Κατά τη χθεσινή επίσκεψη του πρωθυπουργού στο ΥΕΝ ακολούθησαν απ’ τον ίδιο εξαγγελίες που σηματοδοτούν την παροχή νέων προκλητικών προνομίων προς το παρασιτικό εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Ο κ. Μητσοτάκης έθεσε την ατζέντα της κυβερνητικής ναυτιλιακής πολιτικής, η οποία ταυτίζεται απόλυτα με τις νέες εφοπλιστικές αξιώσεις.
Αντιγράφοντας και αναπαράγοντας τις απαιτήσεις των εφοπλιστών, έκανε λόγο για την ανάγκη να γίνει πιο ελκυστικό το ελληνικό νηολόγιο για τη ποντοπόρο ναυτιλία με την λήψη μέτρων που θα καταστήσουν την ελληνική ναυτιλία και τυπικά σημαία ευκαιρίας.
Στην ίδια κατεύθυνση άφησε με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο να διαφανεί ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης, ότι θα δοθούν νέα κίνητρα στο εφοπλιστικό κεφάλαιο με στόχο να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η ανταγωνιστικότητα και η κερδοφορία του, να ενισχυθεί ο ρόλος του στη διεθνή ναυτιλία.
Πρόκειται για συνέχιση και κλιμάκωση της ίδιας πολιτικής που ακολούθησαν πίστα όλες οι αστικές μεταπολεμικές κυβερνήσεις διαμορφώνοντας ένα πρωτόγνωρο σάπιο και αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο το οποίο εξασφαλίζει καθεστώς επιχειρηματικής ασυδοσίας!!
Κοινός τόπος, στόχος και πόθος όλων των κυβερνήσεων να αυγατίσουν τα κέρδη των εφοπλιστών….
Στη περίοδο της κρίσης που οι εργαζόμενοι δεινοπαθούν με τις βάρβαρες αντιλαϊκές πολιτικές (στα εργασιακά, στους μισθούς, στις συντάξεις, στη φοροληστεία σε βάρος τους) οι εφοπλιστές είδαν τα κέρδη τους να απογειώνονται, η συμμετοχή τους στα δημόσια φορολογικά έσοδα να είναι σε εθελοντική βάση και ταυτόχρονα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μείωσε αυτή την ελάχιστη φορολογία από 80 σε 40 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, όταν η αντίστοιχη των Ναυτεργατών ξεπερνάει τα 57 εκατομμύρια ευρώ.
Αυτά τα ίδια κόμματα, υπηρετώντας το δόγμα της εφοπλιστικής κερδοφορίας, από κοινού συμφώνησαν στην επικείμενη συνταγματική μεταρρύθμιση να παραμείνουν αλώβητα τα σκανδαλώδη φορολογικά εφοπλιστικά προνόμια.
Στην ίδια κατεύθυνση της ενίσχυσης των προνομίων προς το εγχώριο και διεθνές κεφάλαιο ο κ. Μητσοτάκης εξήγγειλε την επέκταση των ιδιωτικοποιήσεων σε διάφορα λιμάνια της χώρας, την προώθηση των σχεδίων της Cosco στον Πειραιά και την παραπέρα εμπλοκή και συμμετοχή του Λιμενικού Σώματος στη αντιμεταναστευτική πολιτική της Ε.Ε και των ευρύτερων σχεδιασμών των ΗΠΑ-ΝΑΤΟ.
Από την άλλη, ενδεικτική της ανύπαρκτης αντιπολιτευτικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί η σχετική δήλωση του εκπροσώπου του επί της Ναυτιλίας, ο οποίος δεν αντιλήφθηκε το παραμικρό για την νέα κλιμάκωση μέτρων υπέρ των εφοπλιστών και περιορίστηκε στην θέση ότι τάχα οι δηλώσεις Μητσοτάκη αποτελούν αοριστολογίες…
Προφανώς δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική η θέση του αφού ο ίδιος και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ υπηρέτησε πειθήνια τη πολιτική της εφοπλιστικής κερδοφορίας, ξεπούλησε τα δυο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, παρείχε γη και ύδωρ στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, συνέβαλε τα μέγιστα να οξυνθούν τα Ναυτεργατικά προβλήματα.
Οι Ναυτεργάτες ούτε περίμεναν, ούτε αναμένουν απ’ τα πολιτικά ανδρείκελα του κεφαλαίου λύσεις στα προβλήματα τους.
Λύση και διέξοδος για αυτά είναι ο οργανωμένος, συντονισμένος και συνεπής αγώνας ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου και των πολιτικών του εκπροσώπων.
Η Διοίκηση της. ΠΕΝΕΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου