Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2019

INTERASCO: Η ασφαλιστική του ισραηλινού απαρτχάιντ στην Ελλάδα


Πώς πίσω από μια φαινομενικά «αθώα» ασφαλιστική εταιρία κρύβεται όλο το φάσμα των εγκλημάτων του ισραηλινού απαρτχάιντ, από την ανέγερση παράνομων ισραηλινών εποικισμών στα κατεχόμενα και την κατασκευή υποδομών, όπως το τραμ της Ιερουσαλήμ, για την εξυπηρέτηση τους, έως τη στήριξη της βιομηχανίας τους, κι από τον ανεφοδιασμό σε καύσιμα των ισραηλινών ενόπλων δυνάμεων έως το «ξέπλυμα» του αποκλεισμού της Λωρίδας της Γάζας και της σφαγής στον Στολίσκο της Ελευθερίας, το 2010.
Η Interasco ΑΕΓΑ είναι ασφαλιστική εταιρία με έδρα στο Χαλάνδρι Αττικής.

Όπως λέει η ίδια στον ιστότοπό της:

«Η Εταιρεία μετρά 127 χρόνια συνεχούς και συνεπούς παρουσίας στην ελληνική ασφαλιστική βιομηχανία, από το 1891 που ιδρύθηκε στη Θεσσαλονίκη η προκάτοχος της Interasco. Από το 2006 μέχρι σήμερα συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της στην ελληνική αγορά ως θυγατρική της εταιρείας Harel Insurance Investments and Financial Services.

Ο Όμιλος Harel είναι από τους μεγαλύτερους ασφαλιστικούς και χρηματοοικονομικούς ομίλους με έδρα το Τελ Αβίβ, ο οποίος διαθέτει €49.100.000.000 επενδυμένα κεφάλαια, 3.000.000 πελάτες, €1.300.000.000 ίδια κεφάλαια και παραγωγή ασφαλίστρων στα επίπεδα των €4.500.000.000, στηρίζει την Interasco στην επίτευξη των στόχων εσόδων και κερδοφορίας της καθώς και την ισχυροποίηση της θέσης της στην Ελληνική αγορά.»[1]

Και βέβαια, η Interasco ως θυγατρική μιας κολοσσιαίας ισραηλινής εταιρίας, σαφώς και έχει τις ευλογίες της πρεσβείας του ισραηλινού απαρτχάιντ, με την πρέσβειρα κα Irit Ben Abba να παραβρίσκεται πέρυσι στην Εκδήλωση Πρακτόρων και Μεσιτών της Interasco Α.Ε.Γ.Α., στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.[2]


Άλλωστε η Harel δηλώνει μάλλον περήφανα ότι νοικιάζει ακίνητα, μεταξύ άλλων, και στην ισραηλινή κυβέρνηση.[3]

Αυτό βέβαια που δεν λέει η Interasco στον ιστότοπό της είναι ότι η Harel δεν είναι απλά ένας κεντρικός πυλώνας της οικονομίας του ισραηλινού απαρτχάιντ, αλλά και μια εταιρία που εμπλέκεται άμεσα στους παράνομους εποικισμούς στο κατεχόμενο παλαιστινιακό έδαφος, αλλά και στην υποστήριξη των ισραηλινών δυνάμεων κατοχής.

Το τραμ των εποικισμών στην Αν. Ιερουσαλήμ

Η Harel εδώ και πολλά χρόνια ενεπλάκη άμεσα και με πολύ σημαντικό ρόλο στο ελαφρύ μετρό/τραμ της Ιερουσαλήμ (Jerusalem Light Rail). Το οποίο, όπως έχει αναλυθεί εκτενώς σε άλλο άρθρο, αφενός παρέχει υπηρεσίες στους παράνομους ισραηλινούς εποικισμούς στην Ανατολική Ιερουσαλήμ, κάτι που συνιστά παράνομη κατά το διεθνές δίκαιο παροχή υπηρεσιών για τη διατήρηση μιας παράνομης κατάστασης, και αφετέρου, συνδέοντας τους εποικισμούς της Αν. Ιερουσαλήμ με την Δυτική Ιερουσαλήμ, αποτελεί αναπόσπαστο και κομβικό τμήμα της προσπάθειας εδραίωσης της παράνομης προσάρτησης της Ανατολικής Ιερουσαλήμ. Έτσι, έχει αποτελέσει αντικείμενο αναφοράς πλήθους εκθέσεων φορέων του ΟΗΕ.Ένστολος και ένοπλος Ισραηλινός σε στάση του τραμ της Ιερουσαλήμ. (Φωτογραφία: Oren Ziv / ActiveStills)

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην Έκθεση του Ομίλου για το 2017: «Η Harel Insurance και άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στον Όμιλο είναι μέτοχοι στην CityPass Ltd. (ανάδοχος του Jerusalem Light Rail) (“CityPass”), άμεσα ή έμμεσα, μέσω μετοχών στο Israel Infrastructure Fund»[4]

Πράγματι, αυτό επιβεβαιώνεται και από τον ιστότοπο του Israel Infrastructure Fund, όπου ωστόσο το CityPass αναφέρεται μεν αλλά όχι πλέον ως ενεργό περιουσιακό στοιχείο.[5]

Σε οργανόγραμμα του 2007 η Harel εμφανίζεται να έχει το 20% της CityPass Ltd. και το 50% της Israel Infrastracture Fund.[6] Σε άλλο, παλιό προφανώς, οργανόγραμμα που βρίσκεται ακόμα αναρτημένο εμφανίζεται να έχει το 20% της CityPass Ltd. και το 40% της Israel Infrastracture Fund.[7] Ωστόσο, στο τωρινό οργανόγραμμα δεν εμφανίζει να έχει μερίδιο στη CityPass Ltd. – παρά μόνο 39% του Israel Infrastructure Fund, [8] το οποίο όμως, όπως είπαμε εμφανίζει το CityPass ως μη ενεργό πλέον περιουσιακό στοιχείο.

Από την άλλη πλευρά όμως, το Israel Infrastructure Fund εμφανίζει ως ενεργό περιουσιακό στοιχείο την Connect Jerusalem (Light Rail) (πρώην Connex Jerusalem[9]), που λειτουργεί το ελαφρύ μετρό/τραμ.[10] Kαι η οποία αναφέρεται στον επίσημο ιστότοπο της CityPass, όπως άλλωστε αναφέρονται ακόμα τόσο η Harel όσο και το Israel Infrastracture Fund.[11]

Περαιτέρω, σε περυσινό δημοσίευμα[12] η Harel αναφέρεται ότι συμμετέχει σε μία από τις 7 κοινοπραξίες που προκρίθηκαν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού για την νέα «πράσινη γραμμή» που, μεταξύ άλλων, θα εξυπηρετήσει τον εποικισμό Gilo. Διαγωνισμός όμως που σύμφωνα με την ΣΤΑΣΥ η οποία ανήκει σε άλλη ανταγωνιστική κοινοπραξία, αφορά και την πρώτη, δηλαδή την «κόκκινη γραμμή» που λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και αν η κοινοπραξία που συμμετέχει η Harel δεν πάρει το έργο, ακόμα και αν ο όμιλος Harel αποσυρθεί πλήρως από το ελαφρύ μετρό/τραμ της Ιερουσαλήμ, οι ευθύνες του για την κατασκευή και λειτουργία της πρώτης, της «κόκκινης γραμμής» θα παραμείνουν και θα οφείλει να αποζημιώσει τους Παλαιστίνιους.

Οι σχέσεις με την Israel Discount Bank

Πέρα από αυτά, η Harel εμπλέκεται και με άλλους τρόπους με τους εποικισμούς, και ένας από αυτούς είναι οι σχέσεις της με την τράπεζα Israel Discount Bank Ltd. Στο παρελθόν φαίνεται η τράπεζα αυτή να είχε μετοχές σε μια από τις εταιρίες του ομίλου Harel.[13] Ενώ πιο πρόσφατα είναι ο όμιλος Harel που εμφανίζεται να έχει μετοχές στην τράπεζα, όπως φαίνεται και από τον ιστότοπο του χρηματιστηρίου του Τελ Αβίβ, όπου την εποχή που γράφεται αυτό το άρθρο ο όμιλος φαίνεται να έχει το 5,51% των μετοχών της τράπεζας.[14]

H Israel Discount Bank είναι από τις μεγαλύτερες τράπεζες στο Ισραήλ και από τις βασικές τράπεζες που υποστηρίζουν την ανάπτυξη των παράνομων ισραηλινών εποικισμών. Σύμφωνα με ανάρτηση της ισραηλινής οργάνωσης Who Profits από το 2017,[15] η τράπεζα έχει εμπλακεί σε κατασκευαστικά έργα εκατοντάδων οικιστικών μονάδων στους παράνομους εποικισμούς Gilo, Neve Ya’akov και Alfei Menashe, στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, συμπεριλαμβανομένης της Αν. Ιερουσαλήμ.

Επίσης στο παρελθόν έχει παράσχει στεγαστικά δάνεια σε αγοραστές σπιτιών σε εποικισμούς, όπως οι Ariel και Alfei Menashe.

Ακόμα, παρέχει δάνεια εκατομμυρίων σέκελ σε περιφερειακά συμβούλια εποικισμών όπως το Gush Etzion Regional Council.

Η Israel Discount Bank έχει υποκαταστήματα στον εποικισμό Ma’ale Adumim στη Δυτική Όχθη και στον εποικισμό Ramat Eshkol στην Ανατολική Ιερουσαλήμ, αλλά σύμφωνα με την ανάρτηση της Who Profits είχε τότε υποκατάστημα και σε παλαιστινιακή γειτονιά στην Ανατολική Ιερουσαλήμ.

Η Israel Discount Bank κατέχει εξολοκλήρου την θυγατρική της Mercantile Discount Bank, η οποία έχει εμπλακεί σε κατασκευαστικά έργα δεκάδων οικιστικών μονάδων το καθένα, στις Δυτικές Πλαγιές του Gilo και σε διάφορες περιοχές γύρω από τον εποικισμό Ariel.

H Mercantile Discount Bank έκανε επίσης πίστωση στην ισραηλινή κατασκευαστική Kotler Adika για να αγοράσει έκταση 2.268 τ.μ. στη Βιομηχανική Ζώνη του εποικισμού Mishor Adumim και να προχωρήσει σε κατασκευές εκεί.

Και η Mercantile Discount Bank έχει στο παρελθόν παράσχει στεγαστικό δάνειο που αφορούσε στον εποικισμό Beitar Ilit.

Ακόμα, η Mercantile Discount Bank έχει χορηγήσει δάνεια εκατομμυρίων σέκελ στο Har Hevrom Regional Council.

Η Mercantile Discount Bank, έχει υποκατάστημα στον εποικισμό Ramot στην Ανατολική Ιερουσαλήμ, αλλά έχει και υποκατάστημα σε παλαιστινιακή γειτονιά της πόλης.

Θυγατρική της Israel Discount Bank είναι και η Discount Mortgage Bank, μέσω της οποίας χρηματοδοτήθηκαν κατασκευαστικά προγράμματα στους παράνομους εποικισμούς Ma’ale Adumim, Har Homa και Beitar Ilit.

Σύμφωνα πάντα με την τότε ανάρτηση της Who Profits, η Israel Discount Bank είχε επίσης θυγατρική, μερίδιο στην οποία είχε και ο εποικισμός Efrat.

H Israel Discount Bank έχει βρεθεί τα τελευταία χρόνια στο στόχαστρο εκστρατειών που απαιτούν απόσυρση ή αποκλεισμό επενδύσεων από αυτήν και ενίοτε σημειώνουν επιτυχίες.

Σύμφωνα με έκθεση που εξέδωσε το 2017 σειρά συνδικάτων και οργανώσεων, μεταξύ των οποίων και η Διεθνής Ομοσπονδία Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (FIDH), τον Δεκέμβριο του 2013 το ολλανδικό συνταξιοδοτικό ταμείο PGGM, που ανήκει στο PFZW, τον μεγαλύτερο όμιλο συνταξιοδοτικών ταμείων στην Ολλανδία, προσέθεσε πέντε τράπεζες, μεταξύ των οποίων και η Israel Discount Bank, στην λίστα αποκλεισμού από επενδύσεις, εξαιτίας της ανάμιξής τους στους εποικισμούς, και αφότου αρνήθηκαν να τερματίσουν τις χρηματοπιστωτικές τους δραστηριότητες σε αυτούς, παρότι το ταμείο είχε επανειλημμένα εκφράσει τις ανησυχίες του για παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου. Το 2014, το συνταξιοδοτικό ταμείο FDC του Λουξεμβούργου απέσυρε τις επενδύσεις του από αυτές τις πέντε τράπεζες για τους ίδιους λόγους. Το 2016 το συνταξιοδοτικό ταμείο της Εκκλησίας των Μεθοδιστών στις ΗΠΑ προσέθεσε τις πέντε αυτές τράπεζες στη λίστα αποκλεισμού από επενδύσεις, πάλι εξαιτίας της ανάμιξης στους εποικισμούς.[16]

Ωστόσο, στις αρχές του 2019 έγινε γνωστό ότι το PGGM έβγαλε τις πέντε ισραηλινές τράπεζες από τη λίστα αποκλεισμού, κάτι που σημαίνει πως είναι και πάλι επιλέξιμες για επενδύσεις, χωρίς να είναι γνωστό αν έχουν ήδη γίνει.[17]

H Paz Oil Company

O όμιλος Harel έχει μετοχές και στην Paz Oil Company, οι οποίες την εποχή που γράφεται το άρθρο φαίνεται να φτάνουν στο 7,73%.[18] Σύμφωνα με ανάρτηση της ισραηλινής οργάνωσης Who Profits με τελευταία επικαιροποίηση τον Δεκέμβριο του 2017,[19] η Paz Oil Company:
Έχει διάφορα πρατήρια (17 εκείνη την εποχή) στα κατεχόμενα παλαιστινιακά και συριακά εδάφη, συμπεριλαμβανομένων αυτών στους παράνομους εποικισμούς Alfei Menashe, Ofra, Beit El, Karnei Shomron, Mishor Adumim(βιομηχανική ζώνη), Maale Adumim και στη Δυτική Όχθη, στο Katzrin στα Υψίπεδα του Γκολάν και σε διάφορους εποικισμούς στην Ανατολική Ιερουσαλήμ.Screenshot από τον ιστότοπο της Paz Oil Company με χάρτη να δείχνει διάφορα πρατήρια στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη
Εκμεταλλεύεται την κατοχή έχοντας προνομιακή πρόσβαση στην αγορά της Παλαιστίνης. Η Παλαιστινιακή Αρχή είναι ο μεγαλύτερος πελάτης της παρέχοντας περίπου το 10% των εσόδων της. Επίσης, έχει το δικαίωμα να λαμβάνει τα έσοδά της από παλαιστινιακούς φόρους που παρακρατούνται από την ισραηλινή κυβέρνηση. Το ισραηλινό απαρτχάιντ έχει επανειλημμένα προβεί σε παρακράτηση εσόδων από παλαιστινιακούς φόρους κατά παραβίαση των Συμφωνιών του Όσλο και του διεθνούς δικαίου.
Δεξαμενή καυσίμων της Paz στη βιομηχανική ζώνη του εποικισμού Barkan, Μάιος 2011. (Φωτογραφία: Who Profits)
Μέσω της θυγατρικής της Paz Aviation Services, κέρδισε το 2016 έναν διαγωνισμό του Υπουργείου «Άμυνας», σχετική με τον εφοδιασμό 7 βάσεων της Αεροπορίας επί πέντε χρόνια.
Από το 2007 έως το 2013 (άρα, μεταξύ άλλων και κατά τις σφαγές του 2008/09 και 2012 στη Λωρίδα της Γάζας) ήταν ο βασικός προμηθευτής καυσίμων του ισραηλινού στρατού.Ισραηλινό άρμα μάχης κάνει στάση για ανεφοδιασμό σε πρατήριο της Paz στο Eshkol Regional Council καθ’ οδόν προς τη μεθόριο με τη Λωρίδα της Γάζας – Νοέμβριος 2012. (Φωτογραφία: ActiveStills)

Άλλες σχέσεις με τους εποικισμούς στο παρελθόν

Στο παρελθόν η Harel είχε κι άλλες σχέσεις με εποικισμούς, τα ίχνη των οποίων στο διαδίκτυο σταδιακά χάνονται, ωστόσο σε κάποιες περιπτώσεις εμφανίζονται ακόμα. Όπως για παράδειγμα μια καταχώρηση της ισραηλινής οργάνωσης Who Profits από το 2014, η οποία ανέφερε ότι η Harel Insurance είχε εκείνη την εποχή το 6.28% των μετοχών της Avgol Nonwoven Industries.[20] Η Avgol έχει το βασικό εργοστάσιό της στην βιομηχανική ζώνη του παράνομου ισραηλινού εποικισμού Barkan.[21]

Ωστόσο, η Harel δεν φαίνεται να έχει πλέον μετοχές της Avgol.[22]

Ο κ. Ciechanover και η σφαγή στο Στολίσκο της Ελευθερίας

Πέραν όμως από τις εγκληματικές ευθύνες της Harel ως τέτοιας, υπάρχουν και ευθύνες στελεχών της προσωπικά, τόσο όσον αφορά τα προαναφερθέντα αλλά και ανεξάρτητα από αυτά.

Για παράδειγμα, ανάμεσα στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου (Board of Directors) της Harel Insurance Investments and Financial Services, είναι από το 1995 ο κ. Joseph Ciechanover Itzhar.

Μεταξύ πολλών άλλων επιχειρηματικών και όχι μόνο δραστηριοτήτων, ο κ. Ciechanover υπήρξε ο εκπρόσωπος του Ισραήλ στην επιτροπή που είχε συστήσει ο Γ.Γ. του ΟΗΕ για να διερευνήσει την σφαγή στο Στολίσκο της Ελευθερίας το 2010. Μια σφαγή κατά την οποία είχαν σκοτωθεί δέκα, τελικά, ακτιβιστές, δεκάδες άλλοι είχαν τραυματιστεί από πραγματικά πυρά και όχι μόνο, και εκατοντάδες, είχαν απαχθεί στα διεθνή ύδατα και είχαν οδηγηθεί, ενίοτε υπό βάρβαρη μεταχείριση έως και βασανιστήρια, στις ισραηλινές φυλακές μέχρι που απελάθηκαν. Μεταξύ αυτών και τα μέλη της ελληνικής Πρωτοβουλίας Ένα Καράβι για τη Γάζα και έλληνες δημοσιογράφοι.Στιγμιότυπο που διασώθηκε από την απαγωγή των ακτιβιστών από ισραηλινούς κομάντο στο ελληνικό φορτηγό πλοίο Ελεύθερη Μεσόγειος

Η επιτροπή εκείνη που είχε συστήσει ο Μπαν Κι Μουν είχε προφανή σκοπό να αντισταθμίσει, κατά το δυνατόν, τα συμπεράσματα μιας άλλης επιτροπής, αποτελούμενης από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, κυρίως δικαστικούς, που είχε συστήσει το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ, η οποία είχε στο μεταξύ εκδώσει μια έκθεση-καταπέλτη κατά του Ισραήλ. Έτερος προφανής σκοπός ήταν να συμφιλιώσει, κατά το δυνατόν, την Τουρκία του Ερντογάν με το ισραηλινό απαρτχάιντ. Γι’ αυτό το λόγο ως μέλη της επιτροπής ορίστηκαν αφενός δύο πολιτικοί, ο Τζέφρι Πάλμερ, πρώην πρωθυπουργός της Νέας Ζηλανδίας, ως πρόεδρος, και ο Άλβαρο Ουρίμπε, πρώην πρόεδρος της Κολομβίας, (ήδη από τότε διαβόητος και σήμερα υπό διερεύνηση από το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας του[23]), ως αντιπρόεδρος, και αφετέρου από ένας εκπρόσωπος για την Τουρκία και το Ισραήλ – ωσάν να επρόκειτο για ένα διμερές ζήτημα, και να μην υπήρχαν αλληλέγγυοι/-ες και πλοία από άλλες χώρες στον Στολίσκο.Ο τότε Γ.Γ. του ΟΗΕ κ. Μπαν Κι Μουν (κέντρο) και η επιτροπή που όρισε. Ο κ. Ciechanover τέρμα δεξιά. (Φωτογραφία: UN Photo/Mark Garten)

Ο κ. Ciechanover, επιλέχθηκε από την κυβέρνηση του Ισραήλ γιατί προφανώς είχε όλα τα απαραίτητα «προσόντα». Σύμφωνα με την ισραηλινή εφημερίδα Haaretz, μεταξύ άλλων είχε διατελέσει Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Εξωτερικών, Γενικός Σύμβουλος στο Υπουργείο Άμυνας, Επικεφαλής της Αποστολής Άμυνας του Ισραήλ στις ΗΠΑ και τον Καναδά, ενώ είχε βραβευθεί με μετάλλιο και από το Πεντάγωνο.[24]Lieberman και Ciechanover (κέντρο). (Φωτογραφία από αρχείο Haaretz)

Αυτά, πέραν της δραστηριοποίησής του σε ανώτατες θέσεις στον τραπεζικό τομέα, ο οποίος, όπως είδαμε παραπάνω, εμπλέκεται ενεργά στην ανάπτυξη των παράνομων εποικισμών.

Όπως προαναφέρθηκε, πριν την έκθεση της επιτροπής που σύστησε ο Μπαν Κι Μουν γνωστή και ως έκθεση Πάλμερ-Ουρίμπε, η άλλη επιτροπή, που είχε συστήσει το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ, είχε εκδώσει τη δική της.[25] Σε εκείνη είχε αποφανθεί ότι ο αποκλεισμός της Λωρίδας της Γάζας, συμπεριλαμβανομένου του ναυτικού αποκλεισμού, είναι παράνομος (§59), ότι αποτελεί συλλογική τιμωρία του άμαχου πληθυσμού και άρα είναι παράνομος και αντιβαίνει το άρθρο 33 της 4ης Σύμβασης της Γενεύης (§60), ότι η παρεμπόδιση του Στολίσκου ήταν παράνομη (§262) και άρα παράνομη ήταν επίσης τόσο η χρήση βίας για την κατάληψη των πλοίων (§ 163) όσο και η κράτηση και μεταφορά των επιβαινόντων στο Ισραήλ (§215 – βλ. επίσης §174).

Αντιθέτως η έκθεση Πάλμερ-Ουρίμπε[26] προσπάθησε να διαχωρίσει τον ναυτικό αποκλεισμό από τον γενικότερο αποκλεισμό της Λωρίδας της Γάζας (§70) ώστε να τον θεωρήσει νόμιμο.

Ο ισχυρισμός αυτός αμφισβητήθηκε έντονα, όχι από έναν-δυο, αλλά από πέντε ανεξάρτητους Ειδικούς Εισηγητές του ΟΗΕ.[27]

Όμως, ο κ. Ciechanover δεν αρκέστηκε στα συμπεράσματα των Πάλμερ-Ουρίμπε που έρχονταν σε αντίθεση με αυτά όλων των άλλων ειδικών, και σε μεγάλο βαθμό εξυπηρετούσαν το Ισραήλ. Αντιθέτως, είχε το θράσος να συμπεριλάβει και ξεχωριστή γνώμη που αποτελεί μνημείο ξεπλύματος εγκλημάτων. Ούτε λίγο ούτε πολύ ο κ. Ciechanover θεώρησε ότι οι ισραηλινοί κομάντος έδρασαν «με αυτοσυγκράτηση» αλλά και ότι η μεταχείριση των κρατουμένων υπήρξε «λογική και σύμφωνη με τα διεθνή πρότυπα»!

Συμπεράσματα

Σύμφωνα με το οργανόγραμμα που βρίσκεται αναρτημένο την εποχή που γράφεται το άρθρο, η Harel εξακολουθεί να κατέχει την συντριπτική πλειονότητα των μετοχών (94%) της Interasco. H Interasco είναι η Harel στην Ελλάδα και δεν πρέπει να μας ξεγελά το διαφορετικό όνομα. Άλλωστε ουσιαστικά έχουν και το ίδιο λογότυπο.Το λογότυπο της HarelΤο λογότυπο της Interasco

Η Interasco μπορεί να θεωρηθεί ότι αποτελεί (εν μέρει) επένδυση στην Ελλάδα των κερδών της Harel από την κατοχή και τα εγκλήματα εις βάρος των Παλαιστινίων. Και υπό αυτήν την έννοια ενδέχεται να υπάρχουν ακόμα και νομικές ευθύνες.

——-








Σελ. 1-9.






[12] Jerusalem light rail Green Line tender launched, International Railway Journal, 4 April 2018.


[13] Dafna Zucker, “Discount-Harel deal completed”, Globes, 6 December 2001.




[16] Association France Palestine Solidarité, CCFD – Terre Solidaire, Fair Finance France, FIDH, LDH, Solidaires, CGT and Al-Haq, French banks’ dangerous liaisons with the Israeli settlement enterprise, March 2017, σελ. 18.


[17] JTA and Cnaan Liphshiz, “Dutch Pensions Group Removes Top Israeli Banks From Blacklist”, Haaretz, 10 January 2019.







[23] “Corte Suprema deja en firme decisión contra Álvaro Uribe”, Semana, 4/10/2018. https://www.semana.com/nacion/articulo/la-corte-suprema-investigara-a-alvaro-uribe-por-falsos-testigos/563178

[24] Barak Ravid, “Joseph Ciechanover to Represent Israel at UN Gaza Flotilla Probe”, Haaretz, 7 August 2010. https://www.haaretz.com/1.5096853



[27] “How can Israel’s blockade of Gaza be legal? – UN independent experts on the “Palmer Report””, 13 September 2011. https://newsarchive.ohchr.org/EN/NewsEvents/Pages/DisplayNews.aspx?NewsID=11363&LangID=E

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου