Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2023

Ευρώπη: «Πλημμυρίζει» με LNG παρά την πτώση των τιμών

SHARE
Ευρώπη: «Πλημμυρίζει» με LNG παρά την πτώση των τιμών
Οι εξελίξεις στην Ασία που καθιστούν τη γηραιά ήπειρο προορισμό επιλογής για τους traders
OT.gr 
Από υγροποιημένο φυσικό αέριο εξακολουθεί να κατακλύζεται η Ευρώπη, παρά την αισθητή πτώση των τιμών σε σχέση με τα τέλη του καλοκαιριού, καθώς η ζήτηση στην Ασία παραμένει υποτονική.

Μάλιστα, όπως μεταδίδει το Bloomberg, αν και προ εβδομάδων η παράδοση αμερικανικού LNG στην Ασία κατέστη πιο κερδοφόρα από ό,τι στην Ευρώπη, αυτό δεν ήταν αρκετό για να προσελκύσει φορτία που αποστέλλονται στη γηραιά ήπειρο.

Προτεραιότητα η Ευρώπη

Περίπου το 68% του υγροποιημένου φυσικού αερίου που εξήγαν οι ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα κατευθύνεται προς την Ευρώπη, ενώ μόλις το 27% βρίσκεται καθ’ οδόν προς την Ασία, σύμφωνα με τη Λόρα Πέιτζ, ανώτερη αναλύτρια της εταιρείας δεδομένων και αναλύσεων Kpler. Παρά τις εικασίες ότι η ασιατική ζήτηση θα αυξηθεί μετά την κατάργηση των αυστηρών περιορισμών Covid στην Κίνα, η επανεκκίνηση της κοινωνικής ζωής στη χώρα σημαδεύτηκε από εκτόξευση του αριθμού των κρουσμάτων κορωνοϊού.

«Κοιτάζοντας τις τιμές LNG για χρήση από φορτηγά στην Κίνα, οι οποίες είναι μια καλή ένδειξη της βιομηχανικής ζήτησης, (φαίνεται ότι) πηγαίνει προς τα κάτω, δεν υπάρχει ακόμη ανάκαμψη της δραστηριότητας», δήλωσε ο Arun Toora, αναλυτής στην εταιρεία ερευνών BloombergNEF. «Πρέπει πρώτα να περάσει η περίοδος των διακοπών στην Κίνα».

Όπως τονίζει το Bloomberg, οι παραδόσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ευρώπη έχουν συμβάλει στην ανακούφιση της ενεργειακής κρίσης αυτόν τον χειμώνα, μετά την κατακόρυφη πτώση των ρωσικών προμηθειών μέσω αγωγών. Αλλά ακόμη και όταν η ζήτηση είναι υποτονική η Ευρώπη θεωρείται εδώ και καιρό η αγορά τελευταίας καταφυγής, με τους εμπόρους να έχουν πολλές πιθανότητες να βρουν αγοραστές στην Ισπανία, τη Γαλλία ή το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου υπάρχουν εκτεταμένες υποδομές εισαγωγής και εμπορικοί κόμβοι.

Ο καιρός και η Κίνα

Τα αποθέματα φυσικού αερίου στην Ασία – όπως και στην Ευρώπη – είναι επί του παρόντος επαρκή, ενώ ο καιρός δεν ήταν αρκετά ψυχρός ώστε να οδηγήσει σε αύξηση της κατανάλωσης. Πολλά εξαρτώνται από τις θερμοκρασίες που θα επικρατήσουν τους υπόλοιπους μήνες του χειμώνα τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία, καθώς και από τη βιομηχανική ζήτηση στην Κίνα που βγαίνει από το κύμα κορωνοϊού. Οι traders που εξετάζουν ένα ταξίδι τουλάχιστον 20 ημερών από τις ΗΠΑ προς την Ασία πρέπει να είναι σίγουροι ότι οι ποσότητες που αποστέλλουν εκεί, θα βρουν αγοραστές.

«Αν υπάρξει ξαφνικό κρύο στην Ασία, μια σημαντική ποσότητα φορτίων spot θα μπορούσε να εκτραπεί από την Ευρώπη, αλλά δεν υπάρχουν ακόμη ενδείξεις για κάτι τέτοιο», δήλωσε ο Toora. «Δεν θα βλέπατε την ασιατική ζήτηση να αυξάνεται σημαντικά, εκτός αν οι τιμές πέσουν στα 15-18 δολάρια ανά εκατομμύριο BTU».

Οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ευρώπης έχουν υποχωρήσει τις τελευταίες εβδομάδες, αντανακλώντας τη χαμηλή κατανάλωση και τις διολισθαίνουσες τιμές, αλλά εξακολουθούν να είναι πάνω από τον μέσο όρο των τελευταίων ετών. Ωστόσο η Morgan Stanley, η οποία μείωσε κατά το ήμισυ τις προβλέψεις της για τις τιμές του φυσικού αερίου, δήλωσε ότι οι ευρωπαϊκές τιμές δεν χρειάζεται να πλησιάσουν τις κορυφές του περασμένου Αυγούστου για να προσελκύσουν φορτία.

Καταγράφονται βεβαίως και κάποιες εκτροπές φορτίων, όπως δείχνουν τα στοιχεία παρακολούθησης των πλοίων. Ένα πλοίο φαίνεται να αλλάζει πορεία από τη βορειοδυτική Ευρώπη προς την Ασία και ένα άλλο την περασμένη εβδομάδα άλλαξε προορισμό για να πλεύσει προς την Τουρκία αντί για το Ηνωμένο Βασίλειο.

Αλλά πολλά δεξαμενόπλοια παραμένουν κοντά στη δυτική Ευρώπη, κάτι που θα τους επιτρέψει επίσης να επιστρέψουν εύκολα στη δυτική ακτή των ΗΠΑ όταν ανοίξει ξανά η εγκατάσταση υγροποιημένου φυσικού αερίου Freeport.

Το πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο

Στο μεταξύ, ενώ αυτά συμβαίνουν στην Ευρώπη, στη Μόσχα αρχίζουν να γίνονται αισθητά τα αποτελέσματα του πλαφόν στις τιμές του ρωσικού πετρελαίου. Σύμφωνα με έκθεση του Κέντρου Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα, με έδρα το Ελσίνκι, το πλαφόν κοστίζει στο Κρεμλίνο περίπου 170 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως – και το κόστος αυτό θα αυξηθεί σε 280 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως όταν το ανώτατο όριο επεκταθεί στα διυλισμένα προϊόντα, τον επόμενο μήνα.

Ο ερευνητικός οργανισμός υποστήριξε ότι η ΕΕ θα πρέπει να επιδιώξει να πιέσει περαιτέρω τη Μόσχα, καθώς η Δύση προσπαθεί να παρακωλύσει την πολεμική μηχανή της Ρωσίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου