Δευτέρα, 20 Αυγούστου 2018

Συντριβή του ελικοπτέρου του Πολεμικού Ναυτικού στην Κίναρο: Απαιτούν Αποζημίωση 1 εκατομμύριο ευρώ για την Αποστολή Αυτοκτονίας

Τους σκότωσαν σε άσκηση και επέστρεψαν στις οικογένειες φέρετρα τυλιγμένα σε μια σημαία!!!
ΔΙΑΤΑΓΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑΣ ΣΕ ΠΛΗΡΩΜΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ ΠΟΥ ΗΞΕΡΑΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΙ ΜΕ ΤΟΣΟ ΔΥΝΑΤΟΥΣ ΑΝΕΜΟΥΣ
Πως η Πολεμοκαπηλία του Υπουργείου Άμυνας και του ΓΕΝ ΔΟΛΟΦΟΝΗΣΕ 3 στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού...
Εμείς Απαιτούμε να δοθεί τώρα το Πόρισμα στη Δημοσιότητα. 
Να αποδοθούν ευθύνες. 
Να σταματήσει ο Στρατός να δολοφονεί Φαντάρους και μόνιμους. 
Διαβάζουμε στον καθεστωτικό τύπο:
Οδυνηρές μνήμες ξυπνά η υπόθεση της τραγικής συντριβής του ελικοπτέρου του Πολεμικού Ναυτικού στην Κίναρο στις 11 Φεβρουαρίου 2016 παρασύροντας στο θάνατο τρεις αξιωματικούς: τον ανθυποπλοίαρχο Τουλίτση Αναστάσιο (κυβερνήτη) 37 ετών, τον ανθυποπλοίαρχο Πανανά Κωνσταντίνο (συγκυβερνήτη) 34 ετών και τον μηχανικό ανθυπασπιστή Ευαγγέλου Ελευθέριο 36 ετών. 

Οι γονείς ενός από τους τρεις αξιωματικούς του Π.Ν. του συγκυβερνήτη Κωνσταντίνου Πανανά κατέθεσαν αγωγή αποζημίωσης κατά του Δημοσίου και ζητούν το ποσό του 1 εκατ. ευρώ και καταγγέλλουν ότι ο 33χρονος Κωνσταντίνος και οι δύο συνάδελφοί του εστάλησαν, ουσιαστικά, σε αποστολή αυτοκτονίας, καθώς εστιάζουν στις κακές καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή της Κινάρου, όπως οι θυελλώδεις άνεμοι, η ένταση των οποίων υπερέβαινε τις προδιαγραφές πτήσης του μοιραίου ελικοπτέρου Agusta Bell. Εκτελούσαν άσκηση, όπως είχαν διαταχθεί πετούσαν χαμηλά αναζητώντας εχθρικά σκάφη.

Ωστόσο, μέχρι σήμερα, ελάχιστα στοιχεία για τις συνθήκες του δυστυχήματος έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Το επίσημο πόρισμα έριχνε την ευθύνη στο… στρατηγό άνεμο, αποκλείοντας το ενδεχόμενο μηχανικής βλάβης ή ανθρώπινου λάθους.

Οι γονείς ενός εκ των θυμάτων, όμως, στέλνουν το ελληνικό Δημόσιο στα αστικά δικαστήρια, αξιώνοντας ως αποζημίωση για ψυχική οδύνη το ποσό του ενός εκατ. ευρώ.




Ο άτυχος συγκυβερνήτης του Agusta Bell, Κων/νος Πανανάς



Γονείς του συγκυβερνήτη Κωνσταντίνου Πανανά: Το ελικόπτερο που συνετρίβη τον Φεβρουάριο του 2016 ήταν σε “αποστολή αυτοκτονίας”

Με την αγωγή τους, ο πατέρας και η μητέρα του συγκυβερνήτη στη μοιραία πτήση, Κωνσταντίνου Πανανά, στρέφονται κατά του Ελληνικού Δημοσίου και καταγγέλλουν εγκληματικά λάθη που οδήγησαν στη συντριβή του ελικοπτέρου. Κάνουν λόγο για αδιαφορία των οργάνων του Δημοσίου να εκτελέσουν τα νόμιμα για να διασφαλίσουν την ασφάλεια του πληρώματος και ζητούν αποζημίωση για το σοκ που, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, “υπέστημεν όταν μάθαμε ότι είχε σβήσει το καντήλι της ζωής του μονάκριβού μας γιου σε ηλικία μόλις 33 ετών, ενός ανθρώπου, αντικειμενικά με άριστες επιδόσεις, ως προς τις ηγετικές του ικανότητες, την επαγγελματική του κατάρτιση, τα ηθικά του προσόντα, την τεχνοκρατική του αντίληψη, που αποτελούσε το μέλλον του Ναυτικού”.

Είχε χάσει και νωρίτερα επαφή
Στην αγωγή περιλαμβάνονται αποσπάσματα από το πόρισμα της Εισαγγελίας Ναυτοδικείου Πειραιά και της ΕΔΕ που διενεργήθηκε, ακόμα και συνομιλίες του πληρώματος του ελικοπτέρου με τη φρεγάτα “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ” από την οποία είχε απονηωθεί στο πλαίσιο της άσκησης “Αστραπή”. Όπως αποκαλύπτεται, το μοιραίο ελικόπτερο είχε χάσει και νωρίτερα επαφή με τη φρεγάτα για 20 λεπτά.
“Ειδικότερα, όπως αναγράφεται στη σελίδα 12η του πορίσματος, εκ της αποτύπωσης των συνομιλιών του μοιραίου ελικοπτέρου Ε/Π ΠΝ – 28 ειπώθηκαν τα ακόλουθα: (1) “01: 53:45 ΚΙΜΩΝ 28: ΑΠΟ ΚΙΜΩΝ 28 ΣΑΣ ΑΚΟΥΩ ΜΕ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕΤΕ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΑΣ”. (2) “02: 13:21 […] ΚΙΜΩΝ 28: ΜΑΜΠΟ ΤΟ 28 ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΝ ΑΣΤΡΑΙΟ 4 ΚΑΙ ΣΤΡΕΦΩ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΝ, ΤΟ ΣΗΜΕΙΟΝ ΠΟΥ ΑΠΟΝΗΩΘΗΚΑ, ΔΗΛΑΔΗ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΑ ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑΣ ΜΑΜΠΟ: ΕΛΗΦΘΗ”.
Από τα ανωτέρω, λοιπόν, προκύπτει αναφανδόν ότι η επικοινωνία μεταξύ ελικοπτέρου και φρεγάτας “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ” δεν ήτο ασφαλής και έπρεπε ο κυβερνήτης της φρεγάτας να διατάξει την άμεση επιστροφή του Ε/Π Π.Ν. – 28 πλην όμως ουδόλως το έπραξε, αδιαφορώντας για την ασφάλεια του πληρώματος”. Στη συνέχεια αναφέρεται ότι στις 02:17 το ελικόπτερο επικοινώνησε με τη φρεγάτα κινούμενο από τις νότιες προς τις ανατολικές ακτές της Αμοργού. “Την 02:23 διαβίβασε εκ νέου εικόνα επιφάνειας ανατολικές ακτές Αμοργού καθαρές εκτιμάται βόρειες και δυτικές ακτές ίσως υπάρχει κάτι, συνεχίζω”. Αυτή ήταν και η τελευταία επικοινωνία του ραδιοεντοπιστή της ΦΓ “ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ” με το μοιραίο ελικόπτερο”.

Το πόρισμα του πραγματογνώμονα της οικογένειας Πανανά
Οι γονείς του Κωνσταντίνου Πανανά που όρισαν πραγματογνώμονα για το δυστύχημα υποστηρίζουν ότι οι επικεφαλής της άσκησης “έστειλαν κυριολεκτικά σε αποστολή αυτοκτονίας το μοιραίο ελικόπτερο”, καθώς Διαταγή Διαρκούς Ισχύος προβλέπει την περιορισμένη χρήση των ελικοπτέρων τύπου ΑΒ – 21 τη νύχτα και συγκεκριμένα “μόνο για αποστολές εις ανοικτή θάλασσα σε αποστολές διάσωσης και με την αυστηρή προϋπόθεση να επικρατούν άριστες καιρικές συνθήκες, απαγορευμένης, συνεπώς, της χρήσης τους σε επιτήρηση ακτών”.
Η διαταγή ωστόσο αγνοήθηκε σύμφωνα με τους ενάγοντες. “Ήταν λοιπόν εγκληματικά αμελής η συμπεριφορά του κυβερνήτη της φρεγάτας ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ…, ο οποίος, αν και εγνώριζε ότι τα επτά (7) ή οκτώ (8) μποφόρ δεν επέτρεπαν την πτήση του ελικοπτέρου Π.Ν. – 28, αφού ήταν γνωστό ότι τα παλιά ΑΒ – 212, όπως ήταν και το επίμαχο μοιραίο ελικόπτερο, δεν αντέχουν σε θυελλώδη άνεμο πάνω από 6 μποφόρ, έδωσε εντολή να απογειωθούν για την εκτέλεση της επιχείρησης”. Ευθύνη θεωρούν οι γονείς του Κ. Πανανά ότι έχουν επίσης ο διοικητής της Ομάδας Φρεγατών αλλά και ο κυβερνήτης του ελικοπτέρου γιατί δεν ακολούθησε την εντολή να μην πετάξει πάνω από στεριά.

“Μάλιστα, στις σελίδες 4η και 5η του πορίσματος της Εισαγγελίας Ναυτοδικείου Πειραιώς αναγράφεται επί λέξει ότι: “…Ο κυβερνήτης του Ε/Π (υποπλοίαρχος Α. Τουλίτσης Π.Ν.) ρώτησε το ραδιοεντοπιστή, εάν κάποιο από τα νησιά του δρομολογίου του προσομοιαζόταν ως ετερόχρωμο, δηλαδή εθεωρείτο ως εχθρικό. Παρενέβη τότε ο διευθυντής Επιχειρήσεων… και του είπε επί λέξει: “Είναι όλα φίλια, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να περάσετε και από επάνω”, απαντώντας του ο κυβερνήτης του Ε/Π “αυτό εννοείται”. Συνεπώς, ο υποπλοίαρχος και κυβερνήτης του μοιραίου ελικοπτέρου, Τουλίτσης Αναστάσιος, είχε λάβει οδηγίες, και μάλιστα του είχε επισημανθεί να μην περάσει πάνω από νησί”.

Το ελικόπτερο των 3 αξιωματικών ήταν κατάλληλο για πτήσεις έως 6 μποφόρ
Οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες, οι περιορισμένες δυνατότητες του “Agusta Bell” και η κακή επικοινωνία του με τη φρεγάτα “Νικηφόρος Φωκάς” καθιστούσαν απαγορευτική τη συγκεκριμένη αποστολή, σύμφωνα με το δικηγόρο των γονέων του Κωνσταντίνου Πανανά, Γιάννη Μαρακάκη. “Οι επιτελικοί του Πολεμικού Ναυτικού γνώριζαν άριστα ότι ο συγκεκριμένος τύπος ελικοπτέρου προοριζόταν για πολύ συγκεκριμένο είδος πτήσεων και μόνο υπό την προϋπόθεση ότι οι καιρικές συνθήκες είναι τουλάχιστον καλές.

Η αποστολή αυτού του τύπου ελικοπτέρου με σχέδια πτήσης εκτός προδιαγραφών του, και μάλιστα με καιρικές συνθήκες εξαιρετικά επικίνδυνες, οι οποίες σημειωτέον ήταν ήδη γνωστές στο Πολεμικό Ναυτικό πριν από την απογείωση του ελικοπτέρου, καθιστούν την εν λόγω διαταγή εγκληματική, εξ ου και θεωρούμε αυτονόητο ότι οι ευθύνες που θα αποδοθούν θα είναι βαρύτατες”, λέει ο κ. Μαρακάκης στον “Ε.Τ. της Κυριακής”.

Σε ανακοίνωση μας εμείς ως ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ (12 Μαΐου 2016) τονίζαμε:

ΑΚΡΩΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟ: ΠΟΙΟΙ ΕΡΙΞΑΝ ΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑΡΟ;

“Άκρως Απόρρητο” το πόρισμα για τη μοιραία πτήση ώστε να συγκαλύψουν τις ευθύνες του ΓΕΝ και του Υπουργείου Άμυνας! 

Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η πτώση του ελικοπτέρου του Πολεμικού Ναυτικού ξέσπασε μια τεράστια φημολογία που έκανε λόγο για πολεμική ενέργεια του «Εξ Ανατολάς Εχθρού». Οι ανώνυμες πηγές του Υπουργείου Άμυνας και των Επιτελείων άφηναν να καλλιεργείται κλίμα «εθνικών κινδύνων» που έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια ζωής των στελεχών, ενώ δεν έλειψαν και τα κροκοδείλια δάκρυα, τα οποία έραναν τους εθνικιστικούς πύρινους λόγους στις κηδείες τους. Φυσικά, οι Ναζί Μπράβοι Δολοφόνοι της Χρυσής Αυγής και τα μιλιταριστικά σαιτ χάλασαν τον κόσμο και λίγο πολύ απαίτησαν εκδίκηση!

Όμως ο εχθρός του λαού μας για μια ακόμη φορά αποδείχτηκε εσωτερικός. Οι ευθύνες για την πτώση του μοιραίου ελικοπτέρου δεν βαραίνουν τους απέναντι, αλλά τους μέσα και πιο συγκεκριμένα τους από πάνω, καθώς το πόρισμα έρχεται να ενισχύσει τις τοποθετήσεις έμπειρων αναλυτών και στρατιωτικών που από την άμεσα έθεσαν ζήτημα για τους όρους διεξαγωγής της άσκησης. 

Που μίλησαν για ευθύνες της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας. 

Που απαίτησαν να σταματήσει η κυβέρνηση και τα Επιτελεία να αντιμετωπίζει το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων ως Αναλώσιμους. 

Που απαίτησαν να σταματήσει ο Στρατός να Δολοφονεί στρατεύσιμους και μόνιμο προσωπικό. 

Όλους αυτούς δικαιώνει η σημερινή ανάρτηση του militaire.gr που μεταξύ άλλων και πρωτίστως όχι μόνο θέτει ζήτημα ανάληψης ευθυνών για τους Υπουργούς Άμυνας, το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΝ. 

 Αλλά ταυτόχρονα θέτει ζήτημα διγλωσσίας του Υπουργού Άμυνας Π.Καμμένου, ο οποίος με ευκολία δήλωνε ότι ενδέχεται να δημοσιοποιηθεί το Πόρισμα για την πτώση του ελικοπτέρου στα Ίμια το 1996 –ρίχνοντας νερό στο μύλο του εθνικισμού και της μισαλλοδοξίας- ενώ τώρα που απορρέουν συγκεκριμένες ευθύνες για την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία από το πόρισμα για την πτώση του ελικοπτέρου στην Κίναρο. 

Το πόρισμα χαρακτηρίζεται «ΑΚΡΩΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟ». 
 Και φυσικά χαρακτηρίζεται «ΑΚΡΩΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟ» από τον λαό μας που δεν πρέπει να μάθει τι συνέβη γιατί ακριβώς πρέπει να συγκαλυφθούν οι ευθύνες για τη Δολοφονία των στελεχών. 
Το πόρισμα για τη πτώση του ελικοπτέρου του Στόλου στην Κίναρο που είχε σαν αποτέλεσμα το θάνατο τριών στελεχών του ΠΝ έχει κατατεθεί εδώ και αρκετές ημέρες στην ηγεσία του ΓΕΝ. 
Οι οικογένειες των θυμάτων που αγωνιούν να μάθουν πως χάθηκαν οι άνθρωποί τους δεν θα μάθουν τίποτα, αφού η πρόθεση του ΓΕΝ είναι το πόρισμα να χαρακτηριστεί “άκρως απόρρητο”! Κι όχι τυχαία. Πληροφορίες του Militaire.gr αναφέρουν ότι πολλά απ΄ όσα θεωρούσαμε δεδομένα για τις συνθήκες του δυστυχήματος με βάση τις διαρροές που είχαν γίνει, είναι πολύ διαφορετικά μετά από την έρευνα που έγινε. Πολλοί θα πουν ότι ο χαρακτηρισμός πορισμάτων ως απόρρητα είναι η πάγια πρακτική στις Ένοπλες Δυνάμεις. Η απάντηση είναι ότι ο ίδιος ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος στη φετεινή επέτειο των Ιμίων είχε εμφανιστεί ανοιχτός στο ενδεχόμενο να δοθούν στοιχεία ακόμη και για το πόρισμα του ελικοπτέρου που έπεσε στα Ίμια. Θα έχει νομίζουμε την ίδια άποψη και για την Κίναρο. Μια δεύτερη απάντηση είναι ότι τα χρόνια περνούν και κάποιες αποστεωμένες αντιλήψεις πρέπει να της αφήνουμε πίσω. Όταν δεν πρόκειται για δυστύχημα που συνέβη σε πολεμική επιχείρηση, αλλά σε μία άσκηση ρουτίνας, γιατί δεν έχουν δικαίωμα πρώτα απ΄ όλα οι οικογένειες και στη συνέχεια η κοινή γνώμη να μάθει τι έχει συμβεί; 
 Θα υπενθυμίσουμε ότι οι Ισπανοί για τη συντριβή του ελληνικού F-16 στην βάση Αλμπαθέτε είχαν δημοσιοποιήσει το πόρισμα στο διαδίκτυο!!! Μπορείτε να το διαβάσετε όλο ΕΔΩ
 Ποια είναι τα στοιχεία που πιθανότατα κανείς δεν θέλουν να βγουν στη δημοσιότητα; Πρώτον ότι οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν τόσο ιδανικές για νυχτερινές πτήσεις στην περιοχή . Η ταχύτητα του ανέμου ήταν οριακή για να εκτελεστεί η πτήση. 
Και το δεύτερο στοιχείο είναι γιατί το ελικόπτερο πέταξε πάνω από νησί μέσα στη νύχτα κάτι που δεν προβλέπεται. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Militaire.gr η ταχύτητα του ανέμου θεωρείται ότι έπαιξε σημαντικό ρόλο στο δυστύχημα. Γίνεται αναφορά σε πλευρικό ρεύμα αέρα που επηρέασε τη πτήση σημαντικά . Χωρίς να σημαίνει ότι αυτή από μόνη της ήταν η αιτία της συντριβής. Θα τολμήσει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ να κάνει ένα βήμα και να δώσει στις οικογένειες το πόρισμα; 
Εμείς Απαιτούμε να δοθεί τώρα το Πόρισμα στη Δημοσιότητα. 
Να αποδοθούν ευθύνες. 
Να σταματήσει ο Στρατός να δολοφονεί Φαντάρους και μόνιμους. 
Καλούμε σε ενίσχυση του Κινήματος Μέσα και Έξω από τον Στρατό, σε μαζική-μαχητική υπεράσπιση των Δικαιωμάτων των Στρατευμένων, στην ανάπτυξη του Ελεύθερου Συνδικαλισμού. 
Είναι ο μόνος τρόπος να υπερασπιστούμε την ακεραιότητα και την ζωή μας. 
Να σταθούμε ενωμένοι και μαχητικά απέναντι στον πόλεμο και τον εθνικισμό, το φασισμό και τον ρατσισμό, στην κυβερνητική πολεμοκαπηλεία και τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς που φέρνουν την καταστροφή και την προσφυγιά, πόνο και αίμα! 
 ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932 955437
diktiospartakos@hotmail.com
diktiospartakos.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου