Συμπληρώνεται η μετοχική σύνθεση της Gastrade, της εταιρείας που έχει αναλάβει την ανάπτυξη, λειτουργία και εκμετάλλευση της σχεδιαζόμενης πλωτής μονάδας Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη.
Του Φίλιππου Παναγόπουλου
ΠΗΓΗ: http://www.ypodomes.com
Μετά την Gaslog που προσχώρησε στο εταιρικό σχήμα της Gastrade και την Bulgarian Energy Holding που έλαβε την στρατηγική απόφαση για συμμετοχή στο έργο τους προηγούμενους μήνες, προ ολίγων ημερών ακολούθησε και η «επισημοποίηση» της συμμετοχής της κρατικής ΔΕΠΑ, δια στόματος του Διευθύνοντος Συμβούλου της επιχείρησης, κου Δ. Τζώρτζη.
Όπως εξήγησε και ο αντιδήμαρχος Αλεξανδρούπολης, κος Γ. Φαλέκας η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη ενώ η έναρξη της κατασκευαστικής φάσης φαίνεται πως «κλειδώνει» για το β’ εξάμηνο του 2018, παρουσιάζοντας μια μικρή καθυστέρηση λόγω της παράτασης που πήρε προηγουμένως το «συνοδό έργο», ο αγωγός IGB, το οποίο περνά επίσης σε υλοποίηση το β΄ εξάμηνο.
Η κατασκευή αναμένεται να διαρκέσει 2 χρόνια ακριβώς, τοποθετώντας την παράδοση του έργου σε λειτουργία περί τα τέλη του 2020. Ο κος Φαλέκας εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμμετοχή της ΔΕΠΑ στη μετοχική σύνθεση ενός, παγκόσμιας σημασίας, ενεργειακού έργου, όπως το χαρακτήρισε, εφόσον «διασφαλίζει πολλά».
Σχετικά με το ΑΣΦΑ
Το ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης, αποτελεί ένα σύγχρονο, πρωτοποριακό και υψηλής τεχνολογίας έργο αποτελούμενο από μία υπεράκτια πλωτή μονάδα παραλαβής, αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου και ένα σύστημα υποθαλάσσιου και χερσαίου αγωγού μέσω του οποίου το φυσικό αέριο θα προωθείται στο Εθνικό Σύστημα (Μεταφοράς) Φυσικού Αερίου της Ελλάδας (ΕΣΦΑ) ακολουθώντας τον δρόμο του προς τους τελικούς καταναλωτές.
Το ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης αποσκοπεί στη δημιουργία μίας τέταρτης πύλης εισαγωγής φυσικού αερίου στην χώρα μας, δυναμικότητας παροχής έως 700.000 κυβικών μέτρων ανά ώρα ή 6,1 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως και αποθηκευτικής ικανότητας έως 170.000 κυβικών μέτρων (κ.μ.) υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Ο αγωγός
Ο υποθαλάσσιος αγωγός μήκους 24 χιλιομέτρων θα ποντιστεί πάνω στον πυθμένα της θάλασσας σε βάθος μέχρι 15 μέτρα, ενώ για βάθος μικρότερο των 15 μέτρων (περίπου 6 χλμ. απόσταση από την ακτή) θα τοποθετηθεί σε όρυγμα και θα επιχωθεί. Ο αγωγός θα προσαιγιαλωθεί στην περιοχή της ακτογραμμής Απαλού και θα συνεχίσει υπόγεια την πορεία του προς τον βορρά για 4 χιλιόμετρα ακόμη, μέχρι να συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου στην περιοχή της Αμφιτρίτης σε νέο Μετρητικό και Ρυθμιστικό Σταθμό που θα κατασκευασθεί και θα λειτουργείται από τον ΔΕΣΦΑ για τις ανάγκες του ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης.
Η πλωτή μονάδα
Η πλωτή μονάδα θα είναι μόνιμα αγκυροβολημένη σε σταθερό σημείο και σε απόσταση 17,6 χλμ. ΝΔ από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και 10 χλμ. από την απέναντι ακτή της Μάκρης.
Η μονάδα προσδένεται στο σημείο αγκυροβόλησης μέσω διάταξης πυργίσκου που της επιτρέπει να περιστρέφεται κατάντη της φοράς του ανέμου (360ο) ενώ σε περίπτωση που η μονάδα απομακρυνθεί από τη θέση αγκυροβόλησης (λόγω π.χ. συντήρησης) ο πυργίσκος παραμένει στο σημείο αγκυροβολίου και «αναπαύεται» στη βάση αναμονής του στον πυθμένα της θάλασσας. Οι διαστάσεις της πλωτής μονάδας θα είναι περίπου 300 μέτρα μήκος, 32,5 μέτρα διαθέσιμο πλάτος καταστρώματος και ύψος 26,5 μέτρα. Η πλωτή μονάδα περιλαμβάνει:
– Συστήματα πρόσδεσης δεξαμενοπλοίων και μετάγγισης ΥΦΑ.
– 4 δεξαμενές αποθήκευσης ΥΦΑ συνολικής χωρητικότητας έως 170.000 κυβικά μέτρα.
– 4 μονάδες αεριοποίησης δυναμικότητας 400 κυβικών μέτρων ΥΦΑ/ώρα (έκαστη).
– Μονάδες ηλεκτροπαραγωγής για την εξυπηρέτηση των αναγκών της πλωτής μονάδας σε ηλεκτρική ενέργεια.
– Μετρητική μονάδα για την μέτρηση των ποσοτήτων φυσικού αερίου που αεριοποιούνται.
– Χώρους διαμονής, ενδιαίτησης πληρώματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου