Κερδίζουν οι εφοπλιστές αλλά χάνει η Κίνα.
Άλλο μια σοβαρή παράμετρος του εξελισσόμενου Οικονομικού Πολέμου ΗΠΑ-ΚΙΝΑΣ
Άλλο μια σοβαρή παράμετρος του εξελισσόμενου Οικονομικού Πολέμου ΗΠΑ-ΚΙΝΑΣ
Οι spot ναύλοι για τα VLCCs μεταξύ Αραβικού Κόλπου και Κίνας παρουσίασαν μια σημαντική αύξηση κατά 101% για το χρονικό διάστημα από 13 έως 20 Ιουνίου, στον απόηχο των επιθέσεων σε δύο δεξαμενόπλοια στα Στενά του Ορμούζ, αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή του ο κ. Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η κ. Rebecca Galanopoulos Jones, Commercial analyst της Alibra Shipping, η οποία αναφέρει ότι η κλιμάκωση των εντάσεων στον Κόλπο έχει επιφέρει σημαντική μεταβλητότητα στις αγορές, γεγονός που μπορεί να δράσει θετικά για τα δεξαμενόπλοια. Σύμφωνα με την δική της ανάλυση οι ναύλοι για τα VLCCs για χρονοναυλώσεις ετήσιας διάρκειας εκτιμώνται στα $33.000/ημέρα.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η κ. Rebecca Galanopoulos Jones, Commercial analyst της Alibra Shipping, η οποία αναφέρει ότι η κλιμάκωση των εντάσεων στον Κόλπο έχει επιφέρει σημαντική μεταβλητότητα στις αγορές, γεγονός που μπορεί να δράσει θετικά για τα δεξαμενόπλοια. Σύμφωνα με την δική της ανάλυση οι ναύλοι για τα VLCCs για χρονοναυλώσεις ετήσιας διάρκειας εκτιμώνται στα $33.000/ημέρα.
Oι spot ναύλοι για ένα VLCC, το οποίο μεταφέρει 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου μεταξύ Αραβικού Κόλπου και Κίνας, άγγιξαν τα $25.994/ημέρα στις 20 Ιουνίου, υπερβαίνοντας κατά πολύ τα $9.979/ημέρα του Μαΐου και φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα από τον περασμένο Μάρτιο.
Ωστόσο, όπως αναφέρεται στη σχετική έκθεση της BIMCO, η σημαντική αύξηση στους ναύλους στην διαδρομή αυτή μετά βίας επαρκεί για να καλύψει τα break-even κόστη, τα οποία κυμαίνονται στα $25.000/ημέρα.
Σημειώνεται ότι τα Στενά του Ορμούζ αποτελούν σημαντικότατη θαλάσσια οδό μεταφοράς πετρελαίου και είναι χαρακτηριστικό ότι ημερησίως διέρχονται από εκεί 19,7 εκατ. βαρέλια, το οποίο αντιστοιχεί στο 49% του συνολικού όγκου πετρελαίου που διακινείται καθημερινά διά θαλάσσης. (40 εκατ. βαρέλια)
Σε αντίθεση με τους spot ναύλους των δεξαμενοπλοίων που μεταφέρουν πετρέλαιο στην εν λόγω διαδρομή, οι αντίστοιχοι για τα LR2, τα οποία μεταφέρον νάφθα, παρέμειναν σταθεροί. Όπως σημειώνει ο κ. Sand, η σταθερότητα που παρουσίασαν οι ναύλοι για τα oil product tankers σε αντίθεση με την αύξηση αυτών για πετρελαιοφόρα, αποτυπώνει τις μεγάλες διαφορές στις δύο αγορές. Παρόμοια, και η κ. Jones σημειώνει ότι για τα MR οι μέσοι ναύλοι για χρονοναυλώσεις ετήσιας διάρκειας για την εβδομάδα μεταξύ 13 και 20 Ιουνίου κινήθηκαν στα $15.000/ημέρα, εμφανίζοντας σταθερότητα.
Θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι μετά την κρίση στον Κόλπο, η μεγάλη πλειονότητα των διαχειριστριών εταιρειών δεξαμενόπλοιων άρχισε να κάνει δεύτερες σκέψεις στο κατά πόσο θα πρέπει να εμπλέκεται επιχειρηματικά στην περιοχή. Στο πλαίσιο αυτό, η κ. Jones αναφέρει ότι τα premiums ασφαλίσεων πλοίων που διέρχονται από τον Κόλπο, αυξήθηκαν κατά 10%. Ωστόσο, όπως αναφέρει η ίδια, ένας μικρός αριθμός εταιρειών εξήλθαν από τον Περσικό Κόλπο, καθώς δεν υπάρχει «εναλλακτική» διαδρομή για τα φορτία αυτά.
Μένει να φανεί κατά πόσο οι διαχειρίστριες εταιρείες δεξαμενόπλοιων αυξήσουν τα μέτρα ασφαλείας όταν πλοία τους πλέουν στην περιοχή (όπως το να επιταχύνουν τον πλου), και πως οι εταιρείες αυτές θα καλύψουν τα επιπλέον προκύπτοντα κόστη ασφάλειας, καταλήγει ο κ. Sand.
Φωτό: Pixabay
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου