Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024

Ιδιωτικοποίηση του Τεχνικού Σώματος καταγγέλλουν εργαζόμενοι

Armyvoice News
Ιδιωτικοποίηση του Τεχνικού Σώματος καταγγέλλουν εργαζόμενοι – Επανέρχονται οι σύλλογοι ΥΕΘΑ Λάρισας και Μακεδονίας

∆υστυχώς τα όσα είχαµε προβλέψει στο προηγούµενο κοινό ∆ελτίο Τύπου µας είναι πλέον πραγµατικότητα, καθώς την 1η Φεβ 2024 αναρτήθηκε στο ∆ιαύγεια, διαγωνισµός µε θέµα “Σύναψη Συµφωνίας Πλαίσιο (Σ-Π) διάρκειας 3ετών για το πρόγραµµα Συντήρηση – Τεχνική Υποστήριξη Κινητήρων Οχηµάτων MS 290GD”, µε καταληκτική ηµεροµηνία προσφο ρών την 11η Μαρ. 2024 και έχει ως αντικείµενο την ανάθεση συντήρησης των συγκεκριµένων τύπων κινητήρων σε ιδιώτες.

Η περιβόητη ΠΕ∆ που είχαµε επισηµάνει, χρησιµοποιήθηκε τελικά ως ∆ούρειος Ίππος για να αναλάβουν επίσηµα ιδιώτες ανάδοχοι, ορισµένες από τις αρµοδιότητες του Τεχνικού Σώµατος.

Πλέον είναι γεγονός η συντήρηση των κινητήρων οχηµάτων MS290GD (οι γνωστές καναδέζες) από ιδιώτες, ενώ βάσει πληροφοριών βρίσκεται σε εξέλιξη η δηµοσίευση διαγω νισµών για κινητήρες οχηµάτων MS290GDT, για κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων τεθωρακισµένων οχηµάτων Μ113Α1-Α2, ενώ έρχεται και η σειρά των οχηµάτων STEYR και δεν ξέρουµε τι άλλο θα ακολουθήσει…

Όσον αφορά στην απάντηση του κ. Υπουργού προς τα ερωτήµατα Βουλευτών που είχαν υποβληθεί σχετικά µε το συγκεκριµένο θέµα στη Βουλή, την χαρακτηρίζουµε ως απογοητευτική και προκλητική καθώς δεν ξεκαθάρισε τίποτε επί της ουσίας, ενώ βρίθει από αοριστολογίες και ανακρίβειες, µε συνέπεια να δηµιουργηθούν τελικά πολύ περισσότερα ερωτήµατα για τα οποία περιµένουµε ξεκάθαρες απαντήσεις.

Παρόλο που ως Σωµατεία, προσφερθήκαµε να ενηµερώσουµε από κοντά τον κ. Υπουργό καθώς και τον κ. Α/ΓΕΣ για το θέµα, δεν λάβαµε έως και σήµερα, καµία απάντηση στα αιτήµατα συνάντησης, το οποίο και καταδικάζουµε απερίφραστα.

Για αυτό λοιπόν ενηµερώνουµε εµείς δηµόσια τον κ. Υπουργό, ανταπαντώντας στην απάντησή του.

Για ποιό λόγο κ. Υπουργέ, την ώρα που οι Βουλευτές περίµεναν απαντήσεις στα ερωτήµατά τους από εσάς, η ΑΣ∆ΥΣ/∆ΠΜ “έτρεχε” να προλάβει να αναρτήσει τον πρώτο από τους επίµαχους διαγωνισµούς;

Για ποιό λόγο κ. Υπουργέ, δεν απαντήθηκε η ερώτηση του Βουλευτή Κέρκυρας κ. Μπιάγκη ∆ηµήτριου, στην οποία έθετε κρίσιµα υποερωτήµατα που αν είχαν απαντηθεί, θα είχε αποκαλυφθεί η πραγµατική εικόνα απαξίωσης των Στρατιωτικών Εργοστασίων (ΣΕ);

Ποιοί και για ποιό λόγο κράτησαν στο συρτάρι τους, τα στοιχεία που ρώτησε ο Βουλευτής ;

Για ποιό λόγο κ. Υπουργέ, προέκυψε η “λύση” του ιδιώτη; Προέκυψε βάσει τεχνοοικονοµικών µελετών µε στοιχεία και αριθµούς ή έπειτα από απλές εισηγήσεις διαφόρων “φωστήρων” µε αίολα επιχειρήµατα ;

Απαντήσατε κ. Υπουργέ, ότι η ανάθεση των εργασιών σε ιδιώτες, υλοποιείται “µε σκοπό την ταχύτερη διεκπεραίωση εργασιών και την αύξηση διαθεσιµοτήτων και της επιχειρησιακής ετοιµότητας των Μονάδων και µόνο όταν κάποιο ΣΕ αδυνατεί για οποιοδήποτε λόγο να προβεί στη συντήρηση κάποιων οχηµάτων”. Σας ενηµερώνουµε λοιπόν ότι :

1. Τυχόν, καθυστερήσεις σε επισκευές, µειωµένες διαθεσιµότητες καθώς και άλλα αντίστοιχα προβλήµατα που ενδεχοµένως να επικαλούνται ορισµένοι για να µπει ο ιδιώτης από την πίσω πόρτα, οφείλονται στις περικοπές που έχουν επιβληθεί τα τελευταία έτη, στις πιστώσεις που διατίθενται για αγορά ανταλλακτικών που δεν χορηγεί η υπηρεσία και χρειαζόµαστε στα ΣΕ.

Ζητήστε από τους επιτελείς σας, να σας δείξουν τα ποσοστά υλοποίησης των ετήσιων προγραµµάτων ανακατασκευών οχηµάτων και συγκροτηµάτων για τα τελευταία 4 έτη
και τι ποσά διαθέσατε από τον ΑΛΕ 2410204001 (ανταλλακτικά οχηµάτων) για την υλοποίηση των προγραµµάτων στα έτη αυτά…..

2. ∆εν ευσταθούν επίσης οι δικαιολογίες του τύπου “αναθέτουµε εργασίες στον ιδιώτη λόγω αυξηµένου φόρτου εργασίας στα ΣΕ”, όπως ακούσαµε και µπορεί να ακούσετε και εσείς, από κάποια “παπαγαλάκια”.

H δραµατική µείωση των πιστώσεων για αγορά ανταλ λακτικών, έχει ως αποτέλεσµα να πέσουν κατακόρυφα οι ρυθµοί εργασίας µας και όπως χαρακτηριστικά λένε κάποιοι τεχνίτες, “σε κάποια τµήµατα δεν ακούγεται ούτε µια σφυριά”.

3. Μας λέτε επίσης ότι καταφεύγετε στην λύση του ιδιώτη, µόνο όταν κάποιο ΣΕ αδυνατεί να προβεί στη συντήρηση οχηµάτων. Σας πληροφορούµε λοιπόν ότι τα συγκρο τήµατα που δίνονται τώρα, αλλά και αυτά που θα δοθούν σε λίγο καιρό, στον ιδιώτη, συντη ρούνται µε επιτυχία εδώ και πολλές δεκαετίες από τους Συναδέλφους µας.

Καλύψατε πλήρως τις ανάγκες των ΣΕ σε ανταλλακτικά και πιστώσεις και σας δήλωσαν ότι αδυνατούν να συντηρήσουν τα υλικά, που θα δώσετε στους ιδιώτες; Εξαντλήστε πρώτα τις επισκευαστικές µας δυνατότητες και µετά µιλάµε αν θα χρειαστείτε τον οποιοδήποτε “συµπληρωµατικό” ιδιώτη µε το πολλαπλάσιο κόστος.

Απαντήσατε κ. Υπουργέ, γενικώς και αορίστως ότι “διατίθενται σε ετήσια βάση, σηµαντικές πιστώσεις για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών”. Σας ενηµερώνουµε λοιπόν, ότι η πραγµατική εικόνα είναι εντελώς διαφορετική :

1. Όσον αφορά στα ποσά που διατέθηκαν το 2023 στα ΣΕ για αγορά ανταλλακτικών οχηµάτων (ΑΛΕ 2410204001), αυτά είναι έως και 64 % µειωµένα σε σχέση µε αντίστοιχα ποσά προηγουµένων ετών. Ζητήστε από τους επιτελείς σας, τα στοιχεία των ποσών που µας διατέθηκαν από αυτόν τον ΑΛΕ, για την περίοδο 2020 έως και 2023 και θα καταλάβετεb.

2. Η υποχρηµατοδότηση των ΣΕ στον συγκεκριµένο ΑΛΕ κορυφώνεται το 2024, καθώς σύµφωνα µε την επίσηµη κατανοµή των πιστώσεων του προϋπολογισµού του ΥΠΕΘΑ, σε ολόκληρο το ΓΕΣ θα διατεθεί το ποσό του 1.000.000 € για αγορά ανταλλακτικών οχηµάτων (ποσό που είναι έως και 74 % µειωµένο σε σχέση µε προϋπολογισµούς προηγούµενων ετών) και όπως όλα δείχνουν, όταν εξαντληθεί ο πετσοκοµµένος προϋπο λογισµός του ΓΕΣ στον συγκεκριµένο κωδικό, στα ΣΕ δεν θα έχουµε ούτε µαντήλι για να κλάψουµεb.

Απαντήσατε κ. Υπουργέ, ότι “η Υπηρεσία συνάπτει Μνηµόνια Συνεργασίας µε φορείς της ακαδηµαϊκής και ερευνητικής κοινότητας”. Αυτό όµως που δεν αναφέρατε και πιθανώς δεν σας έχουν πει οι επιτελείς σας, είναι ότι το ΓΕΣ έχει ήδη υπογράψει και Μνηµόνια Συνεργασίας µε ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της Άµυνας και ήδη πραγµατοποιούνται σχετικές επισκέψεις στα ΣΕ.

Η αλήθεια είναι ότι η χρονική συγκυρία υπογραφής µνηµονίων – επισκέψεων – διαδικασίας δηµοσίευσης διαγωνισµών, µας προβληµατίζει ιδιαίτερα.

Απαντήσατε κ. Υπουργέ, ότι η “τεχνική υποστήριξη από ιδιωτικούς φορείς έχει συµπληρωµατικό και επικουρικό χαρακτήρα και δεν υποκαθιστά την ισχύουσα διαδικασία συντήρησης του τεχνικού υλικού από τα ΣΕ”. Σας ενηµερώνουµε, ότι µάλλον κάποιοι δεν σας τα είπαν και τόσο καλά :

1. Ο “επικουρικός” ή “συµπληρωµατικός” χαρακτήρας θα είχε κάποιο νόηµα, εάν θα είχατε καλύψει πλήρως τις ανάγκες µας σε ανταλλακτικά και πιστώσεις, δούλευαµε στο 100 % των δυνατοτήτων µας και παρόλα αυτά δεν κατορθώναµε να υλοποιήσουµε στο ακέραιο, όλες τις εργασίες που µας αναθέτετε.

2. ∆εν µπορεί να χαρακτηριστεί “επικουρικός” ή “συµπληρωµατικός” ο ρόλος των ιδιωτών, όταν “µε το καληµέρα” θα τους δώσετε για συντήρηση, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 40% των συνολικών ετήσιων αναγκών του ΓΕΣ, σε ανακατασκευές κινητήρων οχηµάτων MS290GD, MS290GDT και Μ113Α1-Α2.

3. Σας έχουν ενηµερώσει για το κόστος των “συµπληρωµατικών” λύσεων; Αν όχι, σας το λέµε εµείς : Σύµφωνα µε τα στοιχεία των διαγωνισµών, µόνο για 46 κινητήρες τριών διαφορετικών τύπων οχηµάτων (MS290GD, MS290GDT, M113A1-A2), οι ιδιώτες ανάδοχοι θα λαµβάνουν ετησίως 467.900 € .

Ποσό εξωφρενικό, αν αναλογιστούµε τον µειωµένο προϋπολογισµό του 1.000.000 €, για αγορά ανταλλακτικών οχηµάτων, έτους 2024 για ολόκληρο το ΓΕΣ.

1 σχόλιο:

  1. Γιατι στα Νησια δεν γινεται και στο ΓεΣ γινεται? εχουμε μεινει τουλαχιστον με 5 οχηματα απο τα 35 ...αυτα ποτε θα γινουν και ποτε θα ερθουν τα ανταλλακτικα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή