Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014

Τα προβλήματα του ΝΗ 90 δεν μπορούν να επιλυθούν εν μία νυκτί

 Τα προβλήματα του ΝΗ 90 δεν μπορούν να επιλυθούν εν μία νυκτίΜεγάλες καθυστερήσεις, πολύ ακριβό, όχι στην απαιτούμενη ποιότητα - όλα αυτά είναι γνωστά για το πρόγραμμα του ελικοπτέρου NH90. Αλλά τώρα τίθεται επιπλέον σε κίνδυνο η ασφάλεια του πληρώματος. 
H Αεροπορία Στρατού των Γερμανικών Ενόπλων Δυνάμεων συνεχίζει να μην μπορεί να λειτουργεί μεγάλο μέρος του εξοπλισμού της που αποκτήθηκε πρόσφατα - απλά είναι αδύνατο να χρησιμοποιηθεί.
Ακόμα και μήνες μετά αφότου έλαβε γνώση το ευρύ κοινό, η κατάσταση δεν έχει βελτιωθεί ουσιαστικά, παραδέχθηκε ο επικεφαλής των Γερμανικών Ενόπλων Δυνάμεων στρατηγός Φόλκερ Βίκερ την περασμένη Τετάρτη ενώπιον εκποσώπων του κοινοβουλίου. Ιδιαίτερα καταστροφική είναι η κατάσταση με τα νεαποκτηθέντα ελικόπτερα ΝΗ90, όπως παρατηρήθηκαν κατά την διάρκεια της πτήσης έως και ανεξέλεγκτες κινήσεις της ράμπας του ελικοπτέρου. 

Από τα 35 ελικόπτερα του μοντέλου NH90 την περασμένη εβδομάδα, έτοιμα για λειτουργία ήταν μόλις επτά μονάδες, σύμφωνα έγγραφα εσωτερικής χρήσης που διέρρευσαν στον γερμανικό Τύπο.
Μεγάλη είναι η ανησυχία όσον αφορά τους κινητήρες  Rolls-Royce/Turbomeca RTM322 του ελικοπτέρου. Οι ελεγκτές του Υπουργείου Άμυνας στο Βερολίνο υποψιάζονται ότι υφίσταται ένα ελάττωμα σχεδιασμού (η γεωμετρία του χώρου εγκατάστασης ευνοεί μια ασύμμετρη θέρμανση/ψύξη), όπως σε τουλάχιστον τέσσερις περιπτώσεις φέτος σημειώθηκαν βλάβες με τους κινητήρες. Πρόβλημα μετά την δευσλειτουργία του κινητήτα φαίνεται να υπάρχει και με την χρήση του συστήματος πυρόσβεσης που οδηγεί στην απώλεια λειτουργίας του κεντρικού πίνακα ελέγχου (OCP).

Τον Ιούνιο μάλιστα τα ελαττώματα στους κινητήρες θα μπορούσαν να αποβούν μοιραία σε μια αποστολή στο Ουζμπεκιστάν, μετά από μια έκρηξη στον κινητήρα. Πέντε βδομάδες αργότερα ο στόλος καθηλώθηκε. Τα ελικόπτερα μπορούν να πετάξουν σήμερα μόνο υπό αυστηρές προϋποθέσεις.

Απόσπασμα από τα έγγραφα εσωτερικής χρήσης γύρω από το περιστατικό στις 19 Ιουνίου 2014:
AFTO (Air Force Technical Order)
1.) Circumstances prior to discrepancy:
The H/C was on a MEDEVAC trainings mission.
After an intermediate stop in Termez the aircrew wanted to start the engines but during the start they noticed a stagnation at both engines.
The crew decided to abort the first attempt. After an engine ventilation a second start was performed and the engines starts normally.
2.) Description of discrepancy:
A few minutes later the aircrew heard a loud bang followed by different warnings:
– overspeed protection failure
– engine difference
– fire Engine 2 ( engine fire extinguisher was used)
– engine speed reduction of NG
The aircrew landed the H/C at the airfield Termez.
During the landing phase the H/C shows a lot of different electrical malfunctions:
– 3 MFD´s were down
– FCS channel actuator 1 in amber
– FCS analog computer 1 in red
– uncontrolled movement of the ramp and the windshield wiper
– flashing cabin light
First investigation of the engine 2 shows that the turbine was destroyed and a lot of turbine blades were found in the exhaust pipe.

Στην πραγματικότητα, το πρόβλημα με τον κινητήρα έχει ήδη παρουσιαστεί σε πολλά περισσότερα ελικόπτερα, ειδικά όταν αυτά απογειώνονται για πάνω από μία αποστολή την ημέρα.

Το Υπουργείο Άμυνας της Γερμανίας αναφέρει ότι έχει συγκροτήσει μια ειδική ομάδα: «Προβλήματα που δεν έχουν παρουσιαστεί από την μία μέρα στην άλλη, δεν μπορούν να επιλυθούν εν μία νυκτί».

Προς το παρόν τα NH90 δεν είναι διαθέσιμα για αποστολές στο εξωτερικό, και η κατάσταση αυτή θα παραμείνει έτσι μέχρι το 2016. Μόνο τότε αναμένεται να υπάρξει ένας διαθέσιμος κινητήρας στον οποία το τεχνικό πρόβλημα θα έχει λυθεί.

Εν τω μεταξύ, η πλήρης επιχειρησιακή ικανότητα (Full Operational Capability) δεν αναμένεται πριν από το τέλος του 2ου τριμήνου του 2016.
http://www.defencenews.gr/index.php/diafora/138-2014-09-29-18-33-46/1106-ta-provlimata-tou-ni-90-den-boroyn-na-epilythoyn-en-mia-nykti

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου