Οι κατασκευαστές μαχητικών αεροσκαφών είναι λογικό να μη μπορούν να «χωνέψουν» εύκολα, ότι η πλούσια χώρα του Κόλπου, μεγαλύτερος εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG: Liquified Natural Gas) παγκοσμίως, εξαγγέλλει στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης Dimdex 2014, αγορές οπλικών συστημάτων ύψους 23 δισεκατομμυρίων δολαρίων, χωρίς να περιλαμβάνονται τα προϊόντα τους σε αυτό το πραγματικό «πάρτι» για την παγκόσμια αμυντική βιομηχανία.
Και σε αυτή τη δυνητική αγορά, ανταγωνιστές του γαλλικού μαχητικού είναι οι συνήθεις «ύποπτοι»: Το ευρωπαϊκό – επίσης – Eurofighter (EF-2000 Typhoon) που υποστηρίζονται ενεργά από τη βρετανική BAE Systems που εκπροσωπεί τα συμφέροντα της κοινοπραξίας στη Μέση Ανατολή, καθώς επίσης και η αμερικανική Boeing, προτείνοντας τόσο τα F/A-18 Super Hornet όσο και τα F-15 Strike Eagle.
Ενδεικτικό του ενδοευρωπαϊκού αυτοκαταστροφικού ανταγωνισμού στον αεροναυτικό – και όχι μόνο – κλάδο, ο Γάλλος αξιωματούχος της Dassault Aviation, αστειευόμενος αναφέρει γελώντας, ότι η εταιρία του ήταν «πολύ χαρούμενη» όταν η συμφωνία των EF-2000 Typhoon με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) δεν προχώρησε, εξαιτίας περιορισμών στον εξοπλιστικό προϋπολογισμό της χώρας του Κόλπου. Αυτό όμως που συνέβη στην πραγματικότητα εάν εξεταστεί η κατάσταση πιο αποστασιοποιημένα, είναι ότι η ευρωπαϊκή οικονομία έχασε μερικά δισεκατομμύρια, με αποτέλεσμα αυτό να επηρεάζει μεταξύ άλλων και τις θέσεις εργασίας.
Στόχος πλέον των Γάλλων, είναι να προωθήσουν το μαχητικό, πέραν του Κατάρ και σε άλλες χώρες της Μέσης Ανατολής, όπως το Μπαχρέιν. Στην επιχειρηματολογία της Γαλλίας, εκτός του ότι το μαχητικό είναι «μπαρουτοκαπνισμένο», έχοντας επιχειρήσει σε πραγματικές πολεμικές συνθήκες, υπάρχει ένα ακόμα ισχυρό «γεωπολιτικής εμβέλειας» επιχείρημα: Η Γαλλία είναι η μοναδική χώρα που έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει στην περιοχή του Κόλπου, αεροπλανοφόρο, ενώ τα τελευταία χρόνια η ναυτική παρουσία της Γαλλίας στον Κόλπο έχει αυξηθεί σημαντικά…DEFENCE-POINT


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου