Τετάρτη 4 Μαΐου 2016

Αφού απέτυχαν με τους εφοπλιστές τώρα χτυπούν αλύπητα τους Έλληνες ναυτικούς

Πραγματικά καταστροφική είναι η πολιτική που ακολουθείται για τους Έλληνες ναυτικούς τα τελευταία 5-6 χρόνια από τις Ελληνικές κυβερνήσεις. Αν δε επαληθευτούν οι φήμες για νέα αύξηση της φορολογίας τότε μιλάμε για την εξαφάνιση των Ελλήνων ναυτικών από πλοία με Ελληνική σημαία.
Οι φήμες για αύξηση της φορολογίας είναι το μόνιμο θέμα συζήτησης μεταξύ των Ελλήνων ναυτικών που πλέον βλέπουν ότι το εισόδημα τους έχει ήδη μειωθεί σημαντικά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Καταλαβαίνουμε όλοι μας ότι οι κυβερνώντες δεν έχουν ιδέα για την ιδιαιτερότητα του ναυτικού επαγγέλματος και το αντιμετωπίζουν σαν ένα κοινό επάγγελμα στην στεριά.
Επειδή όμως ίσως κάποιοι βιαστούν να πουν ότι η αύξηση της φορολογίας είναι απλά μια ανυπόστατη φήμη ας μιλήσουμε για την κατάσταση που επικρατεί αυτήν τη στιγμή. Την πραγματικότητα δηλαδή.

Η πραγματικότητα λοιπόν είναι ότι η φορολογία των ναυτικών αυτή την στιγμή ξεπερνάει το 20% και αν συνυπολογίσουμε και τις εισφορές για την ασφάλεια ξεπερνάνε κατά πολύ το 25%! Ναι γνωρίζω ότι όλη η Ελλάδα υποφέρει και επίσης γνωρίζω ότι κάποιοι μας θεωρούν ευνοημένους που έχουμε ένα καλό μισθό, την στιγμή βέβαια που οι ίδιοι πριν από 10 χρόνια (ναι τότε με τις παχιές αγελάδες) μας θεωρούσαν παρακατιανούς και άτυχους που κάνουμε αυτό το επάγγελμα.

Η αλήθεια είναι ότι οι συντριπτική πλειοψηφία των ναυτικών, οι οποίοι μπάρκαραν για πολλές δεκαετίες σε πλοία με Ελληνική σημαία, πλήρωναν τους φόρους τους και την ασφάλεια τους στο ακέραιο, την στιγμή που αρκετοί άλλοι κλάδοι φοροδιέφευγαν (και συνεχίζουν να το κάνουν) με την ανοχή της πολιτείας. Αυτό είναι μια πραγματικότητα.

Αυτή την στιγμή λοιπόν ο Έλληνας ναυτικός βλέπει τις απολαβές του να μειώνονται δραματικά. Βλέπει την σύνταξη του, για την οποία πλήρωνε τόσα χρόνια φέρνοντας συνάλλαγμα στη χώρα του (και όχι βγάζοντας από την χώρα του…), να μειώνεται κάτω από τα μισά χρήματα. Βλέπει όμως και ότι λείπει από την χώρα του πάνω από 6 μήνες τον χρόνο και αν είναι και μπαρκαρισμένος με ξένη σημαία τα χρήματα που βγάζει δεν έχουν ουδεμία σχέση με την χώρα του…. Εύλογα αναρωτιέται για πιο λόγο το Ελληνικό κράτος του κρατάει πάνω από 20% του μισθού του, την στιγμή που λείπει από την χώρα του τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, την στιγμή που φέρνει στο ν τόπο του συνάλλαγμα και την στιγμή που τα χρήματα που παίρνει δεν έχουν ουδεμία σχέση με την Ελλάδα.

Ας αφήσουμε λοιπόν για λίγο όλα τα παραπάνω και ας πάμε στην μεγάλη βλακεία που ακούγεται για τους Έλληνες εφοπλιστές. Αυτή που λέει ότι δεν προσφέρουν τίποτα και ότι θα πρέπει να τους φορολογήσουμε και να τους εξισώσουμε με όλους τους άλλους.

Θα πρέπει επιτέλους να καταλάβουμε ότι η ποντοπόρος ναυτιλία δραστηριοποιείται σε διεθνή ύδατα και πολύ εύκολα ο εκάστοτε πλοιοκτήτης μπορεί να μετακινήσει τα γραφεία του σε άλλο κράτος, με ευνοϊκότερο φορολογικό σύστημα, οπότε με το να αυξήσουμε την φορολογία στον εφοπλιστικό κλάδο, στην ουσία τους αναγκάζουμε να μεταναστεύσουν και να χάσει το Ελληνικό κράτος ένα σημαντικότατο έσοδο. Δεν λέω ότι είναι σωστό, λέω όμως ότι έτσι έχουν τα πράγματα.

Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι, σύμφωνα με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το 2014 η ναυτιλία μας απασχόλησε άμεσα ή έμμεσα 192.000 άτομα στο ναυτιλιακό κλάδο. Σύμφωνα με έκθεση του ΙΟΒΕ η θαλάσσιες μεταφορές συνεισέφεραν άμεσα ή έμμεσα στα φορολογικά έσοδα του κράτους περισσότερα από 790 εκατομμύρια ευρώ για το έτος 2009. Ακόμα θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η ποντοπόρος ναυτιλία αντιπροσωπεύει περίπου το 7% του ΑΕΠ.

Οι «φίλοι» μας λοιπόν οι δανειστές προσπάθησαν να εξαναγκάσουν τις κυβερνήσεις να αυξήσουν την φορολογία των εφοπλιστών, γνωρίζοντας φυσικά ότι έτσι θα φύγουν όλοι από την Ελλάδα και έτσι θα έριχναν και το τελευταίο κάστρο που έχει να υπερηφανεύεται η χώρα μας, την εμπορική μας ναυτιλία δηλαδή. Απώτερος βέβαια σκοπός του «μπαμπούλα» Γερμανίας και του «μπαμπά» Σόιμπλε είναι να προσελκύσει περισσότερους επενδυτές στη Γερμανική ναυτιλία, η οποία συνεχίζει να φθίνει σε αριθμό πλοίων και χωρητικότητα. Γι’ αυτό τον λόγο θα πρέπει να γνωρίζεται ότι το φορολογικό πλαίσιο στην Γερμανία, για τους επενδυτές στη ναυτιλία, είναι πολύ ηπιότερο από ότι στην Ελλάδα… Αυτό για να μη νομίζουν ότι τρώμε κουτόχορτο.


Αφού λοιπόν απέτυχαν στον πρωταρχικό τους στόχο να τα βάλουν με τον εφοπλιστικό κλάδο, συνεχίζουν να χτυπούν αλύπητα τον Έλληνα ναυτικό, ο οποίος συνεχίζει ασταμάτητα να πληρώνει υπέρογκα ποσά σε φόρους και ασφάλεια. Το χειρότερο βέβαια είναι ότι όσα πληρώνει γνωρίζει εκ των προτέρων ότι πέφτουν σε ένα βαρέλι χωρίς πάτο. Το ΝΑΤ το διαλύουν, το εκπαιδευτικό το έχουν διαλύσει εδώ και χρόνια και τον Έλληνα ναυτικό τον έχουν φέρει σε απόγνωση.

Τι γίνεται από εδώ και πέρα; Μέχρι και η μετανάστευση υπάρχει σαν σχέδιο στο μυαλό πολλών ναυτικών και να πηγαίνουν στην Ελλάδα μας σαν παραθεριστές πλέον…. Αφού και τώρα σαν παραθεριστές πηγαίνουν οι ναυτικοί και πληρώνουν και 25% εφορία…. Άλλωστε πόσο ένας ναυτικός κάθεται ξέμπαρκος; 3 μήνες τον χρόνο; 4; 5; Κάπου εκεί πάντως.

Βλέπετε λόγο της φύσεως της δουλειάς μας οι ‘’παρτίδες’’ που έχουμε με το ελληνικό κράτος είναι ελάχιστες. Σε ξένη σημαία δουλεύουμε, χιλιάδες μίλια μακριά από την Ελλάδα και πληρωνόμαστε από χρήματα εκτός Ελλάδας. Το κούτελο μας επίσης καθαρό το έχουμε, αν σκεφτεί κάποιος ότι ένας μέσος Έλληνας Πλοίαρχος και Α’ μηχανικός έχει πληρώσει τα τελευταία ΜΟΝΟ 5 χρόνια περίπου 100.000 στο Ελληνικό κράτος.
Προφανώς και οι κύριοι των κολεγίων, των πανεπιστημίων και των πολυτεχνείων δεν πρόκειται ποτέ να καταλάβουν πώς είναι η ζωή του ναυτικού και ούτε έχουμε τέτοια απαίτηση. Έχουμε όμως την απαίτηση να σκέφτονται ορθολογικά για έναν κλάδο που έχει βοηθήσει και συνεχίζει να βοηθάει την Ελληνική οικονομία. Μην αναγκάζετε τους ναυτικούς να φύγουν όπως αναγκάσατε και τόσες πολλές επιχειρήσεις. Μην τους αναγκάσετε γιατί αυτοί είναι μαθημένοι στην ξενιτιά και σίγουρα τα έχουν τα κότσια να το κάνουν. Μετά είπαμε, τουρίστες και παραθεριστές μέχρι να φύγετε όλοι εσείς και να έρθουν άνθρωποι που αγαπούν πραγματικά την πατρίδα τους….

Χρόνια πολλά σε όλους τους ναυτικούς και καλές θάλασσες!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου