Σάββατο 18 Ιουνίου 2022

Ξένα δημοσιεύματα «φωτογραφίζουν» ελληνικό δεξαμενόπλοιο στην Υεμένη – Λεηλασία καταγγέλλουν οι Χούθι

Ξένα δημοσιεύματα «φωτογραφίζουν» ελληνικό δεξαμενόπλοιο στην Υεμένη – Λεηλασία καταγγέλλουν οι Χούθι
Η κυβέρνηση των Χούθι στην Υεμένη καταγγέλλει το ελληνικής σημαίας δεξαμενόπλοιο Apolytares, για μεταφορά πετρελαίου από λιμάνι που ελέγχεται από τη συμμαχία υπό την ηγεσία της Σαουδικής Αραβίας. «Ο λαός της Υεμένης λέει ότι η Ελλάδα είναι μαριονέτα των Ηνωμένων Πολιτειών και του Ισραήλ και ακολουθεί τυφλά την πολιτική τους» επισημαίνει στο TPP ο Εμάντ Αλ Μαρσάχ, ανεξάρτητος δημοσιογράφος και συντάκτης ειδήσεων από την Υεμένη. Η ναυτιλιακή Minerva Marine Inc., συμφερόντων Μαρτίνου, αρνείται κατηγορηματικά οποιαδήποτε εμπλοκή, τη στιγμή που προκύπτουν ερωτηματικά σχετικά με την ασφάλεια του πληρώματος.
του Παναγιώτη Παπαδομανωλάκη

Το πρακτορείο Hodmod, της Υεμένης, επικαλείται αξιωματούχο του Υπουργείου Πετρελαίου και Ορυκτών στην -προσκείμενη στους Χούθι- κυβέρνηση Εθνικής Σωτηρίας, ο οποίος καταγγέλλει ότι «το γιγαντιαίο πετρελαιοφόρο Apolytares, το οποίο μεταφέρει περισσότερα από δύο εκατομμύρια βαρέλια λεηλατημένου αργού πετρελαίου, έφυγε από το λιμάνι Αλ-Σιχρ της επαρχίας Χαντραμάουτ το απόγευμα του Σαββάτου». Οι κυβερνητικές πηγές, τις οποίες επικαλείται το ειδησεογραφικό πρακτορείο Saba, αναφέρουν ότι «το γιγαντιαίο δεξαμενόπλοιο είχε φθάσει πριν από λίγες ημέρες στο λιμάνι Αλ-Σιχρ και λεηλάτησε περισσότερα από δύο εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου, συνολικής αξίας άνω των 270 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τις τιμές του πετρελαίου στο διεθνές χρηματιστήριο, που ισοδυναμεί με 162 δισεκατομμύρια ριάλ Υεμένης».

Ο αξιωματούχος έκανε λόγο για «λεηλασία του αργού πετρελαίου, η οποία έρχεται υπό το φως της συνέχισης της οργανωμένης λεηλασίας των εσόδων από το αργό πετρέλαιο και το φυσικό πλούτο της Υεμένης, από τους επιτιθέμενους (συμμαχία υπό την ηγεσία της Σαουδικής Αραβίας) και τους μισθοφόρους τους». Επισημαίνει ότι «τα έσοδα υπολογίζονται σε εκατοντάδες δισεκατομμύρια το μήνα, συντελώντας στην περικοπή των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων και την επιδείνωση της κατάστασης του λαού».

Η πόλη-λιμάνι Αλ-Σιχρ, από αρχαιοτάτων χρόνων κέντρο του εμπορικού δρόμου μπαχαρικών- βρίσκεται στη νότια ακτογραμμή της Υεμένης, ανατολικά του Άντεν, ενώ διατηρεί έναν τερματικό σταθμό πετρελαίου, από όπου εξαγόταν σχεδόν το 80% των αποθεμάτων πετρελαίου της χώρας, μέχρι την κατάληψη από την Αλ Κάιντα. Πλέον η περιοχή βρίσκεται υπό τη Σαουδική διοίκηση της εξόριστης κυβέρνησης του Χάντι, ο οποίος αυτομόλησε στο Ριάντ, μετά την Επανάσταση της 21ης ​​Σεπτεμβρίου, γνωστή ως «εξέγερση των Χούθι». Σύμφωνα με δημοσίευμα του Αραβικού Ινστιτούτου Κρατών του Κόλπου στην Ουάσιγκτον (AGSIW), το λιμάνι ελέγχεται de facto από δυνάμεις της Ελίτ Χαντράμι, οι οποίες είναι εκπαιδευμένες από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Αν και οι Χούθι ελέγχουν την πρωτεύουσα Σανάα και όλη τη Βόρεια Υεμένη, εκτός από την επαρχία Μαρίμπ, οι πετρομοναρχίες του Κόλπου και οι σύμμαχοί τους -υπό την ηγεσία της Σαουδικής Αραβίας- έχουν τον έλεγχο των σημείων εξόρυξης, επιβάλλοντας αποκλεισμό στην υπόλοιπη χώρα, η οποία βρίσκεται στα πρόθυρα του λιμού.
Υπό ελληνική σημαία το Apolytares

Σύμφωνα με τον πάροχο ναυτιλιακών αναλυτικών στοιχείων MarineTraffic, το Apolytares -διαστάσεων 336×60 και με χωρητικότητα 316679 τόνους- είναι καταχωρημένο υπό ελληνική σημαία, με έδρα το λιμάνι του Πειραιά, ενώ κατασκευάστηκε το 2009. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, έχει ξεκινήσει από το λιμάνι της Υεμένης και βρίσκεται στον Κόλπο του Αντέν, με προορισμό το λιμάνι Σι Ράχα της Ταϊλάνδης, στις 26 Ιούνη, όπως προκύπτει από τις κινήσεις σε πραγματικό χρόνο του MarineTraffic Terrestrial Automatic Identification System. «Ο λαός λέει ότι η Ελλάδα είναι μαριονέτα των Ηνωμένων Πολιτειών και του Ισραήλ και ακολουθεί τυφλά την πολιτική τους», επεσήμανε στο TPP ο Εμάντ Αλ Μαρσάχ, ανεξάρτητος δημοσιογράφος και συντάκτης ειδήσεων από την Υεμένη.

«Αυτό το φορτίο από μόνο του είναι αρκετό για να καλύψει τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων σε όλες τις επαρχίες της Υεμένης για δύο μήνες», επισημαίνει δημοσίευμα (στα αραβικά) του Almasirah, τηλεοπτικού καναλιού της Υεμένης που ανήκει στο κίνημα Ανσάρ Αλλάχ (Χούθι). Η ιστοσελίδα του κινήματος σημειώνει ότι «οι επιθετικές δυνάμεις εργάζονται για περισσότερα από επτά χρόνια για να λεηλατήσουν το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο της Υεμένης, να το πουλήσουν στο εξωτερικό και να αρπάξουν τα έσοδά του, αφήνοντας τον λαό της Υεμένης να υποφέρει πολύ ως αποτέλεσμα της ασφυκτικής και συνεχιζόμενης κρίσης σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο υπό το φως της άδικης πολιορκίας που επέβαλε ο επιθετικός συνασπισμός ΗΠΑ-Σαουδικής Αραβίας- Αραβικών Εμιράτων στη χώρα». Αξίζει να υπένθυμίσουμε ότι -σύμφωνα με τον ΟΗΕ- σήμερα ο λαός της Υεμένης υποφέρει από τη χειρότερη ανθρωπιστική καταστροφή διεθνώς, από τότε που ξεκίνησε ο αποκλεισμός της συμμαχίας υπό τη Σαουδική Αραβία στα λιμάνια της χώρας.
Χούθι: «Τα δεξαμενόπλοια που λεηλατούν αργό πετρέλαιο και φυσικό αέριο από την Υεμένη, θα είναι στόχος»

Η μονομερής εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου της Υεμένης από τις πετρομοναρχίες του Κόλπου και τους συμμάχους τους, καθιστούν την εκεχειρία που παρατάθηκε στις 2 Ιουνίου, ιδιαίτερα εύθραυστη. Η ελληνική συμμετοχή καταγγέλλεται το ίδιο διάστημα, που η Σαουδική Αραβία κατηγορείται ότι κατέλαβε ένα πλοίο με προορισμό τη Χοντάιντα, το Viviana, το οποίο μετέφερε 30.314 τόνους καυσίμων, παρόλο που είχε εγκριθεί από τον ΟΗΕ, σύμφωνα με όσα αναφέρει ειδησιογραφικό δίκτυο Peoples Dispatch. Παράλληλα, ο Μαχντί αλ-Μασάτ, επικεφαλής της υποστηριζόμενης από τους Χούθι κυβέρνησης, έχει καταγγείλλει ότι ο σαουδαραβικός συνασπισμός παρεμποδίζει σκόπιμα την κατάπαυση του πυρός ακυρώνοντας συχνά πτήσεις από το διεθνές αεροδρόμιο της Σαναά. «Οι ξαφνικές ακυρώσεις πτήσεων στερούν από τους πολίτες τα οφέλη της εκεχειρίας και τους ωθούν προς τον θάνατο», δήλωσε.

Ο Μοχάμεντ Ταχίρ Ανάμ, σύμβουλος του -προσκείμενου στους Χούθι- Ανώτατου Πολιτικού Συμβουλίου της Υεμένης, λίγες μέρες αφότου το δεξαμενόπλοιο Apolytares αναχώρησε προς την Ταϊλάνδη, δεσμεύθηκε για μια «δυναμική απάντηση», απέναντι σε αυτό που καταγγέλλει ως «μια απότομη αύξηση στην κλοπή πετρελαίου και φυσικού αερίου της χώρας του», προειδοποιώντας ότι η Αντίσταση «θα χτυπήσει τα διυλιστήρια πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας, εάν συνεχιστεί το λαθρεμπόριο». Ο Μοχάμεντ Μουφτάχ, επίσης σύμβουλος του Ανώτατου Πολιτικού Συμβουλίου, προσέθεσε ότι «στόχος θα είναι επίσης τα δεξαμενόπλοια που λεηλατούν αργό πετρέλαιο και φυσικό αέριο από την Υεμένη». Ο ανώτερος αξιωματούχος της Υεμένης συνέχισε λέγοντας ότι «η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα εκμεταλλεύονται τη συνεχιζόμενη κατάπαυση του πυρός για να λεηλατήσουν το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο της Υεμένης μέσω των εταιρειών και των δεξαμενόπλοιων τους».
«Δεν μπορούμε να σχολιάσουμε τι λέει κάποιος που δεν γνωρίζουμε ή που μπορεί να έχει πολιτικό κίνητρο», σχολιάζει η ναυτιλιακή

Το TPP επικοινώνησε με την εταιρεία Minerva Marine Inc., συμφερόντων Μαρτίνου, στον στόλο της οποίας φέρεται να ανήκει το Apolytares, με σκοπό να λάβουμε απαντήσεις σχετικά με τη καταγγελλόμενη συμμετοχή σε μεταφορά φορτίου από μια περιοχή, όπου μαίνεται η εμφύλια αντιπαράθεση. Από το γραφείο Τύπου της Minerva μας απάντησαν ότι δεν έχουν πλοία στην Υεμένη και ότι πρόκειται για λάθος. Αφού επισημάναμε πως σήμα του πλοίου δείχνει πως βρίσκεται στον Κόλπο του Αντεν, μας απάντησαν ότι «άλλο αυτό και άλλο να κάνουμε δουλείες στις Υεμένη, εμείς δεν έχουμε καμιά δουλειά εκεί». «Εμείς δεν στέλνουμε τα βαπόρια κάπου, αλλά εκτελούν ναυλώσεις. Υπάρχει πάντα ένας ναυλωτής, όπως για παράδειγμα Shell, ΒP, Exxon, όλα τα μεγάλα ονόματα, που δίνουν οδηγίες στα βαπόρια που θα πάνε να φορτώσουν και να ξεφορτώσουν. Αλλά ως διαχειρίστρια εταιρεία δεν τα στέλνουμε ποτέ σε περιοχές ή λιμάνια που έχουν απαγορεύσεις ή κυρώσεις», μας αναφέρει το γραφείο Τύπου της Minerva. Στη δεύτερη επισήμανσή μας πως το σήμα του πλοίου δείχνει πως το παρόν δρομολόγιο ξεκίνησε από την Υεμένη προς το λιμάνι της Σι Ράχα της Ταϊλάνδης, μας απάντησαν ότι δεν μπορούν να σχολιάσουν τις κινήσεις των πλοίων και «ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του από αυτά που βλέπει».

Ζητήσαμε από την εταιρεία να τοποθετηθεί σχετικά με τα ζητήματα ασφάλειας, που ενδεχομένως τίθενται για το πλήρωμα, μετά τις προειδοποιήσεις της κυβέρνησης των Χούθι. «Δεν μπορούμε να σχολιάσουμε τι λέει κάποιος που δεν γνωρίζουμε ή που μπορεί να έχει πολιτικό κίνητρο», μας απάντησαν, συμπληρώνοντας πως «στόχος έχουμε ακούσει πως θα είναι όλα τα πλοία με ελληνική σημαία, επειδή υπάρχουν πολιτικά θέματα με την Ρωσία, τα πλοία μας που περνούν από το Ιράν, καθώς πάντα θα υπάρχει πολιτικό κίνητρο για να γίνει στόχος ένα πλοίο με ελληνική σημαία». Επισημάναμε πως αν το πλοίο στοχοποιηθεί υπάρχει σε κάθε περίπτωση ζήτημα ασφαλείας του πληρώματος, με τον εκπρόσωπο της εταιρείας να επαναλαμβάνει ότι το μόνο που μπορεί να σχολιάσει είναι το τρόπο που δουλεύει μια ναυτιλιακή εταιρεία, ενώ δεν μπορεί να σχολιάσει δημοσιεύματα και δηλώσεις που δεν γνωρίζει.
THE PRESS PROJECT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου