ΠΡΟΜΗΘΕΥΟΝΤΑΙ ΞΑΝΑ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΟΠΛΑ, ΜΕ
ΚΡΥΦΑ ΚΟΣΤΗ, ΠΟΥ ΤΕΛΙΚΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΧΡΗΣΤΑ!
Από τη Σκύλλα Ακροδεξιά ΝΔ, στη Χάρυβδη Ναζιστική
Χρυσή Αυγή
Σύμφωνα με
την λαϊκή ρήση «από μικρό και από τρελό μαθαίνεις την αλήθεια» και εμείς στην
συγκεκριμένη περίπτωση στρεφόμαστε στους μιλιταριστές [defence- point και στην συνεργασία του με το Ινστιτούτου Αναλύσεων Ασφάλειας και Άμυνας
(ISDA)] για να παρακολουθήσουμε τις τρελές απαιτήσεις τους σε
εξοπλιστικά προγράμματα που μάλιστα βρίσκουν την ακροδεξιά κυβέρνηση και την ναζιστική
αντιπολίτευση να ταυτίζονται με διαφορετικές αμερικανικές πολεμικές
βιομηχανίες.
Όλοι τους όμως προπαγανδίζουν την
ανάγκη αποδοχής των αμερικανικών όπλων που θα απαλλάξουν βεβαίως τον στρατό των
ΗΠΑ από το σημαντικό κόστος αποθήκευσης και θα προσφέρουν νέες παραγγελίες στις
μπλοκαρισμένες αλυσίδες παραγωγής των αμερικανικών πολεμικών βιομηχανιών που θα εξασφαλίσουν εκτός των άλλων συμβόλαια
συντήρησης-παραγωγή ανταλλακτικών και την εκπαίδευση των ελληνικών πληρωμάτων.
Επιπλέον από τη διήγηση μας
προκύπτει ότι θα προμηθευτούν όλα τα σαπάκια των αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων,
με τεράστια κρυφά κόστη (πιστοποίηση, δημιουργία εγκαταστάσεων κλπ), τα οποία θα είναι εντελώς άχρηστα αν
δεν λύσουν το πρόβλημα των πυρομαχικών!
Πρόκειται για προμήθειες που
βολεύουν ΜΟΝΟ τις αμερικανικές πολεμικές βιομηχανίες και του Έλληνες
επιχειρηματίες υπεργολάβους, που σε αυτούς ουσιαστικά θα χαριστούν οι κρατικές
πολεμικές βιομηχανίες με τον γνωστό εκβιαστικό τρόπο και θα γίνει το πρώτο βήμα
διαμόρφωσης των νέων συμμαχιών των νέων πολεμικών προμηθειών, όποτε και αν
γίνουν αυτές.
Όπως σωστά επισημαίνει
το defence –point πολλά έχουν γραφεί και ακόμη περισσότερα φημολογούνται για τα οπλικά
συστήματα που προσφέρονται ή έχουν ζητηθεί από τις ΗΠΑ. Το βέβαιο είναι ότι ο
σχετικός κατάλογος θα οριστικοποιηθεί κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψης
του στρατηγού MartinE. Dempsey, προέδρου του συμβουλίου
αρχηγών επιτελείων (CJCS: ChairmanoftheJointChiefsofStaff) στη χώρα μας από τις 15 ως
τις 17 Σεπτεμβρίου και τις συνομιλίες του με τον Α/ΓΕΕΘΑ στρατηγό Μιχαήλ
Κωσταράκο!
10–12 μεταφορικά ελικόπτερα CH-47DChinook
Η διάθεση των CH-47D Chinook προτάθηκε από
αμερικανικής πλευράς ως εναλλακτική επιλογή του ελληνικού αιτήματος για την
παραχώρηση ελικοπτέρων γενικής χρήσης UH-60 Blackhawk. Σε ότι
αφορά τα δεύτερα, η αμερικανική πλευρά συμφώνησε για την παραχώρηση 30
ελικοπτέρων της έκδοσης UH-60L και μάλιστα σε τιμή ίδια με αυτή που κοστίζει
στον αμερικανικό Στρατό η πρόσκτηση ενός ελικοπτέρου του τύπου, δηλαδή
κόστος περίπου 500 εκατ. δολαρίων!
Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, επελέγη η
λύση των CH-47DChinook που συνολικά προσφέρουν
μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα από τα 30 UH-60LBlackhawk αλλά και
βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία με την Αεροπορία Στρατού του Ελληνικού Στρατού και η
υποδομή τεχνικής και λογιστικής υποστήριξης τους έχει ήδη δημιουργηθεί. Τα
ελικόπτερα προτού παραδοθούν θα υποστούν γενική επιθεώρηση και ανακατασκευή.
Τα λέμε όλα αυτά γιατί σύμφωνα με την αρθρογραφία
«περί τα 200 εκατομμύρια δολάρια θα κοστίσει η αποδέσμευση των 10-12
CH-47D Chinook από τις ΗΠΑ για τον ΕΣ. Τα CH-47D Chinook προτού παραδοθούν θα
υποστούν γενική επιθεώρηση και ανακατασκευή που θα κοστίσει περί τα 100
εκατομμύρια δολάρια»!
Η Χρυσή Αυγή και το defencenet.gr υποστήριξαν με σθένος τα πανάκριβα UH-60 Blackhawk, προβάλλοντας διάφορα υπηρεσιακά κριτήρια αλλά αξίζει
να δούμε την επιχειρηματολογία και τις προτιμήσεις τους «Παραδέχθηκε, πάντως, ο
συγκεκριμένος, ότι το κόστος λειτουργίας των 10-12 CH-47D Chinook θα είναι
περίπου 50% υψηλότερο σε ορίζοντα δεκαετίας από το κόστος των 30 ελικοπτέρων
εφόδου UH-60L τα οποία θα αντικαθιστούσαν τα "αρχαία" UH-1H, αλλά
φαίνεται ότι η Boeing είχε καλύτερες "άκρες" και κέρδισε την Σικόρσκι
σε αυτό το ιδιότυπο»!
Τελικά το Chinnok δεν ικανοποιεί τις ανάγκες του ελληνικού στρατού,
είναι πολύ ακριβό και αναντίστοιχο με το ΧΙΟΥΙ που έρχεται να αντικαταστήσει,
αλλά και πάρα πολύ ευάλωτο στο σύγχρονο πεδίο μάχης.
Είναι ένα οπλικό σύστημα που θα
πληρωθεί ακριβά σε χρήμα και σε αίμα, κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ)
Στη δεύτερη θέση όσον αφορά την
προτεραιότητα είναι η απόκτηση ΑΦΝΣ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ελληνική πλευρά
αναμένει από την αμερικανική στοιχεία και κόστη για ένα μικρό αριθμό P-3COrion τα οποία
επιδιώκεται να ανήκουν στις πιο αναβαθμισμένες εκδόσεις. Με τα μέχρις στιγμής
δεδομένα η παραχώρηση των αεροσκαφών ΔΕΝ θα είναι δωρεάν. Τα αεροσκάφη θα
προσφερθούν έναντι κάποιου τιμήματος ενώ στα οικονομικά στοιχεία που
αναμένονται είναι και το κόστος εργοστασιακής συντήρησης – ανακατασκευής πριν
την παράδοση τους. Αδιευκρίνιστη παραμένει μέχρις στιγμής η συσχέτιση του
συγκεκριμένου προγράμματος με την ήδη εξαγγελθείσα από την ελληνική κυβέρνηση
πρόθεση χρονομερισματικής μίσθωσης (leasing) τεσσάρων
ΑΦΝΣ τύπου Atlantique 2 από τα
αποθέματα του γαλλικού Ναυτικού. Άραγε αποτελεί διαπραγματευτικό ελιγμό της
ελληνικής κυβέρνησης και προσπάθεια συμπίεσης του οικονομικού κόστους προς τις
ΗΠΑ, τη Γαλλία ή και τις δύο
Άρματα μάχης M1A1 Abrams
Η ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ από
την πρώτη στιγμή είχε δημόσια αποκαλύψει τους τεράστιους κινδύνους από το
απεμπλουτισμένο ουράνιο, κάτι για το οποίο δικαιώθηκε και από επιστημονικούς
φορείς αλλά και από τις αντιφατικές κινήσεις του ΓΕΣ που δεν ακολούθησαν τελικά
τη βιασύνη την απόφαση αποδοχής της αμερικανικής προσφοράς του πρώην ΑΓΕΣ
Φραγκούλη Φράγκου. Επιπλέον το αρχικό κόστος μεταφοράς (5 εκατ. ευρώ),
συντήρησης (500.000 ευρώ για καθένα από τα 400-500 τεθωρακισμένα), εκπαίδευσης
και λειτουργίας του (τεράστια κατανάλωση ακριβών καυσίμων) προκάλεσαν
σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος. Η
τελική επιλογή πολύ μικρότερου αριθμού αρμάτων Μ1Α1 αποκαλύπτει όλα τα
χαρακτηριστικά της παθογένειας στους εξοπλισμούς των Ενόπλων Δυνάμεων. Σύμφωνα
με το defence point:
«Οι τελευταίες εκτιμήσεις κάνουν
λόγο για σημαντική μείωση του αριθμού των προς πρόσκτηση αρμάτων στα επίπεδα
των 50 ως 90 μονάδων, που επαρκούν για τον εξοπλισμό, στην πρώτη περίπτωση,
μίας επιλαρχίας μέσων αρμάτων (41 άρματα) ή, στη δεύτερη περίπτωση, μίας
τεθωρακισμένης ταξιαρχίας (82 άρματα). Είναι αυτονόητο ότι τυχόν
ποσοτικός περιορισμός του προγράμματος οφείλεται στο οικονομικό κόστος του.
Τα άρματα παραχωρούνται μεν δωρεάν αλλά η εργοστασιακή συντήρηση και αξιοποίηση
τους, σε όποιο βαθμό κατά περίπτωση απαιτείται, έχει οικονομικό κόστος το
οποίο πρέπει να αναλάβει η ελληνική πλευρά.
Όμως, παρά το γεγονός
ότι οι οικονομικές δυνατότητες της χώρας την παρούσα περίοδο είναι εξαιρετικά
περιορισμένες η εισαγωγή ενός κύριου οπλικού συστήματος σε υπηρεσία όπως τα
άρματα μάχης M1A1, σε περιορισμένους αριθμούς θα πρέπει πάση θυσία να αποφευχθεί. Τα 90 ή
πολύ περισσότερο τα 50 M1A1 όχι μόνο δεν θα επιφέρουν σημαντική, σε σχέση με το
κόστος, αναβάθμιση της μαχητικής ισχύος του ελληνικού αρματικού δυναμικού, αλλά
θα ξανανοίξουν την παλιά πληγή της πολυτυπίας. Ας μην
ξεχνάμε ότι ο αριθμός των 400 αρμάτων που είχε αρχικά καθοριστεί κάθε άλλο
παρά αυθαίρετος είναι. Ο σχεδιασμός προέβλεπε την απόκτηση των 400 M1A1 με την ταυτόχρονη
απόσυρση των ισάριθμων M48A5 MOLF. Παράλληλα, θα γινόταν αναδιάταξη του αρματικού δυναμικού ώστε οι μονάδες
Τεθωρακισμένων που βρίσκονται στη περιοχή ευθύνης της ΑΣΔΕΝ να εξοπλιστούν με άρματα
μάχης Leopard 1A5, και το αρματικό δυναμικό της
ηπειρωτικής χώρας να τυποποιηθεί σε άρματα μάχης με πυροβόλο των 120 χλστ.
Είτε
ο αριθμός των αρμάτων είναι 50, 90 ή 400 η υποδομή αυτή θα πρέπει να
δημιουργηθεί και φυσικά να καλυφθούν τα σχετικά κόστη. Αυτό ακριβώς το
δεδομένο καθιστά μάλλον πρόχειρη και κοντόφθαλμη την πρόσκτηση των M1A1 στους
μειωμένους αριθμούς που προαναφέρθηκαν. Το να γίνουν επενδύσεις για να
δημιουργηθούν οι υποδομές (λογιστικής και τεχνικής υποστήριξης, εκπαίδευσης)
και από την άλλη πλευρά να εισαχθεί σε
υπηρεσία ένας νέος τύπος οπλικού συστήματος χωρίς να παροπλισθεί
ολοκληρωτικά ένας παλαιότερος φαίνεται παράδοξο… αλλά δυστυχώς ελληνικό!
Δεν θα διαφωνήσουμε ότι η πρόσκτηση των M1A1 από τη χώρα
μας έχει πολιτικές, εμπορικές και οικονομικές διαστάσεις, αλλά σε όλους
αυτούς που θα λάβουν τις σχετικές αποφάσεις δεν θα πρέπει να διαφύγει των
υπολογισμών ότι προέχει το συμφέρον της χώρας».
Για να εμπλουτίσουμε τον
προβληματισμό σχετικά με την συγκεκριμένη προμήθεια παρουσιάζουμε από το STRATEGY REPORT το κείμενο με τίτλο «Μεταχειρισμένο
υλικό από τις ΗΠΑ για τον ΕΣ: Oι … σαμπάνιες ας περιμένουν». Είναι ευνόητο ότι οι αντίληψη μας είναι εκ διαμέτρου
αντίθετη με τη μιλιταριστική προσέγγιση όμως πρέπει να διαβαστεί για να
κατανοήσουμε ότι το SUCCES STORY των Σαμαρά-Αβραμόπουλου μπάζει από παντού.
Διαβάζουμε λοιπόν: «Άρματα μάχης M-1A1 Abrams. Τα
αρχικώς 400 προσφερόμενα άρματα προορίζονταν για την αντικατάσταση αντίστοιχου
αριθμού παλαιών Μ-48Α5 ΜΟLF. Η λύση αυτή είναι όντως ιδανική, με μία προϋπόθεση
όμως: τα άρματα αυτά να συνοδεύονται από ανάλογο αριθμό πυρομαχικών μάχης των
120mm, είτε με αγορά/συμπαραγωγή νέων, είτε με παραχώρηση από τα αποθέματα των
ΗΠΑ ή/και άλλων χωρών. Και επειδή η πρώτη λύση είναι μάλλον απίθανη με τα
σημερινά δεδομένα (…), η δεύτερη επιλογή είναι μονόδρομος. Συνεπώς απαιτούνται
οι ανάλογες κινήσεις από την πολιτική ηγεσία, σύμφωνα με τις εισηγήσεις του
Στρατεύματος. Σε αντίθετη περίπτωση τα Abrams θα δημιουργήσουν πολλά
περισσότερα προβλήματα απ’ ότι θα λύσουν. Θα έχουμε δηλαδή μια επανάληψη του
σκηνικού που γνωρίσαμε με τα Leopard-2A4/HEL, αλλά σε ακόμη μεγαλύτερη κλίμακα.
Η Επιστολή Προσφοράς και Αποδοχής
(LOA) για τα Abrams 400 άρματα
μάχης Μ-1Α1 Abrams με πυροβόλο των 120mm, 20 άρματα μάχης Μ-1 Abrams με
πυροβόλο των 105mm (εκπαιδευτικά), 40 άρματα περισυλλογής (ARV) Μ-88Α2
Hercules, οχήματα μεταφοράς καυσίμων Oshkosh M-978A1 των 2.500gal, 120
(2/104/14) ρυμουλκούμενα μονού άξονα Μ-105Α1/Α2/Α3 των 1 1/2ton, 360 σταθμοί
ασυρμάτου (Σ/Α) AN/VRC-87E SINCGARS, 100 Σ/Α AN/VRC-89E SINCGARS, 8.179 βλήματα
AP-DS-T M735 (C521) των 105mm, 1.183 βλήματα AP-DS-T M392 (C505) των 105mm,
2.224 βλήματα CTG C519 των 105mm (oι τύποι αυτοί βλημάτων προορίζονταν προφανώς
για τα Μ-1), 4.250 φυσίγγια CTG M182 (A366) των 14,5mm, 3.851 φυσίγγια CTG Μ181
(Α365) των 14,5mm και 10.000 φυσίγγια CTG M183 (A367) των 14,5mm (οι τρεις
αυτοί τύποι φυσιγγίων προορίζονταν για εκπαιδευτικές συσκευές
υποδιαμετρήματος). Ακόμη παρέχονταν μεγάλες ποσότητες δευτερεύοντος οπλισμού
(συζηγή και α/α πολυβόλα, εκτοξευτές καπνογόνων) και περιφερειακού υλικού
(δίκτυα παραλλαγής, εργαλεία), όπως επίσης και υλικά συντήρησης και επισκευών,
εκπαιδευτικά βοηθήματα (εξομοιωτές, συσκευές υποδιαμετρήματος για τα κύρια
πυροβόλα), τεχνικά εγχειρίδια και βιβλιογραφία».
36–40 Πολλαπλοί Εκτοξευτές Πυραύλων (ΠΕΠ)
MLRS
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες οι εκτοξευτές θα είναι της έκδοσης M270A1 Self-propelledLoader/Launcher (SPLL), ενώ μάλλον θα ευοδωθούν οι ελληνικές
προσπάθειες για τη χωρίς κόστος (ή τουλάχιστον έναντι συμβολικού τιμήματος)
παραχώρηση και των υπολοίπων ερπυστριοφόρων (Κέντρα Διεύθυνσης Πυρός – ΚΔΠ) M557A2 και
τροχοφόρων οχημάτων (OshkoshHEMTTM985, OshkoshHEMTTM984 περισυλλογής, που απαιτούνται για
τη συγκρότηση των μοιρών/πυροβολαρχιών.
Ας δούμε όμως τις ενστάσεις που
διατυπώνει το STRATEGY REPORT:
«Εξαρχής ο Ε.Σ. ήθελε μία
-τουλάχιστον- ακόμη Μοίρα με τέτοιους εκτοξευτές. Και αφού κονδύλια για νέα
παραγγελία ουδέποτε υπήρξαν και τα αντίστοιχα συστήματα που απέσυραν Γερμανία και
Ολλανδία χάθηκαν, στράφηκε στα Αμερικανικά αποθέματα. Εν τω μεταξύ η παραγγελία που είχε δρομολογηθεί για νέες ρουκέτες
M-26A2 ακυρώθηκε λόγω της ενεργοποίησης αυστηρότατων διεθνών απαγορεύσεων για
την διακίνηση πυρομαχικών διασποράς. Έτσι το Ελληνικό αίτημα προς τις ΗΠΑ
αναγκαστικά περιορίζεται σε εκτοξευτές της έκδοσης Μ-270Α1 οι οποίοι και είναι
οι μόνοι συμβατοί με νεώτερα πυρομαχικά τα οποία δεν εμπίπτουν στις
προαναφερθείσες απαγορεύσεις τα οποία και είναι αναγκαία για να ανανεωθεί το
υπάρχον απόθεμα. Σε αυτό το σημείο εύλογα αναρωτιέται
κανείς εάν υπάρχουν τα χρήματα για την αγορά των νέων αυτών πυρομαχικών για να
εφοδιαστούν τα Μ-270Α1, αν φυσικά μας τα παραχωρήσουν οι ΗΠΑ. Εκτός αυτού,
απαιτούνται επιπλέον χρήματα για την επαναπιστοποίηση (γενική
επιθεώρηση/συντήρηση, αντικατάσταση πυραυλοκινητήρα λόγω λήξης του ορίου ζωής
του) των υπαρχόντων πυρομαχικών για τα υφιστάμενα Μ-270, αλλιώς αυτά θα μείνουν
άοπλα ή θα χρησιμοποιούνται με αναξιόπιστα (ληγμένα γαρ!) πυρομαχικά. Αυτές
προφανώς και είναι οι πραγματικές προκλήσεις στις οποίες και απαιτείται να βρει
άμεσα απάντηση η ηγεσία και όχι η εξεύρεση -των άκρως καλοδεχούμενων κατά τ’
άλλα- Μ-270Α1 από τα Αμερικανικά αποθέματα»!
Τεθωρακισμένα οχήματα οικογενείας M113
Με νωπές ακόμη τις μνήμες από την τραγική απώλεια του
στρατιώτη Κρόκου που χάθηκε σε πορεία για άσκηση από ανατροπή ενός πανάρχαιου
Μ113, διαβάζουμε ότι «η απόκτησή
μεταχειρισμένων οχημάτων της “οικογενείας” Μ-113 εγκρίθηκε από το ΚΥΣΕΑ. Πέραν
αυτού, μετά από τόσο καιρό ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί επισήμως ούτε το
κόστος, ούτε ο ακριβής αριθμός των οχημάτων, ούτε ποιες εκδόσεις -υποτίθεται
ότι- θα αποκτηθούν. Φρόντισαν οι αρμόδιοι ώστε στα οχήματα αυτά να
συμπεριλαμβάνονται οι εκδόσεις (M-981 FISTV, M-548A1, M-577A2, M-1059 SGC) που
απουσιάζουν από το Ελληνικό οπλοστάσιο (ή που ο υφιστάμενος αριθμός τους είναι
ανεπαρκής) και θα προσφέρουν πραγματική ενίσχυση των δυνατοτήτων του Ε.Σ., ή θα
αρκεστούμε πάλι σε απλά ΤΟΜΠ;» αναρωτιέται ο συγγραφέας του άρθρου «Μεταχειρισμένο
υλικό από τις ΗΠΑ για τον ΕΣ: Oι … σαμπάνιες ας περιμένουν».
Πάρε πάρε, από όλα έχω
Από ένα σημείο και μετά η παρουσίαση των αναγκών των
Ενόπλων Δυνάμεων και η προοπτική προμήθειας μεταχειρισμένου πολεμικού υλικού
από τις ΗΠΑ θυμίζει Λαϊκή Αγορά. Και φυσικά δεν έχουμε τίποτε με τους
παραγωγούς και τους επαγγελματίες αυτούς, αλλά όσο να ΄ναι οι μιλιταριστές
κάνουν σαν λιγούρια. Δείτε και βγάλτε τα συμπεράσματα σας:
«Φυσικά, ο κατάλογος
περιλαμβάνει και άλλα πολλά οπλικά συστήματα και μέσα. Πρόσφατες και
παλαιότερες αναφορές κάνουν λόγο για αεροσκάφη τακτικών μεταφορών C-130 Hercules, οχήματα
HMMWV (Hummer), σκάφη ειδικών επιχειρήσεων MarkV,
οχήματα τακτικών μεταφορών (κατά τη διάρκεια των επιτόπιων επιθεωρήσεων στις
ΗΠΑ, επιτροπή του ΓΕΣ διαπίστωσε την ύπαρξη μεγάλου αριθμού βυτιοφόρων HEMTTM978 τα
οποία ο στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του Στρατού των ΗΠΑ πρόκειται να
αποδεσμευθούν από την ενεργό υπηρεσία). Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα
με εκτιμήσεις καλά πληροφορημένων πηγών του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, οι
πιθανότητες η αμερικανική πλευρά να αποδεσμεύσει πλοία επιφανείας
αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής είναι τελικά πολύ περιορισμένες, ως
αποτέλεσμα των εκεί περικοπών που έχει αλλάξει σημαντικά τον προγραμματισμό και
τη δυνατότητα αποστέρησης του Ναυτικού από μονάδες επιφανείας».
ΠΑΛΙΑΤΖΙΔΙΚΟ ΤΩΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Η
ΕΛΛΑΣ! Μάλιστα, όπως
είχε αποκαλύψει προ μηνών το περιοδικό Δούρειος Ίππος, είχε αποφασιστεί
να διατεθεί στρατόπεδο της Β. Ελλάδας στο οποίο θα συγκεντρώνονταν τα πάσης
φύσεως οχήματα και λοιπά υλικά που απέσυραν οι Αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις
από το Ιράκ και το Αφγανιστάν και τα οποία κρίνοντο πια πλεονασματικά και θα
παραχωρούντο σε συμμαχικές χώρες (οπότε η μεταφορά τους στις ΗΠΑ καθίστατο
ασύμφορη). Μεγάλο μέρος από τα μέσα αυτά ενδιέφεραν άμεσα τον Ε.Σ. και οι ΗΠΑ
ήταν θετικές στην δωρεάν παραχώρησή τους. Μάλιστα η Ελλάδα θα είχε
προτεραιότητα στην επιλογή του υλικού έναντι των άλλων χωρών που επίσης θα
ενδιαφέρονταν.
ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΟΠΛΑ
Την ίδια περίοδο που
κυβέρνηση-Επιτελεία-μιλιταριστές προπαγανδίζουν την προμήθεια μεταχειρισμένων
εξοπλιστικών προγραμμάτων αξία δις ευρώ, συνεχίζεται η εφαρμογή της άγριας
ταξικής αντεργατικής πολιτικής και των Μνημονίων. Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ της
Κυριακής, ο ακροδεξιός Μπουμπούκος υπουργός Υγείας φροντίζει έξι μονάδες της
Αττικής, είτε θα καταργηθούν είτε θα αλλάξουν χαρακτήρα είτε θα συγχωνευθούν με
άλλες. Στο πλαίσιο αυτό, μεγάλο μέρος του προσωπικού θα τεθεί σε κινητικότητα,
Περισσότεροι από 1.300 υπάλληλοι ετοιμάζονται να μετακινηθούν.
Τα πρώτα νοσοκομεία που θα κλείσουν
είναι τα εξής:
-Γενικό Νοσοκομείο Δυτικής Αττικής (Λοιμωδών).
-Σπηλιοπούλειο Νοσοκομείο (Η Αγία Ελένη).
-Γενικό Νοσοκομείο Πατησίων.
-Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών (Πολυκλινική).
-Ινστιτούτο Έρευνας Νοσημάτων Θώρακος Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας.
-Νομαρχιακό Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών (Αμαλία Φλέμιγκ).
-Σπηλιοπούλειο Νοσοκομείο (Η Αγία Ελένη).
-Γενικό Νοσοκομείο Πατησίων.
-Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών (Πολυκλινική).
-Ινστιτούτο Έρευνας Νοσημάτων Θώρακος Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας.
-Νομαρχιακό Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών (Αμαλία Φλέμιγκ).
Παράλληλα,
Λουκέτο μπαίνει σε 118 δημοτικά και
νηπιαγωγεία. Κλειστές πόρτες θα βρουν μαθητές και γονείς από τον Σεπτέμβριο αφού
υπογράφηκε από τον υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο η τελική απόφαση
για την κατάργηση και συγχώνευση δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την
επικράτεια. Σύμφωνα με τα στοιχεία
του υπουργείου, οι καταργήσεις - συγχωνεύσεις αυτές θα εξοικονομήσουν 76.000
ευρώ για το 2013 -μιας και οι αλλαγές υλοποιούνται σχεδόν στα μισά του
οικονομικού έτους- ενώ από το 2014 η εξοικονόμηση πόρων θα ανέλθει στις 228.000
ευρώ. Όπως αναφέρει και το ΒΗΜΑ
συνολικά συγχωνεύονται 17 δημοτικά σχολεία και 12 νηπιαγωγεία, ενώ καταργούνται
31 δημοτικά και 87 νηπιαγωγεία ανά περιφερειακή διεύθυνση, ενώ υποβιβάζονται
πέντε νηπιαγωγεία και 34 δημοτικά σχολεία.
Τέλος, βέβαιος ότι ο στόχος υπαγωγής 12.500
υπαλλήλων σε καθεστώς διαθεσιμότητας μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου θα επιτευχθεί,
εμφανίστηκε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας
στην εκπομπή «Πρωινό MEGA». Προανήγγειλε δε 5.000-10.000 προσλήψεις εντός του
2013 σε τομείς αιχμής.
ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ: Η
ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΝΤΙΝΑΧΘΗΚΕ ΣΤΟ 65%
ΓΙΑ ΠΟΣΟ
ΑΚΟΜΗ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ;
ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου