Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΑΜΑΡΑ-ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ-ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΥ "ΒΟΛΕΨΕ" ΤΗΝ ΙΤΑΛΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ-C 27 : "Λύση" υψηλού ρίσκου η επιλογή να μην παραλάβουμε τα 4 τελευταία αεροσκάφη


ImageΩς “λύση υψηλού ρίσκου” χαρακτηρίζεται η επιλογή να μην παραληφθούν τα τέσσερα μεταγωγικά αεροσκάφη C 27 με δυνατότητα εναέριου ανεφοδιασμού από την ιταλική Alenia. Οι μόνοι κερδισμένοι με βεβαιότητα είναι οι ιταλοί οι οποίοι έχουν βρει πελάτες για να πουλήσουν τα τέσσερα αεροσκάφη σε τιμή σχεδόν διπλάσια απ΄ ότι τα είχαμε αγοράσει εμείς! 25 εκατομμύρια για το καθένα ήταν η “ελληνική τιμή”, με 45 εκατομμύρια το καθένα θα τα πουλήσουν στην Λατινική Αμερική -πιθανότατα στο Μεξικό- οι Ιταλοί! Τι αναμένουμε να κερδίσουμε εμείς; Ότι η Alenia θα εξασφαλίσει την πτήση των τεσσάρων από τα οκτώ αεροσκάφη που έχουμε. Από τα οποία πετάει περιστασιακά το ένα! Απ΄ αυτή την άποψη η φωτογραφία που δημοσιεύουμε μπορεί να χαρακτηριστεί...ντοκουμέντο!
Το Onalert είχε ασχοληθεί διεξοδικά με το θέμα πριν προκύψει η συμφωνία της ελληνικής πλευράς με τους Ιταλούς. Η ενημέρωση που είχε γίνει στην στην Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας για να αιτιολογηθεί το “κόψιμο” των τεσσάρων μεταγωγικών αεροσκαφών είχε μεγάλο ενδιαφέρον αφού απ΄ αυτή προέκυπτε ότι ικανοποιούσαμε και τις απαιτήσεις των δανειστών μας!  

Αναφέρθηκε συγκεκριμένα: “Για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη νέα δημοσιονομική πολιτική και κατόπιν συνεννόησης με το υπουργείο Οικονομικών ,παρακαλούμε όπως προβείτε άμεσα και με πλήρη κατοχύρωση των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου ,σε τροποποίηση της προμήθειας αεροσκαφών μεταφοράς C-27. Η εν λόγω προμήθεια θα αφορά πλέον 8 και όχι 12 αεροσκάφη σύμφωνα με την πρόταση της προμηθεύτριας εταιρείας και με δεδομένο ότι από το 2007 εκκρεμεί η παράδοση τεσσάρων αεροσκαφών για τα οποία το Ελληνικό Δημόσιο έχει εκπληρώσει τα προαπαιτούμενα προμήθειάς τους”.

Δείτε τα έγγραφα:












Τα C 27 είναι μια από τις πολλές αποτυχημένες αγορές του παρελθόντος. Η παραγγελία 12 μεταγωγικών αεροσκαφών από τους Ιταλούς της Alenia έγινε τον Ιανουάριο του 2003 . Οι παραδόσεις των αεροσκαφών θα έπρεπε να γίνουν μεταξύ Μαρτίου 2005 και Οκτωβρίου 2006. Τελικά οκτώ από τα 12 αεροσκάφη παραδίδονται τον Ιούνιο του 2007. Από τότε η διαθεσιμότητα είναι κολλημένη στο ένα και σπανιότατα στα δύο! Τα υπόλοιπα είτε από τεχνικά προβλήματα, είτε από έλλειψη ανταλλακτικών γιατί συμφωνία υποστήριξής τους δεν υπήρχε παραμένουν στο έδαφος!

Τα τέσσερα τελευταία αεροσκάφη που αποφασίσαμε να μην παραλάβουμε ήταν αυτά που μας “έκαιγαν” περισσότερο, αφού θα είχαν δυνατότηα ανεφοδιασμού στον αέρα. Η Alenia είχε μεγάλα προβλήματα στην πιστοποίηση του συστήματος εναέριου ανεφοδιασμού και γι΄ αυτό καθυστέρησε τραγικά στις παραδόσεις. Στο μεταξύ…ήρθε η οικονομική κρίση.

Γι΄ αυτά τα τέσσερα αεροσκάφη είχαμε πληρώσει 80 εκατομμύρια ευρώ! Το 80% της αξίας τους δηλαδή το είχαμε δώσει προκαταβολή!!! Από τον Νοέμβριο του 2010 οι Ιταλοί άρχισαν να “δουλεύουν” την πρόταση να μην παραδώσουν τα τέσσερα αεροσκάφη και το ποσό των 80 εκατομμυρίων να “ισοφαριστεί” με ανταλλακτικά και υποστήριξη για τα αεροσκάφη που έχουμε παραλάβει. Όπως φάνηκε εκ των υστέρων αυτά φθάνουν μόνο για τα τέσσερα από τα οκτώ C 27. Τότε το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο με Αρχηγό τον Αντώνη Τσαντηράκη είχε πει όχι στην πρόταση των Ιταλών. 

Ο Τσαντηράκης έφυγε, τα δεδομένα άλλαξαν και η πρόταση πέρασε. Το ερώτημα είναι ένα . Ποιες είναι οι εγγυήσεις που έχουμε ότι οι Ιταλοί αυτή τη φορά θα είναι συνεπείς και θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε έστω τα τέσσερα από τα οκτώ αεροσκάφη; Αν οι Ιταλοί για οποιοδήποτε λόγο δεν μπορέσουν να είναι συνεπείς με πιο τρόπο μπορούμε να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα;

Δηλαδή να πετάξουν τα ακριβοπληρωμένα ,ολοκαίνουρια πλην…καθηλωμένα C 27; Εννοείται ότι εμείς αναφερόμαστε και στα οκτώ κι όχι μόνο στα τέσσερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου