Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2016

M-113 και θάνατος ΕΜΘ: Ένας συνάδελφός του εξηγεί πως έγινε η μοιραία ανατροπή

Η ανατροπή του M-113 στη Λέσβο έχει προκαλέσει σοκ στο στράτευμα. Δεν ήταν το μοναδικό περιστατικό. Το “καμπανάκι” είχε χτυπήσει και σ΄ άλλες περιπτώσεις πριν φθάσουμε στην τραγωδία στον Μανταμάδο.
Δεν έχει νόημα να κάνουμε εκτιμήσεις οι δημοσιογράφοι. 
Οι στρατιωτικοί γνωρίζουν κι αυτοί θα βγάλουν το πόρισμα.
Ένας απόστρατος ΕΜΘ που έχει “γράψει” χιλιάδες μίλια οδηγώντας M 113 για περισσότερα από 15 χρόνια εξηγεί στο Militaire.gr ποιες είναι οι πιθανότερες αιτίες που οδήγησαν στην μοιραία ανατροπή:
“Τα Μ113 κινούνται από δύο τροχούς στο μπροστινο μέρος  του οχήματος οι οποιοι έχουν “δόντια” και “φωλιάζουν” εκει μέσα οι τρυπούλες από την ερπύστρια…

Αν όντως το Μ113 βρήκε κράσπεδο τότε βρήκε την δεξιά ερπύστρια ή οποία ελέγχεται σε μικρότερο βαθμό απ΄ότι   η αριστερή ή το πιο πιθανό αν το κράσπεδο ήταν σκούρου χρώματος να μην το είδε  και να το καβάλησε με ταχύτητα πάνω από 20-25ΜΑΩ+.

Αν “καβάλησε” το κράσπεδο δύο τα σενάρια για να “κόλλησε” η ερπύστρια:

Α) Να έσπασαν οι σταυροί εσωτερικά του άρματος που δίνουν κίνηση στον κινητήριο κατά την πρόσκρουση.

Β) Να έσπασε ο κινητήριος τροχός αδυνατώντας έτσι να γυρίσει τα πεδιλα.

 Την στιγμή λοιπόν που ακινητοποιήθηκε η δεξιά ερπύστρια το M-113 έστριψε μονοκόματα δεξιά και προσπάθησε να καβαλήσει το κράσπεδο (δεν γνωρίζω το ύψος αλλά λογικά είναι άνω των 60 -70 πόντων) και σε συνδυασμό με την μία μεριά του οχήματος που ήταν ήδη ψηλά το έκανε να πέσει με την αριστερή μεριά στο έδαφος και μετά πιθανόν  να ήρθε εντελώς “τούμπα”.

  Όλα αυτά έγιναν σε 1-2 δευτερόλεπτα. Ήταν έμπειρος και πιστεύω προσπάθησε να κατεβάσει τον μοχλό του καθίσματος κάτω αλλά ή δεν το έπιασε ίσως  λόγω πανικού εκείνη τη στιγμή ή “σκάλωσε” κάπου ή έφυγε κάποιο κουτί από μέσα κι πήγε και κόλλησε κάτω από το κάθισμα εμποδίζοντάς το να κατέβει”.
http://www.militaire.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου