Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

Ο ΑΚΗΡΥΚΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΠΟΥ ΠΥΡΟΔΟΤΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΔΟΛΟΦΟΝΕΙ

Ελλάδα και Τουρκία «ανταγωνίζονται» στις συντριβές πολεμικών αεροσκαφών

Ελλάδα και Τουρκία «ανταγωνίζονται» στις συντριβές πολεμικών αεροσκαφών
Η Τουρκία έχει το σαφές προβάδισμα σε αυτή την τραγική κατάταξη, και εάν δεν θέλει να ακολουθήσει σύντομα και η Ελλάδα τα πολλά συντρίμμια που άφησαν τα τουρκικά Phantom II πίσω τους, ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Άμυνας στην Αθήνα θα πρέπει να αυξηθεί.

Πέντε πολεμικά αεροσκάφη και οκτώ σκοτωμένοι χειριστές είναι ο τραγικός απολογισμός μετά από ατυχήματα που συνέβησαν στις αεροπορικές δυνάμεις της Ελλάδας και της Τουρκίας κατά τους τελευταίους τρεις μήνες. Όταν συμβαίνουν τόσο τραγικά ατυχήματα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα μεταξύ τους, αναλυτές και εμπειρογνώμονες επισημαίνουν πιθανές αδυναμίες στον τομέα της κατάρτισης.

 Τον Δεκέμβριο του 2013 Τούρκοι αξιωματούχοι προειδοποίησαν ότι όπως η εθελουσία έξοδο των χειριστών της αεροπορικής δύναμης συντελείται με έναν ανησυχητικό ρυθμό, θα πρέπει να δοθεί πολύ μεγαλύτερη προσοχή στην κατάρτιση. Οι Τούρκοι αεροπόροι, και παρά τις αυξήσεις στις αποδοχές τους, αναζητούν να κάνουν μια καριέρα στην πολιτική αεροπορία, με πολλά περισσότερα χρήματα και πολύ λιγότερους κινδύνους για την ίδια την ζωή τους.
 Πάνω από ένα χρόνο αργότερα, η Τουρκία θρηνεί την απώλεια έξι πιλότων σε ένα διάστημα έξι ημερών. Δύο τουρκικά αεροσκάφη αναγνώρισης RF-4E συνετρίβησαν  σε ένα λόφο στις 27 Φεβρουαρίου κοντά στην Μαλάτια, στην ανατολική Τουρκία, σκοτώνοντας και τους τέσσερις πιλότους που επάνδρωναν τα αεροσκάφη. Στις 5 Μαρτίου, κατά τη διάρκεια μιας άσκησης με Αζέρους πιλότους, ένα μαχητικό F-4E συνετρίβη πάνω από ένα πεδίο δοκιμών ηλεκτρονικού πολέμου κοντά στο Ικόνιο στην κεντρική Ανατολία, σκοτώνοντας τους δύο πιλότους του.
 Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα να παροπλιστούν τα εναπομείναντα οκτώ λειτουργικά RF-4E. Ο στόλος των F-4E/2020 Terminator, τα οποία η Τουρκία αναβάθμισε με την βοήθεια της αμυντικής βιομηχανίας του Ισραήλ, θα συνεχίσει να παραμένει στην υπηρεσία για τα επόμενα χρόνια. Τα F-4 εισήλθε για πρώτη φορά την υπηρεσία στην Τουρκική Πολεμική Αεροπορία το 1974. Από τότε 10 RF-4E και 50 F-4E έχουν συντριβεί (δηλαδή 60 αεροσκάφη από ένα σύνολο 279 Phantom II συνετρίβησαν).
 Οι Έλληνες αεροπόροι έχουν υποστεί την τελευταία πενταετία πολύ μεγάλες μειώσεις στις αποδοχές τους και για υπάρχει ένα συγκριτικό μέγεθος σε σχέση με το 2010, ο Νίκος Δένδιας, εκτελών χρέη υπουργού Άμυνας πριν τις τελευταίες βουλευτικές εκλογές, στη συζήτηση επί του προϋπολογισμού 2015 στη Βουλή είχε σημειώσει ότι προϋπολογισμός του Υπουργείου Άμυνας από το 2010 είχε μειωθεί κατά 46% και επιπλέον, δηλαδή κατά σχεδόν 2.900.000.000 ευρώ.
Και ενώ ο τότε υπουργός Άμυνας στην συζήτηση του προϋπολογισμού στην Βουλή δήλωνε ότι τον Υπουργείο του είναι σε θέση να κάνει την ίδια δουλειά με μισά χρήματα, στις 4 Δεκεμβρίου 2014 συνετρίβη F-16 της ΠΑ βόρεια της Γαύδου - σώοι οι δύο χειριστές. Λίγο αργότερα, στις 27 Ιανουαρίου, συνετρίβη και πάλι F-16 της ΠΑ, αυτή τη φορά σε άσκηση του ΝΑΤΟ στην Ισπανία. Οι δύο χειριστές σκοτώθηκαν, όπως και αρκετοί περισσότεροι των ιπτάμενων και επίγειων πληρωμάτων πλησίον του ατυχήματος, συμπεριλαμβανομένων και πολλών περισσοτέρων μαχητικών του ΝΑΤΟ που καταστράφηκαν στο έδαφος. Μετά το περιστατικό αυτό, η ΠΑ θρηνεί οκτώ χειριστές με αεροσκάφη τύπου F-16 (συνολικά έχει προμηθευτεί 170 αεροσκάφη του τύπου).
Η τουρκική στρατιωτική ηγεσία απέκλεισε τεχνικούς λόγους για τις δικές της συντριβές, όπως εικάζεται ότι πρόκειται για λάθη που έγιναν από τα πληρώματα. Από το 2010, περισσότεροι από 800 πιλότοι της Τουρκική Πολεμικής Αεροπορίας έχουν εγκαταλείψει την υπηρεσία, στην αναζήτηση μιας σταδιοδρομίας στην πολιτική αεροπορία. Από αυτούς, περίπου 600 ήταν πιλότοι μαχητικών. Έκτοτε, το επίπεδο κατάρτισης μειώθηκε, όπως απλά έφυγαν πολλά έμπειρα στελέχη. Δημόσια στοιχεία για τα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας δεν διατίθενται σε επίσημη μορφή από τις αρχές στην Αθήνα, αν και η φυγή των έμπειρων στελεχών, όπως οι αποδοχές είναι τραγικά χαμηλές, πρέπει να είναι και δω η γενεσιουργός αιτία σε θέματα αδυναμίας στην κατάρτιση.http://defencenews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου