Βλέπουμε ότι τα αποθέματα εξαντλούνται σε πολλές περιπτώσεις και μέχρι στιγμής έχουμε δει μια καλή ανάκαμψη μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά, είπε ο CEO της Hapag-Lloyd
SHARE
OT.gr
Καλούς οιωνούς διακρίνει για το υπόλοιπο του 2024 ο Rolf Habben Jansen, CEO της πέμπτης μεγαλύτερης ναυτιλιακής containerships στον κόσμο, Hapag-Lloyd, αξιολογώντας τις συζητήσεις με πελάτες και άλλες εταιρείες logistics που φαίνεται να ανατρέπουν τις προηγούμενες δυσοίωνες προβλέψεις.
«Βλέπουμε ότι τα αποθέματα εξαντλούνται σε πολλές περιπτώσεις και μέχρι στιγμής έχουμε δει μια καλή ανάκαμψη μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά», είπε ο Jansen μιλώντας στο CNBC.
Η εταιρεία ανέφερε μια απότομη πτώση στα καθαρά κέρδη της για το 2023 αυτή την εβδομάδα και μείωσε το μέρισμά της, γεγονός που οδήγησε σε πτώση της μετοχής.
Ήταν το τρίτο καλύτερο κέρδος του ομίλου στην ιστορία της εταιρείας, αν και σημαντικά χαμηλότερο από το 2022, το οποίο τροφοδοτήθηκε από τη συμφόρηση εμπορευματοκιβωτίων και τους υψηλούς ναύλους.
«Το τελευταίο τρίμηνο του 23 ήταν δύσκολο γιατί τα ποσοστά ήταν σε μη βιώσιμα επίπεδα», είπε ο Jansen. «Νομίζω ότι όλοι το παρατήρησαν. Είδαμε να ανεβαίνουν λίγο προς το τέλος του τριμήνου και μετά, φυσικά, ήρθε η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας που άλλαξε ξανά την αγορά».
Επιβάρυνση για το κλίμα λόγω των εκτροπών
Ενώ τα όσα συμβαίνουν στην Ερυθρά Θάλασσα οδήγησαν σε εκτίναξη των εμπορευματοκιβωτίων, η Hapag-Lloyd προβλέπει μείωση των κερδών της φέτος καθώς αυξάνεται το κόστος που σχετίζεται με τις εκτροπές των πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα.
Σύμφωνα με τη SONAR, η τιμή των εμπορευματοκιβωτίων 40 ποδιών ξεκίνησε στις ΗΠΑ στις 3 Ιανουαρίου από 3.063-3.763 δολάρια και κορυφώθηκε στις 9 Φεβρουαρίου σε 5.353-7.329 δολάρια.
Ενώ οι τιμές έχουν πλέον αποκλιμακωθεί, οι αμερικανικές εταιρείες πληρώνουν περισσότερα, με τα ποσοστά από την Ασία προς τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής να αυξάνονται κατά 155% σε ετήσια βάση. Από Ασία προς την Ανατολική Ακτή αυξήθηκαν κατά 129% και από την Ασία έως τις ακτές του Κόλπου αυξήθηκαν κατά 71,2% σε ετήσια βάση.
Αναφερόμενος στα τεκταινόμενα στην Ερυθρά, ο CEO της Hapag-Lloyd είπε ότι «είναι μια ανησυχητική κατάσταση και νομίζω ότι η προοπτική είναι πολύ δύσκολη». Πρόσθεσε όμως: «Ελπίζουμε ότι θα τελειώσει σε μερικούς μήνες».
Η διαδρομή γύρω από το Κέρας της Αφρικής είναι μεγαλύτερη και καταναλώνονται περισσότερα καύσιμα από τα containerships. Εκτός από το πρόσθετο κόστος, σύμφωνα με το Sea-Intelligence, οι εκτροπές των πλοίων θα μπορούσαν να αυξήσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 260%-354%.
Ως αποτέλεσμα, οι εταιρείας πλοίων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων με προορισμό την Ευρώπη θα πληρώνουν υψηλότερες χρεώσεις στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας εκπομπών της ΕΕ.
Τα μακρύτερα ταξίδια αυξάνουν το κόστος και για τη Hapag Lloyd, η οποία έχει στόχο να έχει καθαρό μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα έως το 2045.
«Αυτό είναι σίγουρα ένα μεγάλο πρόβλημα», είπε ο Jansen, εξηγώντας ότι η ανάγκη για αύξηση της ταχύτητας και περισσότερους πλόες δεν βοηθά να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι βιωσιμότητας. «Ελπίζω, ωστόσο, ότι αυτή είναι μια προσωρινή κατάσταση και ότι μέσα σε μερικούς μήνες, μπορούμε να επιστρέψουμε στο Σουέζ και στη συνέχεια, φυσικά, να επιστρέψουμε στην αρχική τροχιά» είπε ο ίδιος.
Προοπτική περιόδου αιχμής
Εκτός από τις συνεχιζόμενες εκτροπές λόγω των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και τους περιορισμούς που θέτει η πτώση της στάθμης στη Διώρυγα του Παναμά, ο Jansen είπε στο CNBC ότι οι αμερικανοί ναυλωτές, συμπεριλαμβανομένων των πιο σημαντικών εμπόρων λιανικής, φέτος λαμβάνουν υπόψη στον σχεδιασμό για την περίοδο αιχμής της ναυτιλίας και τις πιθανές απεργίες στην Ανατολική Ακτή και στα λιμάνια του Κόλπου. Με όλο αυτό το πλαίσιο ο Jansen εκτιμά ότι η σεζόν αιχμής θα ξεκινήσει λίγο νωρίτερα φέτος.
www.ot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου