Πέμπτη 29 Απριλίου 2021

Νέα Δομή Ενόπλων Δυνάμεων με βασική καινοτομία την συγκρότηση της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου

Το κείμενο του Σ.Βλάσση (με τις ιδέες του οποίου δεν συμφωνούμε) παρουσιάζει αναλυτικά όλο το σχέδιο για την Ανασυγκρότηση των Ειδικών Δυνάμεων που εκτιμάται ότι αποτελούν βασικό στοιχείο της Νέας Δομής Των Ενόπλων Δυνάμεων. Θίγεται μάλιστα το ζήτημα ότι οι αλλαγές αυτές ακολουθούν το Νατοϊκό πρότυπο.
Η "ατυχία" όμως του κειμένου είναι ότι δεν υπάρχει καμιά ερμηνεία. Δεν προβάλλεται κανένας λόγος για τις αλλαγές αυτές που παρουσιάζονται με ουδέτερο τρόπο, σαν μια αντικειμενική κατεύθυνση.
Πριν παρουσιάσουμε το κείμενο του Σ.Βλάσση θα θέλαμε να τονίσουμε τους λόγους που επιχειρείται αυτή η σημαντική ανασυγκρότηση και δεν είναι άλλοι από τον ρόλο που αναλαμβάνει ο σύγχρονος ελληνικός στρατός, ενός ελληνικού κράτους Άμυνας/Ασφάλειας που με την σειρά του ακολουθεί το πρότυπο του Κράτους Τρομοκράτη Ισραήλ. 
Στο πλαίσιο του ρόλου Εγγυητή της οικονομικής καπιταλιστικής ανάπτυξης όπως τον περιέγραψε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τη διακυβέρνηση και επιδιώκοντας την στρατηγική αναβάθμιση του αστικού κράτους και της αστικής τάξης διαμέσου του Πολέμου και του Ενεργειακού ζητήματος. 
Αναδεικνύοντας την Ελλάδα κυρίως κόμβο μεταφοράς ενέργειας (βασικά αμερικανικού φυσικού αερίου) και δευτερευόντως ως παραγωγό (επενδύσεις TOTAL-EXXON-MOBIL, ΕΛ.ΠΕ. στην Νότια Κρήτη).
Συγκροτούνται επομένως οι Ειδικές Δυνάμεις που απαιτούνται για την ικανοποίηση των όρων του ελληνο-τουρκικού ανταγωνισμού (βλέπε κατάληψη-ανακατάληψη βραχονησίδων), ΑΟΖ, Ενεργειακά κοιτάσματα και κυρίως τον έλεγχο των θαλάσσιων εμπορικών-ενεργειακών ροών σε Αιγαίο-Ανατολική Μεσόγειο.
Επίσης, στο πλαίσιο του "Στρατού Παρόχου Ασφάλειας" οι Ειδικές Δυνάμεις έχουν ξεχωριστό ρόλο για τους αγωγούς, τη φύλαξη σε πλατφόρμες άντλησης φ.α. και πετρελαίου, αλλά και εξασφαλίζοντας ένα περιβάλλον ασφάλειας στους Έλληνες εφοπλιστές, τα πλοία των οποίων συμμετέχουν πολύ ενεργά στις αμερικανικές κινήσεις.
Σε ένα τρίτο επίπεδο θα βλέπαμε την εμπλοκή των Ειδικών Δυνάμεων σε επιχειρήσεις στο εξωτερικό υλοποιώντας τους αλληλένδετους εθνικούς-αστικούς σχεδιασμούς αλλά και τους ιμπεριαλιστικούς, βασικά αμερικανικούς και Νατοϊκούς (εξάλλου στο ΝΑΤΟ το ελληνικό κράτος είναι συστατικό τμήμα).     
  • αυτό αποτυπώνεται στην αποστολή Ειδικών Δυνάμεων στο Μάλι της Αφρικής στο πλευρό των γαλλικών στρατευμάτων.
  • στους σχεδιασμούς αποστολής Ειδικών Δυνάμεων στην Σαουδική Αραβία στο πλαίσιο της Συμφωνίας για την παρουσία των ελληνικών αντιπυραυλικών συστημάτων PATRIOT.
  • στο Ηγεμονικό στρατιωτικό ρόλο που παίζει το ελληνικό κράτος στα Βαλκάνια όπου στο πλαίσιο της Συμφωνίας των Πρεσπών ο Ελληνικός Στρατός συμβάλλει καθοριστικά στην συγκρότηση του στρατού της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας στα Νατοϊκά πρότυπα, ενώ οι Ειδικές Δυνάμεις παίζουν καθοριστικό ρόλο με τις συνεκπαιδεύσεις που εντείνονται. Ασκήσεις που συχνά πραγματοποιούνται σε Βαλκανικό επίπεδο και αποσκοπούν αφενός να αντιμετωπίσουν την Ρωσία, αφετέρου να δράσουν όπου το ΝΑΤΟ απαιτηθεί να παρέμβει. 
Αναφερόμαστε μόνο στην δράση των Ειδικών Δυνάμεων, αν και καταγράφονται πλέον σημαντικά χαρακτηριστικά Συνλειτουργίας όλων των όπλων, αυτών που ο Πάγκαλος είχε περιγράψει ως Μάχιμες Δυνάμεις!
Όλα αυτά αποκαλύπτουν ότι η Διεθνή Δράση των Ενόπλων Δυνάμεων είναι Εθνική ανάγκη του αστικού κόσμου, όπως την είχε περιγράψει ο πρώην ΑΝΥΕΘΑ Μπεγλίτης το 2011 (όταν οι αντιδράσεις του κινήματος δεν επέτρεψαν την υλοποίηση της απόφασης αποστολής ελληνικών F 16 να βομβαρδίσουν την Λιβύη όπως αρχικά είχε αποφασιστεί), αλλά και πολλοί πολιτικοί, στρατηγοί, καθηγητές μετά από αυτόν.   
Πλέον δεν μιλάμε για ένα Στρατό που αποσκοπεί στην Άμυνα και στη Διασφάλιση της Εδαφικής Ακεραιότητας, αλλά έναν στρατό που δρα για την αντιμετώπιση των ασύμμετρων απειλών, με συμμετοχή στις Ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, με πολεμική ετοιμότητα για θερμό επεισόδιο και διακρατική σύγκρουση, αλλά και προβάλλοντας όρους στρατιωτικής ισχύος καθορίζοντας τους όρους του ελληνο-τουρκικού ανταγωνισμού.
Αυτή την πολύ σοβαρή αλλαγή επιχειρούν να αποκρύψουν και ενίοτε να προπαγανδίσουν από τη δική τους σκοπιά τα καθεστωτικά ΜΜΕ προβάλλοντας συστηματικά την "τουρκική επιθετικότητα και επεκτατισμό", αποκρύπτοντας φυσικά τους όρους του ελληνο-τουρκικού ανταγωνισμού, την ταυτόχρονη επιθετικότητα της ελληνικής άρχουσας τάξης.  
Σε αυτή την επιθετική επεκτατική πολιτική και σε αυτόν τον Ελληνικό Στρατό δεν θέλει και δεν μπορεί να απαντήσει η πατριωτική αριστερά και η Αυτονομία.
Και οι δύο πολιτικές τάσεις αρνούνται το αλληλένδετο εθνικών αστικών και ιμπεριαλιστικών επιδιώξεων, που έχουν όμως ως πρώτο τους αντίπαλο τον κόσμο της εργασίας και την νεολαία που πρέπει να Υποτάξουν και ενσωματώσουν στην "εθνική ενότητα" την οποία απαιτεί η κερδοφορία του αστικού κόσμου.
Και οι δύο πολιτικές τάσεις αρνούνται το Κίνημα Μέσα και Έξω από τον Στρατό για το Μπλοκάρισμα της Πολεμικής και Κατασταλτική Μηχανής. 
Η πατριωτική αριστερά ταυτίζεται με τα εθνικά-αστικά συμφέροντα, υπερασπιζόμενη κυριαρχικά δικαιώματα, η δε Αυτονομία πριμοδοτεί την επιλογή Ατομικής Βόλεψης-Τρελόχαρτο,  δρα ανταγωνιστικά στην απόπειρα ανάπτυξης συλλογικών αγώνων Μέσα και Έξω από τον Στρατό. 
Το ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ συνεχίζει την προσπάθεια του ενάντια στο κράτος Άμυνας/Ασφάλειας αγωνιζόμενο από ταξικές-εργατικές διεθνιστικές θέσεις, θέλοντας να συμβάλει σε κοινούς αγώνες του κόσμου της εργασίας σε Ελλάδα-Τουρκία-Βαλκάνια, στέκεται απέναντι στον καπιταλιστικό-ιμπεριαλιστικό κόσμο των ανταγωνισμών και των πολέμων, της εκμετάλλευσης και καταπίεσης.

Διαβάζουμε:
Διοίκηση Ειδικού Πολέμου (ΔΕΠ) : Εγκρίθηκε από το ΚΥΣΕΑ

Διοίκηση Ειδικού Πολέμου (ΔΕΠ) : Εγκρίθηκε από το ΚΥΣΕΑ 
– Πρώτος Διοικητής της ΓΕΕΘΑ/ΔΕΠ ο Αντιστράτηγος Γεώργιος Τσιτσικώστας

Γράφει ο Σάββας Δ. Βλάσσης στο doureios.com

Εγκρίθηκε από το ΚΥΣΕΑ η Νέα Δομή Δυνάμεων των Ενόπλων Δυνάμεων, κατόπιν εισηγήσεως του ΥΕΘΑ Ν. Παναγιωτόπουλου.

Η Νέα Δομή Δυνάμεων που καταρτίσθηκε από το ΓΕΕΘΑ σε συνεργασία με τα τρία Γενικά Επιτελεία, περιλαμβάνει ως κύρια καινοτομία την συγκρότηση της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου που θα υπάγεται στο ΓΕΕΘΑ.

Η ΓΕΕΘΑ/ΔΕΠ είναι μία αυτόνομη Διοίκηση με Διοικητή Αντιστράτηγο, η οποία θα ασκεί την διοικητική διοίκηση στις Δυνάμεις Ειδικών Επιχειρήσεων και τις Ειδικές Δυνάμεις του Στρατού Ξηράς. 
Πρώτος Διοικητής έχει ορισθεί ο Αντιστράτηγος Γεώργιος Τσιτσικώστας.

Οι Δυνάμεις Ειδικών Επιχειρήσεων υπάγονται στην Διακλαδική Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων (ΓΕΕΘΑ/ΔΔΕΕ) με Διοικητή Υποστράτηγο και αποτελούνται από το ΕΤΑ, έξι Μοίρες Αμφιβίων Καταδρομών, δύο Επιχειρησιακές Ομάδες της ΔΥΚ και την Μονάδα Αεροπορικών Ειδικών Επιχειρήσεων.

Η τελευταία πρόκειται να συγκροτηθεί το επόμενο διάστημα με έδρα τα Μέγαρα και θα έχει διοικητή Αντισυνταγματάρχη ή Ταγματάρχη της Αεροπορίας Στρατού. Περιλαμβάνονται επίσης μονάδες Διοικητικής Μέριμνας και Υποστηρίξεως.

Οι Ειδικές Δυνάμεις του Στρατού Ξηράς υπάγονται στην Ι Μεραρχία Πεζικού με Διοικητή Υποστράτηγο. Πρόκειται για την 1η Ταξιαρχία Καταδρομέων – Αλεξιπτωτιστών, την 32α Ταξιαρχία Πεζοναυτών και το 865 Τάγμα Εναερίου Εφοδιασμού.

Στο πλαίσιο προετοιμασίας της ΔΕΠ, η 13 Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων θα καταργηθεί αντικαθιστάμενη από την ΔΔΕΕ που από πλευράς υποδομών θα είναι αναβαθμισμένη σε Στρατηγείο Μεραρχίας.

Επιπλέον, γίνονται άλλα έργα και δημιουργία υποδομών, όπως η επέκταση λιμενικών εγκαταστάσεων στο Κέντρο Εκπαιδεύσεως Ειδικών Δυνάμεων (ΚΕΕΔ) από όπου θα μπορούν να επιχειρούν και να συντηρηθούν πλωτά μέσα Ειδικών Επιχειρήσεων.

Εκεί πρόκειται να μετεγκατασταθεί και Λόχος Τεχνικού (ο σημερινός 13 Λόχος Τεχνικού
της 13 ΔΕΕ) που υποστηρίζει την συντήρηση και επισκευή των πλωτών μέσων.

Επιπλέον, σε κάποιο βάθος χρόνου, θα δημιουργηθεί στο ΓΕΕΘΑ Στρατηγείο Ειδικών Επιχειρήσεων, ανάλογο του Στρατηγείου Ειδικών Επιχειρήσεων του ΝΑΤΟ (NSHQ).

Σε πρώτη φάση το οικοδόμημα της ΓΕΕΘΑ/ΔΕΠ θα υποστηριχθεί από τον προϋπολογισμό των τριών Γενικών Επιτελείων που αφορά τις Δυνάμεις Ειδικών Επιχειρήσεων και τις Ειδικές Δυνάμεις. 
Στο μέλλον όμως αναμένεται να μεταβληθεί η κατάσταση και να καθιερωθεί ξεχωριστός προϋπολογισμός από το ΓΕΕΘΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου