Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2023

Σωματεία ναυτεργατών για BLUE HORIZON: «Τεράστιες ευθύνες της εφοπλιστικής εταιρείας και του υπ. Ναυτιλίας»

The Press Project
Σωματεία ναυτεργατών για BLUE HORIZON: «Τεράστιες ευθύνες της εφοπλιστικής εταιρείας και του υπ. Ναυτιλίας»
Η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και η Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανης Ε.Ν (Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ) καταδικάζουν το «εγκληματικό γεγονός», που οδηγησε στον θάνατο του 36χρονου Αντώνη στον καταπέλτη του Blue Horizon, ενώ κάνουν λόγο για «ευθύνες της εφοπλιστικής εταιρείας, του υπουργείου ναυτιλίας και των υπηρεσιών του, όπως και ορισμένων μελών του πληρώματος, που συμμετείχαν στο απάνθρωπο περιστατικό».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Καταδικάζουμε το αποτρόπαιο εγκληματικό γεγονός, που συντελέστηκε στο Ε/Γ – Ο/Γ πλοίο “BLUE HORIZON της ναυτιλιακής εταιρείας BLUE STAR FERRIES, με αποτέλεσμα τον θάνατο 36χρονου επιβάτη.
Τα σωματεία μας εκφράζουν τα βαθιά συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους συγγενείς του 36χρονου επιβάτη.

Τεράστιες είναι οι ευθύνες της εφοπλιστικής εταιρείας, του υπουργείου ναυτιλίας και των υπηρεσιών του, όπως και ορισμένων μελών του πληρώματος, που συμμετείχαν στο απάνθρωπο περιστατικό.
Το σύνολο των εφοπλιστικών ακτοπλοϊκών εταιρειών, οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις και το υπουργείο ναυτιλίας, γνωρίζουν ότι ακόμα και το Π.Δ 177/2000, που καθορίζει την φόρτωση του πλοίου, δεν εφαρμόζεται στην πράξη.

Συγκεκριμένα στο άρθρο 22 με τίτλο “Καταπέλτες”, στην παραγ. 11 καθορίζει ότι: «Η ασφάλιση του καταπέλτη και της θύρας ασφαλείας, πρέπει να γίνεται πριν τον απόπλου του πλοίου με ευθύνη του πλοιάρχου», κανονισμός που δεν εφαρμόζεται από καμία εφοπλιστική εταιρεία.
Επίσης κατά την εξέλιξη του γεγονότος, όπως καταγράφεται σε βιντεοληπτικό υλικό, αποδεικνύεται η έλλειψη της παρουσίας λιμενικής αρχής και η μη παρέμβαση της, ως όφειλε με βάση την υπουργική απόφαση 2415.1/51133/2021, που καθορίζει την ευθύνη των λιμενικών αρχών.

Συγκεκριμένα στο άρθρο 14, αναφέρει: “Η λήψη των ενδεικνυόμενων μέτρων κατά τους κατάπλους και απόπλους των επιβατηγών πλοίων, επιβατηγών οχηματαγωγών, ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή και ασφαλής διακίνηση των επιβατών και οχημάτων στους χερσαίους χώρους λιμένα και η επιβίβαση/αποβίβαση από τα πλοία”.

Αποτελεί μελανό σημείο στο κλάδο των ναυτεργατών η απάνθρωπη συμπεριφορά των μελών του πληρώματος, που οδήγησε στο θάνατο του 36χρονου επιβάτη.

Οι ναυτεργάτες έχουν δώσει σκληρούς αγώνες για την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

● ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
● ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν.
“Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ”».

1 σχόλιο:

  1. Σε πρώτη φάση το αυτονόητο ήταν να πετάξει κάποιος σωσίβιο από το καράβι το οποίο και δεν έγινε. Σε δεύτερη φάση μεγάλο σφάλμα υπάρχει και από το λιμενικό το οποίο είχε δύο όργανα στον απόπλου τα οποία όμως λόγω κάποιων τσακωνόμουν κάποιον τσιγγάνων σε γειτονικό σημείο όπως αναφέρεται απουσίαζαν από το συγκεκριμένο σημείο και θα μπορούσαν να είχαν αποκρύψει το γεγονός και φυσικά απαιτείται υποδειγματική τιμωρία στο άτομο το οποίο απώθησε τον αδικοχαμένο νέο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή