Άρχισαν οι κατασχέσεις στα ερειπωμένα πλέον Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, εντός των οποίων “σαπίζουν” τρία ολοκαίνουργια και ακριβοπληρωμένα από τους Έλληνες φορολογούμενους υποβρύχια τύπου 214 (ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ). Πριν λίγες ημέρες βγήκαν σε πλειστηριασμό και πουλήθηκαν σε τιμή εξευτελιστική δύο ρυμουλκά των Ναυπηγείων, ένα από τα οποία είχε αγοραστεί ειδικά για τα ...υποβρύχια που υποτίθεται θα είχαμε εδώ και χρόνια παραλάβει!
Ο ιδιοκτήτης ενός μικρού ναυπηγείου της Σαλαμίνας “χτύπησε” και πήρε έναντι 70.000 ευρώ (!!!) τα δύο ρυμουλκά! Το ένα , αυτό που είχε αγοραστεί για να “οδηγεί” τα σούπερ - υποβρύχια που παραγγείλαμε πληρώσαμε αλλά δεν έχουμε παραλάβει είχε αγοραστεί πριν από τέσσερα χρόνια αντί 500.000 ευρώ!
Η κυβέρνηση για άλλη μια φορά τρέχοντας πίσω από τις εξελίξεις σπεύδει να καταθέσει τροπολογία που θα συντάξει ο γενικός γραμματέας της κυβέρνησης Τάκης Μπαλτάκος για να αποφευχθούν άλλες κατασχέσεις και πλειστηριασμοί!
Το δράμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ,των 1100 οικογενειών των εργαζομένων αλλά και των ναυάρχων του ΠΝ που έχουν μείνει ...μ΄ ένα υποβρύχιο δεν δείχνει να έχει τέλος. Η πολιτική σφοδρή διαμάχη που ξέσπασε μεταξύ Βενιζέλου - Τσίπρα για την σύμβαση του 2010 που υπέγραψε ο πρώτος με τον γαλλολιβανέζο Ισκαντάρ Σάφα δεν δίνει πολλές ελπίδες για γρήγορη επίλυση του ζητήματος. Για να υπάρξει διέξοδος πρέπει η κυβέρνηση να παραδεχτεί ότι η συμφωνία Βενιζέλου απέτυχε και αυτό φαίνεται ότι αποτελεί ανυέρβλητο εμπόδιο που όμως οδηγεί μαθηματικά σε απόλυτη καταστροφή: Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε αδιέξοδο, υποβρύχια για το ΠΝ ...γιοκ.
Ποιες είναι οι λύσεις.
Παρόλα αυτά λύσεις υπάρχουν αρκεί να υπάρξει και η ανάλογη πολιτική βούληση. Ένα ραντεβού στο Παρίσι μεταξύ πρωθυπουργικού συμβούλου και της πλευράς Σάφα αφήνει μια αχτίδα φωτός. Η οποία βέβαια πάντα απαιτεί χρήματα.
Οι λύσεις είναι δύο. Η μία είναι εξαιρετικά χρονοβόρα.
Ο Ισκαντάρ Σάφα έχει προσφύγει σε Διεθνή Διαιτησία διεκδικώντας 1 δις ευρώ ,ευελπιστώντας ότι θα πάρει ένα ποσό μεταξύ 300 και 400 εκατομμυρίων ευρώ. Η συζήτηση της υπόθεσης υπολογίζεται ότι θα γίνει προς το τέλος του 2014!
Η πλευρά Σάφα με βάση τις συμβάσεις που εμείς έχουμε υπογράψει έχει πολύ μεγάλες πιθανότητες να κερδίσει την υπόθεση. Και να πάρει τα χρήματα που ζητά . Αν θα συνεχίσει το έργο των υποβρυχίων είναι εξαιρετικά αμφίβολο. Κάποιοι στην κυβέρνηση βλέπουν αυτή τη “λύση” ως διέξοδο αφού κανείς δεν θα μπορεί να τους κατηγορήσει για τα λεφτά που θα δώσουν στον Σάφα χωρίς να έχουν παραδοθεί τα τρία υποβρύχια που βρίσκονται στο Σκαραμαγκά και χωρίς να έχει κοπεί έστω μια λαμαρίνα για τα δύο υποβρύχια που παραγγειλαμε -χωρίς να τα χρειαζόμαστε- με την σύμβαση Βενιζέλου.
Η άλλη λύση την οποία υποδεικνύουν οι εργαζόμενοι -κυρίως αυτοι της ΔΑΚΕ- στην κυβέρνηση προβλέπει ουσιαστικά τον διωγμό του Σάφα. Πως μπορεί να γίνει αυτό; Να απαιτήσει ,λένε το δημόσιο τα 535 εκατομμύρια του προστίμου που έχει επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για παράνομες κρατικές χρηματοδοτήσεις των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Αυτά βαραίνουν τον όποιο ιδιοκτήτη. Τον Σάφα βέβαια τον είχαν διαβεβαιώσει -όπως υποστηρίζει- ότι “θα του έλυναν αυτό το πρόβλημα”. Είναι βέβαιο ότι μ΄ αυτή την απαίτηση ο Σάφα θα αποχωρήσει και η κυβέρνηση θα μπορίεσει να συζητήσει απ΄ αυεθείας με τους γερμανούς κατασκευαστές τουλάχιστον για την ολοκλήρωση και τις δοκιμές των τριών υποβρυχίων που το ΠΝ περιμένει πως και πως να παραλάβει. Οι Γερμανοί ζητούσαν 40 εκατομμύρια ευρώ για να ολοκληρώσουν και να παραδώσουν τα υποβρύχια.
Τι θα γίνει με το Ναυπηγείο; Οι εργαζόμενοι εκτιμούν ότι μπορεί να υπάρξει διάδοχο ιδιοκτησιακό σχήμα και κάποιοι υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση το έχει έτοιμο. Γιατί δεν προχωρά; Γιατί ,υποστηρίζουν θα πρέπει να γίνει δεκτό ότι η σύμβαση Βενιζέλου απέτυχε. Και αυτό στην παρούσα πολιτική συγκυρία μοιάζει πολύ δύσκολο!
Την περασμένη εβδομάδα όπως έγραψε το Onalert ,στο Παρίσι ο σύμβουλος του υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Χατζιδακη Π. Μπερνίτσας, συναντήθηκε με εκπροσώπους του Σάφα στο Παρίσι. Το ραντεβού επιβεβαιωσε στους εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ο Ειδικός Γραμματέας του ΥΠΕΘΑ Αντώνης Οικονόμου, χωρίς όμως να είναι ακόμη σε θέση να τους ενημερώσει για την “ατζέντα” της συνάντησης. Όπως τους είπε όταν συναντήθηκε μαζί τους την Τετάρτη δεν είχε ακόμη ενημερωθεί για το αν και τι προέκυψε απ΄ αυτή τη συναντηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες γίνεται προσπάθεια ώστε ο Σάφα να αποχωρήσει λαμβάνοντας βέβαια κάποιο ποσό το ύψος του οποίου βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση.
Το βέβαιο είναι ότι η συμφωνία Βενιζέλου η οποία υπογράφτηκε για την σωτηρία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ,την διασφάλιση των θέσεων εργασίας και της παραλαβής των υποβρυχίων 214 απέτυχε σ΄ όλους τους στόχους της:
•Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν επί της ουσίας κλείσει εδώ και 20 μήνες κατά τους οποίους οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι.
•Οι θέσεις εργασίας ποτέ δεν διασφαλίστηκαν αφού ο Σάφα καθιέρωσε πολύ γρήγορα την “εκ περιτροπής” εργασία και τελικά σταμάτησε τις πληρωμές.
•Τα Ναυπηγεία έχουν γίνει “ρημαδιό” με τις ζημιές να είναι ανυπολόγιστες.
•Τα υποβρύχια δεν έχουν ολοκληρωθεί, παραμένει άγνωστο πότε θα μπορέσουν να παραληφθούν και οι ζημιές που έχουν υποστεί υπολογίζονται σε 100 εκατομμύρια ευρώ!
Για όλα αυτά θα είναι τουλάχιστον παράδοξο η κυβέρνηση να αναμένει μέχρι το τέλος του 2014 το Διεθνές Δικαστήριο να αποφασίσει ...πόσα θα πληρώσουμε στο Σάφα ,χωρίς να παραλάβουμε ...ούτε βάρκα!
ΠΗΓΗ ONALERT
Η κυβέρνηση για άλλη μια φορά τρέχοντας πίσω από τις εξελίξεις σπεύδει να καταθέσει τροπολογία που θα συντάξει ο γενικός γραμματέας της κυβέρνησης Τάκης Μπαλτάκος για να αποφευχθούν άλλες κατασχέσεις και πλειστηριασμοί!
Το δράμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ,των 1100 οικογενειών των εργαζομένων αλλά και των ναυάρχων του ΠΝ που έχουν μείνει ...μ΄ ένα υποβρύχιο δεν δείχνει να έχει τέλος. Η πολιτική σφοδρή διαμάχη που ξέσπασε μεταξύ Βενιζέλου - Τσίπρα για την σύμβαση του 2010 που υπέγραψε ο πρώτος με τον γαλλολιβανέζο Ισκαντάρ Σάφα δεν δίνει πολλές ελπίδες για γρήγορη επίλυση του ζητήματος. Για να υπάρξει διέξοδος πρέπει η κυβέρνηση να παραδεχτεί ότι η συμφωνία Βενιζέλου απέτυχε και αυτό φαίνεται ότι αποτελεί ανυέρβλητο εμπόδιο που όμως οδηγεί μαθηματικά σε απόλυτη καταστροφή: Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε αδιέξοδο, υποβρύχια για το ΠΝ ...γιοκ.
Ποιες είναι οι λύσεις.
Παρόλα αυτά λύσεις υπάρχουν αρκεί να υπάρξει και η ανάλογη πολιτική βούληση. Ένα ραντεβού στο Παρίσι μεταξύ πρωθυπουργικού συμβούλου και της πλευράς Σάφα αφήνει μια αχτίδα φωτός. Η οποία βέβαια πάντα απαιτεί χρήματα.
Οι λύσεις είναι δύο. Η μία είναι εξαιρετικά χρονοβόρα.
Ο Ισκαντάρ Σάφα έχει προσφύγει σε Διεθνή Διαιτησία διεκδικώντας 1 δις ευρώ ,ευελπιστώντας ότι θα πάρει ένα ποσό μεταξύ 300 και 400 εκατομμυρίων ευρώ. Η συζήτηση της υπόθεσης υπολογίζεται ότι θα γίνει προς το τέλος του 2014!
Η πλευρά Σάφα με βάση τις συμβάσεις που εμείς έχουμε υπογράψει έχει πολύ μεγάλες πιθανότητες να κερδίσει την υπόθεση. Και να πάρει τα χρήματα που ζητά . Αν θα συνεχίσει το έργο των υποβρυχίων είναι εξαιρετικά αμφίβολο. Κάποιοι στην κυβέρνηση βλέπουν αυτή τη “λύση” ως διέξοδο αφού κανείς δεν θα μπορεί να τους κατηγορήσει για τα λεφτά που θα δώσουν στον Σάφα χωρίς να έχουν παραδοθεί τα τρία υποβρύχια που βρίσκονται στο Σκαραμαγκά και χωρίς να έχει κοπεί έστω μια λαμαρίνα για τα δύο υποβρύχια που παραγγειλαμε -χωρίς να τα χρειαζόμαστε- με την σύμβαση Βενιζέλου.
Η άλλη λύση την οποία υποδεικνύουν οι εργαζόμενοι -κυρίως αυτοι της ΔΑΚΕ- στην κυβέρνηση προβλέπει ουσιαστικά τον διωγμό του Σάφα. Πως μπορεί να γίνει αυτό; Να απαιτήσει ,λένε το δημόσιο τα 535 εκατομμύρια του προστίμου που έχει επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για παράνομες κρατικές χρηματοδοτήσεις των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Αυτά βαραίνουν τον όποιο ιδιοκτήτη. Τον Σάφα βέβαια τον είχαν διαβεβαιώσει -όπως υποστηρίζει- ότι “θα του έλυναν αυτό το πρόβλημα”. Είναι βέβαιο ότι μ΄ αυτή την απαίτηση ο Σάφα θα αποχωρήσει και η κυβέρνηση θα μπορίεσει να συζητήσει απ΄ αυεθείας με τους γερμανούς κατασκευαστές τουλάχιστον για την ολοκλήρωση και τις δοκιμές των τριών υποβρυχίων που το ΠΝ περιμένει πως και πως να παραλάβει. Οι Γερμανοί ζητούσαν 40 εκατομμύρια ευρώ για να ολοκληρώσουν και να παραδώσουν τα υποβρύχια.
Τι θα γίνει με το Ναυπηγείο; Οι εργαζόμενοι εκτιμούν ότι μπορεί να υπάρξει διάδοχο ιδιοκτησιακό σχήμα και κάποιοι υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση το έχει έτοιμο. Γιατί δεν προχωρά; Γιατί ,υποστηρίζουν θα πρέπει να γίνει δεκτό ότι η σύμβαση Βενιζέλου απέτυχε. Και αυτό στην παρούσα πολιτική συγκυρία μοιάζει πολύ δύσκολο!
Την περασμένη εβδομάδα όπως έγραψε το Onalert ,στο Παρίσι ο σύμβουλος του υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Χατζιδακη Π. Μπερνίτσας, συναντήθηκε με εκπροσώπους του Σάφα στο Παρίσι. Το ραντεβού επιβεβαιωσε στους εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ο Ειδικός Γραμματέας του ΥΠΕΘΑ Αντώνης Οικονόμου, χωρίς όμως να είναι ακόμη σε θέση να τους ενημερώσει για την “ατζέντα” της συνάντησης. Όπως τους είπε όταν συναντήθηκε μαζί τους την Τετάρτη δεν είχε ακόμη ενημερωθεί για το αν και τι προέκυψε απ΄ αυτή τη συναντηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες γίνεται προσπάθεια ώστε ο Σάφα να αποχωρήσει λαμβάνοντας βέβαια κάποιο ποσό το ύψος του οποίου βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση.
Το βέβαιο είναι ότι η συμφωνία Βενιζέλου η οποία υπογράφτηκε για την σωτηρία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ,την διασφάλιση των θέσεων εργασίας και της παραλαβής των υποβρυχίων 214 απέτυχε σ΄ όλους τους στόχους της:
•Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν επί της ουσίας κλείσει εδώ και 20 μήνες κατά τους οποίους οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι.
•Οι θέσεις εργασίας ποτέ δεν διασφαλίστηκαν αφού ο Σάφα καθιέρωσε πολύ γρήγορα την “εκ περιτροπής” εργασία και τελικά σταμάτησε τις πληρωμές.
•Τα Ναυπηγεία έχουν γίνει “ρημαδιό” με τις ζημιές να είναι ανυπολόγιστες.
•Τα υποβρύχια δεν έχουν ολοκληρωθεί, παραμένει άγνωστο πότε θα μπορέσουν να παραληφθούν και οι ζημιές που έχουν υποστεί υπολογίζονται σε 100 εκατομμύρια ευρώ!
Για όλα αυτά θα είναι τουλάχιστον παράδοξο η κυβέρνηση να αναμένει μέχρι το τέλος του 2014 το Διεθνές Δικαστήριο να αποφασίσει ...πόσα θα πληρώσουμε στο Σάφα ,χωρίς να παραλάβουμε ...ούτε βάρκα!
ΠΗΓΗ ONALERT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου