Κυριακή 5 Απριλίου 2015

ΣΑΦΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ: ΥΕΘΑ Π.ΚΑΜΜΕΝΟΣ: ΜΙΑ ΒΑΘΙΑ ΥΠΟκΛΙΣΗ ΚΑΙ ΕΝΑ ΧΕΙΡΟΦΙΛΗΜΑ ΣΤΟΝ ΟΜΠΑΜΑ ΜΕ ΔΩΡΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ 500.000.000 ΕΥΡΩ!

Με ένα συμβόλαιο για πανάρχαια αεροσκάφη θέλει να ευχαριστήσει ο Καμμένος τον ΟμπάμαΟΙ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΙ ΑΝΕΛ ΜΕ ΤΙΣ 10.000 ΣΗΜΑΙΕΣ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΛΕΝΕ YES MEN!

Με ένα συμβόλαιο για πανάρχαια αεροσκάφη θέλει να ευχαριστήσει ο Καμμένος τον Ομπάμα

Σχεδόν μισό δισεκατομμύριο ευρώ αναμένεται να κοστίσει η ανακαίνιση των ηλικιακά και τεχνολογικά ξεπερασμένων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3B Orion, όπως συνήθως αποκαλούνται αυτά τα αεροσκάφη του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ). Σύμφωνα με την σχετική κοινοποίηση του Πενταγώνου προς το Κογκρέσο των ΗΠΑ, την υλοποίηση της σύμβασης, για την περίπτωση που πράγματι οριστικοποιηθεί και ολοκληρωθεί, θα αναλάβει η αμερικανική εταιρία Lockhhed Martin, σε συνεργασία με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ).
Τα χρήματα που θα δαπανηθούν είναι πολλά, στην πραγματικότητα πάρα πολλά, εάν είναι να παραλάβουμε σε μια δυσμενή -για την Ελλάδα- συναλλαγματική ισοτιμία, στρατιωτικό εξοπλισμό στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Τα χρειάζεται αυτά τα αεροσκάφη το Πολεμικό Ναυτικό;
Το τελευταίο από αυτά τα αεροσκάφη πέταξε για λογαριασμό του ΠΝ πριν 6 χρόνια, στην πραγματικότητα η εν λόγω ικανότητα που προσέδιδε η ΜΝΣ των Orion έχει απωλεστεί εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, πλέον έχει απωλεσθεί και η όποια σχετική ικανότητα των τελευταίων πληρωμάτων που τα επάνδρωναν, όπως απλά σε αυτή τη σύνθεση δεν υφίστανται άλλο σήμερα, πόσο δα σε επιπλέον μερικά χρόνια.

Σήμερα, το Πολεμικό Ναυτικό χρησιμοποιεί σε ρόλο ανθυποβρυχιακού πολέμου τα ελικόπτερα S-70B Aegean Hawk, τα οποία παρουσιάζουν μια λειτουργικότητα σχεδόν 100%, και με τα οποία η υπηρεσία φαίνεται να είναι ικανοποιημένη.

Τα Orion, για την περίπτωση που ανακαινιστούν, ούτως ή άλλως δεν προβλέπεται να διαθέτουν ικανότητα/εξοπλισμό για ανθυποβρυχιακό αγώνα. Το πρόγραμμα ανακαίνισης των αεροσκαφών περιλαμβάνει εργασίες δομικής αναβάθμισης, συντήρηση εργοστασιακού επιπέδου, εγκατάσταση αεροβοηθημάτων και εγκατάσταση ενός συστήματος διαχείρισης αποστολής που προωθείται στην ελληνική αγορά από την ISI Hellas.

Ο μόνος σοβαρός λόγος για την  ύπαρξη αυτών των αεροσκαφών στο μέλλον μπορεί να σχετίζεται αποκλειστικά και μόνο για να καλύψει την απαίτηση στον τομέα της έρευνας και της διάσωσης (SAR) στην ευρύτερη Ανατολική Μεσόγειο. Μια τέτοια έλλειψη στον τομέα παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο του 2014 κατά την διάρκεια της επιχείρησης μαζικής εκκένωσης από το φλεγόμενο πλοίο Norman Atlantic, αν και με το τραγικό περιστατικό ήθρε κυρίως στο φως μια άλλη, πιο επιτακτική έλλειψη: ένα καλό μέρος των ελικοπτέρων στατιωτικών προδιαγραφών είναι καθηλωμένο λόγω χρόνιας υποχρηματοδότησης ή και σπατάλης πόρων σε άλλους τομείς.

Ποιός επιμένει να δαπανηθεί μισό δισεκατομμύριο ευρώ για τα πανάρχαια P-3B Orion;

Το γιατί πρέπει να δαπανηθούν όμως τόσα πολλά χρήματα, όταν με το ήμισυ αυτής της δαπάνης των Orion ο καθηλωμένος στόλος των ελικοπτέρων SAR της χώρας θα μετατρέπονταν και πάλι αξιόπλοος, είναι ένα ερώτημα.

Πάντως, με μισό δισεκατομμύιο ευρώ αγοράζονται ακόμη και ολοκαίνουρια αεροσκάφη, με δύο κινητήρες αντί των τεσσάρων κοστοβόρων κινητήρων του Orion, και εάν είναι για αποστολές SAR και επιτήρησης του θαλάσσιου χώρου, σίγουρα κάποιες δαπάνες θα εντάσσονται σε όλο και κάποιο σχετικό πρόγραμμα της Ευρώπης.

Mε μισό δισεκατομμύριο ευρώ θα μπορούσαν να αποκτηθούν τέσσερα ολοκαίνουρια C-27J Spartan, από τα οποία ήδη διαθέτει οκτώ η Πολεμική Αεροπορία, και να μετατραπούν σε αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας. Τουλάχιστον έτσι θα επιτευχθεί και μερική τυποποίηση των μέσων για τη συντήρηση των ιδίων αεροσκαφών.

Μόνο η σκέψη για την δαπάνη 500.000.000 ευρώ για αυτά τα πανάρχαια αεροσκάφη, αποτελεί από μόνη της ένα σκάνδαλο, διότι με τέτοιες πρακτικές στο παρελθόν φθάσαμε να κατηγορούνται οι Ένοπλες Δυνάμεις για υπερεξοπλισμούς, ενώ στην πραγματικότητα το μεγαλύτερο μέρος αυτών των χρημάτων τοποθετήθηκε πολιτικά στις αμυντικές βιομηχανίες τρίτων χωρών, αλλά και στην εγχώρια βιομηχανία - σε ρόλο γκαράζ για την περίπτωσή μας.

Υπάρχει και ένα τελευταίο επιχείρημα υπέρ της δαπάνης, που θέλει το ένα τέταρτο των χρημάτων να καταλήγει στην ελληνική αμυντική βιομηχανία, το οποίο όμως είναι μόνο εν μέρει ορθό, διότι η ελληνική συμμετοχή περιορίζεται στην πραγματικότητα στις εργασίες συναρμολόγησης, και αυτές μόνο εν μέρει, όπως ο τεχνικός εξοπλισμός είναι εισαγόμενος.

Η απλή διασφάλιση εκατοντάδων θέσεων εργασίας στην ΕΑΒ και σε άλλους κατασκευατές στην Ελλάδα είναι μια πολύ φθηνότερη υπόθεση με την άμεση κρατική επιδότηση αυτών των θέσων εργασίας - η οποία όμως δεν επιτρέπεται έτσι από τους κανονισμούς της ΕΕ, και έτσι μάλλον κατά την προ οικονομικής κρίσεως πρακτική, παρακάμπτεται η σχετική νομοθεσία της ΕΕ. Όλα αυτά βέβαια με μεγαλύτερο κόστος για τον φορολογούμενο.

Πολιτική απόφαση

Μετά από όλα αυτά, φαίνεται ότι το εν λόγω πρόγραμμα κατατάσσεται καλύτερα στην κατηγορία των πολιτικών αποφάσεων - ένα μικρό ευχαριστώ προς τις Ηνωμένες Πολιτείες για την ρητορική υποστήριξη που προσφέρουν στην Ελλάδα, στις σκληρές διαπραγματεύσεις της με τους εταίρους της Ευρωζώνης. Ας είναι λοιπόν - όπως λέμε και αλλιώς: Χαλάλι του, μικρό το κακό!http://defencenews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου