Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2023

«Θέλω τα πόδια μου πίσω»: Ανατριχιαστικές μαρτυρίες ακρωτηριασμένων παιδιών στη Γάζα


AP Photo/Abed Khaled
Βίντεο με σκληρές εικόνες
«Θέλω τα πόδια μου πίσω»: Ανατριχιαστικές μαρτυρίες ακρωτηριασμένων παιδιών στη Γάζα
efsyn.gr
Τσακίζουν κόκκαλα οι μαρτυρίες παιδιών στη Γάζα που μιλούν στην κάμερα αφότου έχουν χάσει μέλη του σώματός του από ισραηλινούς βομβαρδισμούς.

Τσακίζουν κόκκαλα οι μαρτυρίες παιδιών στη Γάζα που μιλούν στην κάμερα αφότου έχουν χάσει μέλη του σώματός του από ισραηλινούς βομβαρδισμούς.

Οι σκληρές εικόνες που αποτυπώνονται σε βίντεο δείχνουν παιδιά σε κρεβάτια νοσοκομείου στη Λωρίδα της Γάζας να λένε ότι το μόνο που θέλουν είναι να τους επιστραφούν τα πόδια που έχασαν και να επιστρέψουν σε μια φυσιολογική ζωή -όσο φυσιολογική μπορεί να είναι μια ζωή στη μεγαλύτερη φυλακή του κόσμου.
Μία νεαρή κοπέλα εμφανίζεται με δάκρυα στα μάτια να λέει ότι δεν θέλει προσθετικά πόδια, αλλά τα δικά της, και αναφέρει ότι μόλις ξύπνησε από το χειρουργείο ρωτούσε τους γιατρούς που είναι τα πόδια της. Μάλιστα, με βλέμμα γεμάτο απόγνωση εξέφρασε την πεποίθησή της ότι μπορούν να το κάνουν.

Εμφανιζόμενος στο βίντεο με μια πράσινη φανέλα ποδοσφαίρου και ένα ασορτί σορτσάκι, ο 14χρονος Ahmad Abu Shahmah, χρησιμοποιεί πατερίτσες για να περπατήσει στα ερείπια του σπιτιού της οικογένειάς του στο Χαν Γιουνίς. Είχε γραφτεί σε ποδοσφαιρική ακαδημία μια βδομάδα πριν την έναρξη του πολέμου και ήταν γεμάτος όρεξη και ανυπομονησία να ξεκινήσει να παίζει μπάλα.

Περιτριγυρισμένος από πολλά ξαδέλφια του, ο Abu Shahmah βρίσκεται στην αυλή όπου συνήθιζε να παίζει ποδόσφαιρο.

Όμως το κτίριο καταστράφηκε σε ένα χτύπημα που σκότωσε έξι από τα ξαδέρφια του και μια θεία του. «Όταν ξύπνησα (μετά το χειρουργείο) ρώτησα τον αδελφό μου, "πού είναι το πόδι μου;"» θυμάται.

«Μου είπε ψέματα και μου είπε ότι ήταν ακριβώς εκεί και ότι δεν μπορούσα να το αισθανθώ λόγω της αναισθησίας», συνέχισε.

Την επόμενη μέρα, «ο ξάδελφός μου μου είπε την αλήθεια» λέει ο Abu Shahmah.

«Έκλαψα πολύ. Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν ότι δεν θα μπορώ πλέον να περπατάω ή να παίζω ποδόσφαιρο όπως κάθε μέρα. Μια εβδομάδα πριν από τον πόλεμο γράφτηκα σε μια ακαδημία», είπε γεμάτος θλίψη.

Ο Abu Shahmah υποστηρίζει την Μπαρτσελόνα, ενώ τα ξαδέλφια του είναι φανατικοί οπαδοί της Ρεάλ Μαδρίτης.

Ένας από αυτούς, ο Farid Abu Shahmah, λέει ότι αν «μπορούσε να γυρίσει τον χρόνο πίσω και να επιστρέψει ο Ahmad το πόδι του, θα ήμουν έτοιμος να εγκαταλείψω τη Ρεάλ και να γίνω οπαδός της Μπαρτσελόνα όπως αυτός», σύμφωνα με ρεπορτάζ του Γαλλικού Πρακτορείου.
Ακολουθούν σκληρές εικόνες

Οι περισσότεροι ακρωτηριασμένοι υποφέρουν από πολύ σοβαρά εγκαύματα στο υπόλοιπο σώμα τους, αναφέρει ο διευθυντής του Νοσοκομείου Νασέρ στη Γάζα. Λέει ότι το νοσοκομείο έχει 30 με 40 ασθενείς που έχουν υποστεί ακρωτηριασμό από ισραηλινούς βομβαρδισμούς, στην πλειοψηφία τους παιδιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου