Θα γνωστοποιούνται στις Αρχές ο χώρος και ο χρόνος της συγκέντρωσης, ορίζονται οργανωτής της πορείας και διαμεσολαβητής της Αστυνομίας ή του Λιμενικού, ενώ προβλέπεται περιορισμός των συναθροίσεων «εάν πιθανολογείται ότι η διεξαγωγή τους θα διαταράξει δυσανάλογα την κοινωνικοοικονομική ζωή της περιοχής».
Πρόσχημα το κλείσιμο των δρόμων!
Πρόσχημα το κλείσιμο των δρόμων!
Το «Εθνος της Κυριακής» αποκαλύπτει την τελική μορφή του, η οποία προβλέπει περιορισμούς των δημόσιων υπαίθριων συναθροίσεων «εάν πιθανολογείται ότι η διεξαγωγή τους θα διαταράξει δυσανάλογα την κοινωνικοοικονομική ζωή της συγκεκριμένης περιοχής» και την υποχρεωτική γνωστοποίηση της συγκέντρωσης από τον οργανωτή στην Αστυνομία μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας.
Το σχέδιο νόμου, το οποίο ενσωματώνει βασικές προτάσεις που είχε παρουσιάσει το 2012 ο τότε δήμαρχος Αθηναίων Γ. Καμίνης ύστερα από εργασία επιτροπής στην οποία μετείχαν μεταξύ άλλων οι καθηγητές Αλιβιζάτος και Μανιτάκης
Ο νόμος θα είναι ιδιαίτερα αυστηρός απέναντι στον οργανωτή, ο οποίος θα ευθύνεται για την αποζημίωση όσων υπέστησαν βλάβη της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας και της ιδιοκτησίας τους
Ταυτόχρονα, επιχειρείται η σαφής οριοθέτηση των αρμοδιοτήτων της αστυνομικής αρχής.
Κομβικό ρόλο θα έχει εφεξής ο «οργανωτής» της κάθε πορείας, ο οποίος θα είναι υποχρεωμένος να γνωστοποιήσει είτε στην ΕΛ.ΑΣ. είτε στο Λιμενικό τον τόπο και τον χρόνο της διαδήλωσης. Αυτό θα μπορεί να γίνει εγγράφως ή μέσω Διαδικτύου.
Κομβικό ρόλο θα έχει εφεξής ο «οργανωτής» της κάθε πορείας, ο οποίος θα είναι υποχρεωμένος να γνωστοποιήσει είτε στην ΕΛ.ΑΣ. είτε στο Λιμενικό τον τόπο και τον χρόνο της διαδήλωσης. Αυτό θα μπορεί να γίνει εγγράφως ή μέσω Διαδικτύου.
Ο «οργανωτής» θα πρέπει να δηλώσει τα στοιχεία ταυτότητας και επικοινωνίας του, τον χρόνο έναρξης και λήξης της συνάθροισης, τον σκοπό, καθώς και την προτεινόμενη διαδρομή. Τι θα συμβεί, όμως, εάν δεν υπάρχει κάποιος οργανωτής; Το σχέδιο νόμου θα ορίζει ότι «αυθόρμητη συνάθροιση που δεν έχει γνωστοποιηθεί δύναται να επιτραπεί εφόσον δεν διαφαίνονται κίνδυνοι διασάλευσης της δημόσιας ασφάλειας ή σοβαρής διατάραξης της κοινωνικοοικονομικής ζωής. Στην περίπτωση αυτή, η αρμόδια αστυνομική ή λιμενική Αρχή καλεί τους συμμετέχοντες να ορίσουν οργανωτή, εφόσον οι υφιστάμενες συνθήκες το επιτρέπουν, ενώ δύναται να επιβάλει περιορισμούς. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, η αστυνομική ή λιμενική Αρχή δύναται να προβεί στη διάλυση της ανωτέρω συνάθροισης». Στις «υποχρεώσεις» του υπευθύνου για την πορεία αναφέρονται τα εξής: «Ο οργανωτής συνεργάζεται με την αρμόδια αστυνομική ή λιμενική Αρχή και ιδίως με τον αστυνομικό ή λιμενικό διαμεσολαβητή και θα συμμορφώνεται στις υποδείξεις τους παρέχοντας τη συνδρομή του στην προσπάθεια για την τήρηση της τάξης και την ομαλή πραγματοποίηση της συνάθροισης. Ενημερώνει τους μετέχοντες στη συνάθροιση για την υποχρέωσή τους να μη φέρουν και χρησιμοποιούν αντικείμενα πρόσφορα για την άσκηση βίας και ζητά την παρέμβαση της αρμόδιας αστυνομικής ή λιμενικής Αρχής για την απομάκρυνση ατόμων που φέρουν τέτοια αντικείμενα. Ορίζει επαρκή αριθμό ατόμων, τα οποία παρέχουν συνδρομή στην περιφρούρηση της συνάθροισης».
Στο νομοσχέδιο θα περιλαμβάνονται και προβλέψεις για περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης. Θα ορίζεται δηλαδή πότε μια πορεία που βρίσκεται σε εξέλιξη θα πρέπει να διαλυθεί από τις Αρχές. Αυτό θα συμβαίνει όταν πραγματοποιείται παρά την έκδοση απόφασης απαγόρευσης, όταν οι συμμετέχοντες δεν συμμορφώνονται προς τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν, όταν λαμβάνει χώρα χωρίς να έχει γνωστοποιηθεί και όταν ξεσπούν επεισόδια.
Αξιόποινες πράξεις
Για την τελευταία περίπτωση αναφέρεται ότι «η διάλυση δύναται να διαταχθεί όταν μετατρέπεται σε βίαιη με τη διάπραξη σοβαρών αξιόποινων πράξεων, όπως επιθέσεων κατά προσώπων, εμπρησμών, φθορών δημόσιας ή ιδιωτικής περιουσίας, βιαιοπραγιών κατά της αστυνομικής δύναμης και ιδίως σε περιπτώσεις που χρησιμοποιούνται αυτοσχέδιοι εκρηκτικοί και εμπρηστικοί μηχανισμοί, φωτοβολίδες, αιχμηρά αντικείμενα ή από τη συνέχισή της προκαλείται άμεσος κίνδυνος κατά της ζωής ή σωματικής βλάβης».
Ο νόμος θα είναι ιδιαίτερα αυστηρός απέναντι στον οργανωτή, ο οποίος θα ευθύνεται για την αποζημίωση όσων υπέστησαν βλάβη της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας και της ιδιοκτησίας τους από τους συμμετέχοντες στη δημόσια συνάθροιση. «Από την ευθύνη αυτή απαλλάσσεται εάν είχε γνωστοποιήσει εγκαίρως τη διεξαγωγή της συνάθροισης και αποδεικνύει ότι είχε λάβει όλα τα αναγκαία και πρόσφορα μέτρα για την πρόληψη και αποτροπή της ζημιάς» διευκρινίζεται.
ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
Το ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ έχει κάνει σαφές ότι ο πόλεμος κατά των προσφύγων-μεταναστών που διεξάγει η ακροδεξιά κυβέρνηση της ΝΔ στα αστικά κέντρα εκκενώνοντας χώρος αυτοοργάνωσης και αλληλεγγύης, στον Έβρο και στο Αιγαίο, βρίσκει την προέκταση στην συνολική επίθεση στον κόσμο της εργασίας.
Οι αντεργατικές ρυθμίσεις που επιταχύνθηκαν με πρόσχημα τον Κορονοιό και συνδέονται άμεσα με την επίθεση συγκεκριμένων επιχειρηματικών ομίλων στο περιβάλλον, τις αντιδραστικές τομές στην παιδεία, την νέα απόπειρα ιδιωτικοποίησης-εμπορευματοποίησης της Υγείας, συνδέονται άμεσα με την Απαγόρευση των ίδιων των αντιστάσεων του κόσμου της εργασίας και της νεολαίας.
Πλήρης θωράκιση του αστικού καθεστώτος εξουσίας με ένα πανίσχυρο Κράτος Άμυνας/Ασφάλειας
Πλήρης θωράκιση του αστικού καθεστώτος εξουσίας με ένα πανίσχυρο Κράτος Άμυνας/Ασφάλειας
Η υποταγή μας και η πειθάρχηση μας στα σχέδια κερδοφορίας του κεφαλαίου, η εσωτερική διάσταση της αστικής πολιτικής βρίσκει την συνέχεια της στον ανταγωνισμό Ελληνικού Τουρκικού κράτους για τις ΑΟΖ και τα ενεργειακά κοιτάσματα, τον έλεγχο Αιγαίου και Ανατολικής Μεσογείου, που Απειλεί τους λαούς με τεράστια Οικολογική Καταστροφή και διακρατική πολεμική σύγκρουση.
Και εξωτερική διάσταση της αστικής πολιτικής μας θέλει και πάλι Αναλώσιμους, στα σφαγεία αυτή τη φορά των πολεμικών τους τυχοδιωκτισμών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου