Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2023

Αναβαθμισμένο κέντρο πολέμου των Αμερικανών η Σούδα

Ενισχύεται ο ρόλος της χώρας ως προμαχώνα υποστήριξης των ευρωατλαντικών σχεδιασμών από την Ανατολική Μεσόγειο έως τη Μαύρη Θάλασσα, με επέκταση των υποδομών από όπου στηρίζονται π.χ. οι ΝΑΤΟικές μονάδες στη συνοριογραμμή με τη Ρωσία, έως και οι ισραηλινές Ενοπλες Δυνάμεις στο μακέλεμα που διαπράττουν σε βάρος του Παλαιστινιακού λαού.

Χαρακτηριστικά, πατώντας στη Συμφωνία για τις Βάσεις, όπως και στη σύμφωνη γνώμη των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, άλλων αστικών κομμάτων και μορφωμάτων, και επιβεβαιώνοντας προηγούμενα ρεπορτάζ του «Ριζοσπάστη», οι Αμερικανοί προχωρούν ταχέως την ανάπτυξη των υποδομών στο αεροπορικό σκέλος της Σούδας, με στόχο να μπορούν να μετασταθμεύσουν εκεί περισσότερα μεταγωγικά τους αεροσκάφη, ιπτάμενα τάνκερ, κατασκοπευτικά κ.ά., ανταποκρινόμενοι στην κλιμάκωση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών για τις πλουτοπαραγωγικές πηγές και τους διαύλους.

Σε αυτό το πλαίσιο ζητούν από κατασκευαστικές εταιρείες να τους ενημερώσουν έως τις 18/1/2024 αν μπορούν να φέρουν σε πέρας ένα νέο, φαραωνικό Ενιαίο Κέντρο Διαχείρισης Μεταφορών («Joint Mobility Center at NSA Souda Bay, Greece» – κωδικός υποδομής P -903).

Με βάση τα σχέδιά τους πρόκειται για ένα νέο, διώροφο κτίριο 8.970,26 τ.μ. που «θα ενοποιήσει τις βασικές λειτουργίες αεροπορικών επιχειρήσεων και αεροπορικών μεταφορών της εγκατάστασης, ώστε να υποστηρίξει την αύξηση της κυκλοφορίας», όπως αναφέρουν τα σχετικά έγγραφα, σε άλλο ένα δείγμα της ακόμα εντατικότερης χρήσης της βάσης από τις αμερικανικές Ενοπλες Δυνάμεις. Εξάλλου, σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες, η νέα εγκατάσταση θα «πρέπει να μπορεί να διαχειρίζεται τουλάχιστον 30.000 επιβάτες ετησίως», διευρύνοντας παραπέρα τις δυνατότητες της βάσης.Διόλου τυχαία, στα σχέδιά τους εμφανίζουν τουλάχιστον 12 μεταγωγικά σταθμευμένα μπροστά στο σχεδιαζόμενο κτίριο P -903, όπου δίνεται και ο χώρος μιας «προτεινόμενης επέκτασης του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών», με κωδικό εγκατάστασης P -911 («Proposed P -911 apron expansion project»).

Για το κτίριο P-903 προϋπολογίζουν ένα κόστος μεταξύ 25 και 100 εκατομμυρίων δολαρίων, με περίοδο ολοκλήρωσης της κατασκευής 912 ημερολογιακές ημέρες, ενώ ο ανάδοχος θα πρέπει να ξεκινήσει τα έργα εντός 15 ημερολογιακών ημερών από την υπογραφή των συμβολαίων.

Σύμφωνα, εξάλλου, με τα σχετικά κείμενα των Αμερικανών, το Air Passenger Terminal της εγκατάστασης θα περιλαμβάνει τουλάχιστον τρία Gate επιβατών. Το συσχετιζόμενο Κέντρο Επιχειρήσεων (Air Operations) «θα περιλαμβάνει, αλλά δεν περιορίζεται σε διοικητικούς χώρους/γραφεία, αίθουσα συνεδριάσεων, αίθουσα εκπαίδευσης και τουαλέτες». Το Air Cargo Terminal θα χρησιμοποιηθεί «για την παροχή υποστήριξης τύπου αποθήκης στη διαχείριση φορτίων».

Επιπλέον, για την ανέγερση του νέου «Joint Mobility Center» θα απαιτηθεί η κατεδάφιση 2 κτιρίων (τα υπ’ αριθμόν 5 και 6 στη βάση) κατά την έναρξη της κατασκευής, ενώ το κτίριο 22 θα κατεδαφιστεί μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου. Προειδοποιούν επ’ αυτού τους επίδοξους κατασκευαστές ότι θα πρέπει να φροντίσουν για την απομάκρυνση όχι μόνο μπάζων, αλλά και «επικίνδυνων υλικών» («Hazardous Material» – HAZMAT), διευκρινίζοντας ότι υπάρχουν υλικά ή εξαρτήματα που περιέχουν αμίαντο, υδράργυρο, μόλυβδο, κάδμιο, χρώμιο. Δεν περνά απαρατήρητο ότι προβλέπουν να στηθεί μια «προσωρινή εγκατάσταση για τα επικίνδυνα υλικά κατά τη διάρκεια της κατασκευής», ωστόσο στο Γενικό Σχέδιο Οριζοντιογραφίας της νέας υποδομής φαίνεται να παραμένει και μετά ένα «HAZMAT Canopy» ως «στεγασμένος χώρος επικίνδυνων υλικών». Πρόκειται για το κτίριο 11 δίπλα στο P-903, με βάση τα σχέδια που δημοσιοποιεί ο «Ριζοσπάστης».

Σημειωτέον, κατά πληροφορίες, σε προηγούμενες φάσεις ενδιαφέρον για το έργο έδειξαν κατασκευαστικές όπως οι ELICA S.A., ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, P&C Development, ECC, Smart Engineering, TSONTOS S.A. και MVL. Σε κάθε περίπτωση, στελέχη του κλάδου έχουν τη δυνατότητα να (ξανα)κάνουν αυτοψία στον χώρο, ερχόμενοι σε συνεννόηση με τους Αμερικανούς, υποβάλλοντας το σχετικό αίτημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου