Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2019

Γερμανία και Γαλλία υπογράφουν σήμερα συμφωνία για το νέο ευρωπαϊκό μαχητικό αεροσκάφος


ΣΧΟΛΙΟ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Η παρακάτω εξέλιξη αποδεικνύει τη θέληση των ευρωπαϊκών αστικών τάξεων να ενισχύσουν τα χαρακτηριστικά ολοκλήρωσης της ΕΕ, με βάση τον γερμανο-γαλλικό Άξονα.
Επίσης, θεωρούμε ότι είναι ευσεβής πόθος συγκεκριμένων οικονομικών συμφερόντων το πλασάρισμα του γαλλικού μαχητικού RAFAEL ως επόμενη επιλογή της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Οι κυβερνήσεις της Γαλλίας και της Γερμανίας θα υπογράψουν σήμερα μια κρατική σύμβαση ύψους 65 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία θα χρηματοδοτηθεί εξ ημισείας από τις δύο χώρες, διετούς διάρκειας, την πρώτη εντός των ορίων του κοινού προγράμματος για την ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού μαχητικού αεροσκάφους επόμενης γενεάς, δήλωσε πηγή προσκείμενη στις γαλλικές ένοπλες δυνάμεις.

Η Dassault Aviation και η Airbus, οι εταιρείες που θα κατασκευάσουν το μαχητικό, το οποίο θεωρητικά πρόκειται να αρχίσει να αντικαθιστά τα Rafale και τα Eurofighter μετά το 2024, θα ξεκινήσουν πλέον εντατική δουλειά πάνω στις αρχές και την αρχιτεκτονική του προγράμματος, σύμφωνα με την ίδια πηγή.

Οι ανάδοχες εταιρείες αναμένεται να παρουσιάσουν στους αρμόδιους των δύο χωρών πρωτότυπα του αεροσκάφους, της μηχανής και των συστημάτων του περί τα μέσα του 2019.

Ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν και η καγκελάριος της Γερμανίας Άγγελα Μέρκελ είχαν ανακοινώσει τον Ιούλιο του 2017 για πρώτη φορά το σχέδιο για το λεγόμενο Μελλοντικό Αεροπορικό Σύστημα Μάχης (Future Combat Air System, FCAS), το οποίο περιλαμβάνει το μαχητικό και συνδεδεμένα συστήματα, ανάμεσά τους και τηλεκατευθυνόμενα, μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (Unmanned Aerial Vehicles, UAV).

Έπειτα από σχεδόν δύο χρόνια προπαρασκευαστικής δουλειάς από τις εταιρείες που επελέγησαν για την ανάπτυξη του μαχητικού, η συμφωνία και η σύμβαση που θα υπογραφτεί σήμερα θα ανοίξει τον δρόμο για να προχωρήσει η υλοποίηση του προγράμματος.

Η Έρμπας και η Ντασό ανέμεναν αυτή τη σύμβαση για να ξεκινήσουν.

Η γαλλική εταιρεία Safran και η γερμανική MTU Aero Engines θα αναπτύξουν από κοινού τη μηχανή του μαχητικού, ενώ η γαλλική κατασκευάστρια ηλεκτρονικών Thales και η ευρωπαϊκή κατασκευάστρια πυραύλων MBDA αναμένεται επίσης να συμμετάσχουν στο έργο.

Η γαλλίδα υπουργός Άμυνας Φλοράνς Παρλί και η γερμανίδα ομόλογός της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν θα είναι παρούσες και θα υπογράψουν την πρώτη σύμβαση κατά τη διάρκεια τελετής σε εγκαταστάσεις της Σαφράν σε βορειοανατολικό παρισινό προάστιο σήμερα.

Η κυβέρνηση της Γερμανίας ήρε ένα σημαντικό εμπόδιο για το έργο την περασμένη εβδομάδα όταν, ικανοποιώντας τη γαλλική απαίτηση, εξαίρεσε το F-35 της Lockheed Martin από τον διαγωνισμό αξίας αρκετών δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων Tornado της γερμανικής Πολεμικής Αεροπορίας, βομβαρδιστικών που έχουν τη δυνατότητα να φέρουν πυρηνικά όπλα των ΗΠΑ.

Το Παρίσι, ο πιο στενός σύμμαχος του Βερολίνου στην Ευρώπη, προειδοποιούσε ότι η αγορά αυτού του αμερικανικού, θεωρητικά «αόρατου» για τα ραντάρ μαχητικού, θα εκτροχίαζε τα σχέδια για την ανάπτυξη του νέου ευρωπαϊκού μαχητικού ως το 2040, αφού το F-35 θεωρείται άμεσος ανταγωνιστής του.

Η Γαλλία και η Γερμανία σκοπεύουν να εντάξουν την Ισπανία ως ισότιμο εταίρο στο πρόγραμμα το καλοκαίρι, είχαν σημειώσει πηγές προσκείμενες στις κυβερνήσεις των δύο χωρών στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς τον Δεκέμβριο.

Η Βρετανία, η οποία πρόκειται να αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση τον Μάρτιο, παρουσίασε το δικό της, ανταγωνιστικό σχέδιο για την ανάπτυξη ενός μαχητικού αεροσκάφους επόμενης γενιάς, υπό τον τίτλο Tempest, στην αεροπορική έκθεση του Φάρνμπορο τον Ιούλιο.

Στρατιωτικοί και ειδικοί λένε πως πιστεύουν ότι τα δύο προγράμματα θα μπορούσαν και θα όφειλαν να συγχωνευθούν στο εγγύς μέλλον, λαμβανομένων υπόψη δεδομένων όπως η ανάγκη το ευρωπαϊκό μαχητικό επόμενης γενιάς να είναι ανταγωνιστικό σε διεθνές επίπεδο αλλά και τα κόστη δισεκατομμυρίων ευρώ που θα απαιτηθούν για την ανάπτυξή του.

Κατά την πηγή που πρόσκειται στο γαλλικό επιτελείο, το Παρίσι και το Βερολίνο θέλουν να ενταχθούν περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες στο πρόγραμμα του FCAS για αυτούς και άλλους λόγους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου