http://www.tanea.gr
Ρεπορτάζ: Γιωργος Πουλερές
Ρεπορτάζ: Γιωργος Πουλερές
Εκ περιτροπής εργασία με μία ημέρα δουλειά την εβδομάδα, δηλαδή τέσσερα μεροκάματα συνολικά τον μήνα, ανακοίνωσε στους εργαζομένους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ο λιβανικής καταγωγής πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των Ναυπηγείων κατόπιν εντολής του «μεγάλου αφεντικού», του Γαλλολιβανέζου Ισκαντάρ Σαφά. Η διοίκηση των Ναυπηγείων δεν άφησε και πολλά περιθώρια διαπραγμάτευσης με τους εργαζομένους, αφήνοντας να εννοηθεί ότι στην καλύτερη περίπτωση θα μπορούσε να δεχθεί δύο ημέρες εργασία την εβδομάδα. Οι εργαζόμενοι πραγματοποιούν σήμερα στάσεις εργασίας και πορεία διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας.
Η χρονική συγκυρία που επέλεξε η ιδιοκτήτρια εταιρεία των Ναυπηγείων AbuDhabi Mar δεν είναι βέβαια τυχαία. Εκτιμάται ότι παραμονές της προεκλογικής περιόδου οι ιδιοκτήτες του Σκαραμαγκά θέλουν να πιέσουν την ελληνική κυβέρνηση να ενδώσει στις οικονομικές τους απαιτήσεις που ανέρχονται περίπου σε 140 εκατ. ευρώ και έχουν σχέση με την κατασκευή στα Ναυπηγεία δύο νέων υποβρυχίων.
Από την πλευρά του υπουργείου Εθνικής Αμυνας έχει διαμηνυθεί στους ιδιοκτήτες του Σκαραμαγκά, την ΑbuDhabi Mar και την Thyssen Μarine Group, ότι για να προχωρήσει στις επόμενες εκταμιεύσεις πρέπει να «δει έργο». Φυσικά οι πιέσεις του Ισκαντάρ Σαφά κινούνται και προς την κατεύθυνση της ανάθεσης νέων παραγγελιών. Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούνται ως όμηροι προκειμένου να λυθούν οι διαφορές μεταξύ των δύο πλευρών, κυβέρνησης και Ναυπηγείων.
Επισημαίνεται ότι η εταιρεία του Ισκαντάρ Σαφά που ελέγχει τα Ναυπηγεία έχει επανειλημμένα διαμηνύσει προς την κυβέρνηση ότι με τα σημερινά δεδομένα δεν θα μπορέσει να συντηρεί για πολύ καιρό ακόμη τους 1.200 εργαζομένους στα Ναυπηγεία. Γι' αυτό άλλωστε πιέζει την ελληνική κυβέρνηση να ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να άρει την απαγόρευση που έχει επιβάλει στον Σκαραμαγκά να επισκευάζει και να κατασκευάζει εμπορικά πλοία, καθώς και πολεμικά πλοία τρίτων χωρών.
Είναι αλήθεια ότι μόνον με παραγγελίες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού τα Ναυπηγεία δεν μπορούν να επιβιώσουν όπως είναι σήμερα, κάτι που το παραδέχονται και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, οι οποίοι επανειλημμένα έχουν ζητήσει τη δημιουργία ενιαίου ναυπηγικού φορέα που θα αποτελείται από τον Σκαραμαγκά, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και το Νεώριον Σύρου.
Προς το παρόν, πάντως, ο καθ' ύλην αρμόδιος επίτροπος Ανταγωνιστικότητας Χοακίν Αλμούνια δεν φαίνεται να συγκινείται και επιμένει στην κοινοτική απόφαση να κατασκευάζουν και να επισκευάζουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πλοία του Εμπορικού Ναυτικού, αλλά και πολεμικά πλοία εκτός Ελλάδος.
Πάντως, πριν από έναν μήνα ο ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Ισκαντάρ Σαφά συναντήθηκε με στελέχη του συνδικάτου Τρίαινα και τους είπε ότι μπορεί να φέρει άμεσα στα Ναυπηγεία πέντε-έξι καλές παραγγελίες από τρίτες χώρες, αρκεί η ελληνική κυβέρνηση να πετύχει την άρση της κοινοτικής απαγόρευσης κατά των Ναυπηγείων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου