Τετάρτη 7 Ιουνίου 2017

Η μεγάλη κονόμα των ελληνικών κατασκευαστικών εταιριών στο Κατάρ

Οι στρατιωτική συνεργασία, η συμμετοχή στο ΝΑΤΟ και στους πολέμους του ανοίγει το δρόμο της κερδοφορίας για το ελληνικό κεφάλαιο.
Οι εφοπλιστές και οι κατασκευαστικές εταιρίες πρωτοστατούν...

Τα θεμέλια μεγάλων έργων υποδομής όπως μετρό, οδικά έργα, στάδια και αεροδρόμια, βάζουν τα τελευταία χρόνια στο Κατάρ, οι μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες εκμεταλλευόμενες τόσο τους ξένους εργάτες που υφίστανται βάρβαρες εργασιακές συνθήκες, όσο και το εξειδικευμένο ελληνικό εργατικό που υποχρεώνεται να μεταναστεύσει αναζητώντας έστω και για ορισμένο χρονικό διάστημα εργασία.
Δηλαδή, εργολάβοι που για δεκαετίες γιγαντώθηκαν από τα σκάνδαλα των ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΡΓΩΝ και της ΟΛΥΜΠΙΑΔΑΣ 2004, πλέον διεθνοποιούν τη δράση τους και την άντληση τρομερής υπεραξίας από Έλληνες και ξένους εργάτες.
Αυτοί απαιτούν πιο ενεργητική συμμετοχή στις νέες εκστρατείες σκοπεύοντας στη διεκδίκηση τμήματος της Ανοικοδόμησης της Λιβύης, της Συρίας και όπου αλλού!
Δείτε μερικά αποσπάσματα από το αναλυτικό δημοσίευμα της Μαριάννας Τζάννε http://www.newmoney.gr
Μετά την ραγδαία επιδείνωση του κατασκευαστικού τομέα στην Ελλάδα τα τελευταία επτά χρόνια, οι εταιρείες του κλάδου στράφηκαν στον πακτωλό δισεκατομμυρίων του περσικού κόλπου και τα έργα του Κατάρ -παρά τα προβλήματα και τις δυσκολίες- αποτέλεσαν ένα ικανοποιητικό μαξιλάρι για να αυξήσουν οι εταιρείες το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των κατασκευαστικών ομίλων και να διατηρήσουν την επαφή τους με την Μέση Ανατολή.

Ο Ελλάκτωρ είναι ένας από τους ισχυρούς ομίλους της χώρας που παρακολουθούσε πάντα από κοντά τις δραστηριότητες στο μικρό Ηνωμένο Αραβικό Εμιράτο, υλοποιώντας σήμερα, ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στην Ντόχα. Η κοινοπραξία ALYSJ, επικεφαλής της οποίας είναι η ΑΚΤΩΡ με ποσοστό 32%, έχει αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή της γραμμής Gold Line του μετρό, με 32 χιλιόμετρα υπόγεια σήραγγα και διάρκεια κατασκευής τους 54 μήνες. Το έργο, που διασχίζει την Ντόχα, από Ανατολή προς Δύση, προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο. Η Golden Line αποτελεί τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου του Κατάρ και είναι το μεγαλύτερο αυτοτελές κατασκευαστικό κομμάτι του μετρό της Ντόχα συνολικού ύψους 3,2 δισ. ευρώ.

Στο σχήμα συμμετέχουν επίσης η Larsen and Toubro από την Ινδία, οι τουρκικές Yapi Merkezi Insaat Ve Sanayi και Sezai Turkes Feyzi Akkaya Marine Construction (STFA) καθώς και η τοπική Al Jaber Engineering.

Στο Κατάρ, αναπτύσσοντας τους μεγάλους δεσμούς με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα της μητρικής εταιρείας J&P Overseas, βρίσκεται και η J&P Αβαξ. Η εταιρεία συμμετέχει με 25% στην κοινοπραξία που έχει αναλάβει την μελέτη και κατασκευή ενός καινούριου δρόμου (New Orbital Highway and Truck Route), μήκους 45 χιλιομέτρων, διπλής κατεύθυνσης με τέσσερις ανισόπεδους κόμβους και 13 γέφυρες.

Η σύμβαση, η οποία βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, αποτελεί μέρος του συνολικού έργου «Orbital Highway», το οποίο παρέχει νέα σύνδεση μεταξύ του νέου λιμανιού της Ντόχα στο Νότο και της βιομηχανικής περιοχής στο Βορρά. Όπως έχει ανακοινωθεί το «Orbital Highway and Truck route» θα λειτουργεί ως περιφερειακός δρόμος που θα εξυπηρετεί τις απαιτήσεις της κυκλοφορίας κατά μήκος της πόλης της Ντόχα από το βορρά στο νότο. Παράλληλα οι δύο εταιρείες έχουν συνάψει συμφωνία για την κατασκευή του νέου σταδίου Qatar Foundation για το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2022, ένα έργο που αν και δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως προβλέπεται να ξεπεράσει σε μπάτζετ τα έργα οδοποιίας.

Το γήπεδο χωρητικότητας 40.000 θέσεων είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί το 2019, τρία χρόνια πριν από το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2022 και η κατασκευή του βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Στην περιοχή η κοινοπραξία J&P Overseas - J&P-Aβαξ υλοποιεί άλλο ένα οδικό έργο (Construction of West Corridor P010), προϋπολογισμού περίπου 350 εκατομμύρια ευρώ.

Εργασίες ενός έτους, έχει η ΓΕΚ-Τέρνα στο Κατάρ για να ολοκληρώσει το έργο οδοποιίας που ανέλαβε το 2015, σε κοινοπραξία με τοπική εταιρεία. Η ελληνική τεχνική ανακατασκευάζει ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων 40 χιλιομέτρων σε βιομηχανική περιοχή μαζί με όλα τα δίκτυα (ομβρίων, υποσταθμών κ.α). Η σύμβαση είναι διάρκειας 3 ετών με προϋπολογισμό 300 εκ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος έχει συνάψει στενούς δεσμούς με το Κατάρ από το 2013 όταν η κρατική Qatar Petroleum International, απέκτησε το 25% της Ήρων. Η QPI είναι υπεύθυνη για το σύνολο των δραστηριοτήτων που αφορούν το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο στο Κατάρ με παγκόσμια παρουσία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου