, μόνο αν το ελληνικό δημόσιο τηρήσει τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί κατά την αρχική φάση των διαπραγματεύσεων»…. Εμμέσως πλην σαφώς αναφέρονται σε μυστική ατζέντα Βενιζέλου-Σάφα και εκβιάζουν για νέες πολεμικές παραγγελίες!

Επί της ουσίας, οι χιλιάδες εργαζόμενοι βρίσκονται καταρχήν, στο μάτι του κυκλώνα του άγριου ανταγωνισμού των πολεμικών προμηθειών, όπου οι κυβερνητικές αποφάσεις πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις αστικές ανάγκες, αλλά και τις απαιτήσεις των πολυεθνικών του θανάτου, ενώ σε ένα δεύτερο επίπεδο, της τύχης των ναυπηγείων και των λιμανιών. Ιδιαίτερα η Νοτιοανατολική Μεσόγειος έχει αναβαθμιστεί τεράστια τα τελευταία χρόνια ως διαμετακομιστικός κόμβος, με αποτέλεσμα η αντιμετώπιση της Πειρατείας, η απόκτηση ισχυρών πολεμικών στόλων, ο ρόλος των ναυπηγείων και των λιμένων να αποκτά βαρύνουσα σημασία και να μεταφράζεται σε τεράστια οικονομικά συμφέροντα.

Από την άλλη μεριά, η κατάσταση στα Ναυπηγεία είναι η καλύτερη απόδειξη τι σημαίνει «Λιγότερο Κράτος» και «Πολεμική Βιομηχανία». Η κοινή πορεία των δύο αυτών αντιδραστικών αλλαγών για τα Ναυπηγεία σήμαιναν μείωση των θέσεων εργασίας, χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων και γενικευμένη Ανασφάλεια, απώλεια συμβολαίων (ακύρωση της συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά και του ιταλικού ναυπηγείου Rodhquez Cantieri Naval για προώθηση και ναυπήγηση ταχύπλοων μεγάλων Ε/Γ-Ο/Γ τύπου Aquastrada), κυβερνητικούς και πολυεθνικούς εκβιασμούς για την εκτίναξη των πολεμικών δαπανών, απώλεια δισεκατομμυρίων ευρώ για την κάλυψη κοινωνικών δαπανών, άνθιση της Διαφθοράς και Διαπλοκής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ με τις πολεμικές βιομηχανίες και τους εμπόρους όπλων,

Μόνη λύση η Κοινωνικοποίηση των Ναυπηγείων, η στροφή της παραγωγής σε Ειρηνικούς σκοπούς με κριτήριο την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών και η λειτουργία του με καθεστώς Εργατικού Ελέγχου.

ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΕΙΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΕΘΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ

ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932 955437 Diktiospartakos.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου