Μια σειρά από ενδιαφέρουσες εξελίξεις κυοφορούνται στα παρασκήνια των μίντια, με νέους «επενδυτές» από το εφοπλιστικό κεφάλαιο και την ενέργεια να επεκτείνουν την παρουσία τους στην παροχή «ειδήσεων και ενημέρωσης», με την απόκτηση και έλεγχο περιφερειακών καναλιών, δημιουργία web tv στο Διαδίκτυο και στήσιμο ιστοσελίδων. Όλα αυτά, ενώ οι ειδήσεις στα μεγάλα κανάλια των επιχειρηματιών που ξεπήδησαν από το μνημονιακό ολοκαύτωμα, όσον αφορά την αξιοπιστία δημοσιογραφίας και ενημέρωσης, βρίσκονται σε σημαντική πτώση ποσοστών.
Το ενημερωτικό περιεχόμενο έχει μεγαλύτερη επιρροή, καθώς διακινείται στο διαδίκτυο και τα ψηφιακά Μέσα, παρά στα κλασικά δελτία της TV. Οι ίδιες οι μετρήσεις της Nielsen καταγράφουν την πτώση. Στις ηλικίες που ενδιαφέρουν τόσο την ιδιοκτησία όσο και την πολιτική εξουσία και είναι από 18 έως 54 ετών, δελτία βλέπουν πολύ λιγότεροι από ένα εκατομμύριο. Η ενημέρωση «πουλάει» –πάντα με τα νούμερα των δικών τους μετρήσεων– περισσότερο στα μικρότερα περιφερειακά κανάλια…
Σε αυτό το τοπίο καταγράφεται η είσοδος νέου επιχειρηματικού κεφαλαίου με συμφέροντα που εκτείνονται από τον αθλητισμό και τα βιολογικά προϊόντα έως τη μεταφορά πετρελαίου και την ενέργεια. Η αρχή έγινε με την είσοδο του Μελισσανίδη, όταν εξαγόρασε τη Ναυτεμπορική. Πριν ένα μήνα, έβγαλε το νέο τηλεοπτικό οικονομικό κανάλι, που μεταδίδεται διαδικτυακά αλλά και στις συνδρομητικές πλατφόρμες Cosmote και Nova. Στο τέλος του προηγούμενου μήνα, επίσης, ο όμιλος Βαρδινογιάννη μεταβίβασε το 50% των μετοχών του Alpha TV στην εταιρεία κεφαλαίων Primos, με άγνωστο ιδιοκτήτη, έναντι 41 εκατ. ευρώ. Το ίδιο διάστημα, ευοδώθηκε η πολύμηνη διαπραγμάτευση του επιχειρηματικού διδύμου Μπάκου-Καϋμενάκη, με την εξαγορά του Action 24 από τον Παναγιωτάκη, ο οποίος αμέσως εξαγόρασε το ημιθανές Channel 9 που ανήκε στον Κοντομηνά. Οι ίδιοι φέρονται να βρίσκονται πίσω από τη συμφωνία με τον δήμο Ασπροπύργου για την υπενοικίαση του 30% του προγράμματος του Attica TV μέσω μιας Ι.Κ.Ε που δημιουργήθηκε πριν λίγες μέρες, με έναν μέτοχο και κεφάλαιο 300 χιλιάδες ευρώ. Παράλληλα, δε, συνεχίζουν οι διαρροές και φήμες για τη μερική ή ολική πώληση του Open του Σαββίδη…
Ειδήσεις πίσω από τις κάμερες
Ο «ιός» της άκρατης λογοκρισίας του Facebook ξαναχτύπησε. Χαρακτήρισε ως «σεξιστικού περιεχομένου» τη φωτογραφία των ξεγυμνωμένων μεταναστών στον Έβρο. Όπως καταγγέλθηκε, τα σχετικά ρεπορτάζ επίσης λογοκρίθηκαν και επιπλέον τους επιβλήθηκε ποινή αποκλεισμού. Αυτά, την ώρα που το Facebook επιτρέπει τη μετάδοση γυμνών φωτογραφιών και προώθηση προϊόντων κάθε είδους εκπόρνευσης.
Όταν πρόκειται για ντοκουμέντα που αποκαλύπτουν τη γύμνια και την αγριότητα της πολιτικής βαρβαρότητας, το Facebook λογοκρίνει και αποπέμπει τους χρήστες με τιμωρίες αποσιώπησης. Αποδεικνύεται πως δεν πρόκειται για κάποιο ουδέτερο λογισμικό, αλλά και για πολύ σαφείς οδηγίες διαχείρισης στη διακίνηση του πολιτικού περιεχομένου στην πλατφόρμα. Η επιλεκτικότητα θα ενταθεί με την εφαρμογή νέων κανόνων στη διαχείριση περιεχομένου.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το αμέσως επόμενο διάστημα θα μπει σε εφαρμογή ένα νέο χαρακτηριστικό, με το οποίο ο χρήστης θα αποκόβει ή θα ζητά περισσότερα από τις δημοσιεύσεις στη ροή περιεχομένου του που τον ενδιαφέρουν. Η εφαρμογή ολοκληρώνει τη μεγάλη αλλαγή που ξεκίνησε το 2017 με το «explore feed» και την κατάτμηση της ροής σε δυο διαφορετικά «κανάλια» ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του χρήστη και όχι με τη χρονολογική σειρά των δημοσιεύσεων.
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν (22.10.22)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου