Έρευνα της NielsenIQ για το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή στα σούπερ μάρκετ – Πόσο συχνά ψωνίζει και πόσα ξοδεύει τον μήνα
Οι κύριες αγορές του νοικοκυριού πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση
Το προφίλ του μέσου Έλληνα καταναλωτή στα καταστήματα των σούπερ μάρκετ σκιαγραφεί η έρευνα Shopper Trends της NielsenIQ. Ειδικότερα, ο μέσος αγοραστής, είναι γυναίκα 39 ετών, λίγο νεότερη από τη μέση ηλικία του πληθυσμού στη χώρα, που είναι τα 42 έτη και πρόκειται για το άτομο που είναι κυρίως υπεύθυνο για την πλειοψηφία των αγορών στο νοικοκυριό.
Οι κύριες αγορές του νοικοκυριού πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, ενώ αντίστοιχα, οι συμπληρωματικές/έκτακτες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο 2 φορές την εβδομάδα, σε καταστήματα όχι μίας, αλλά παραπάνω από 2 διαφορετικών λιανεμπορικών αλυσίδων.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το ποσό της μηνιαίας δαπάνης για τα ψώνια του νοικοκυριού στο σούπερ μάρκετ υπολογίστηκε από τους ερωτώμενους στα 329 ευρώ, προσαυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αποτελώντας μάλιστα και την υψηλότερη τιμή της τελευταίας τετραετίας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από την έρευνα.
Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι στα 352 ευρώ, ωστόσο υψηλότερα από αγορές με μεγαλύτερο ΑΕΠ, όπως η Γερμανία, με την κατάταξη της τελευταίας να μπορεί να ερμηνευθεί από την ισχυρή παρουσία των μεγάλων εκπτωτικών καταστημάτων και την ευρεία γκάμα των επιλογών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Οι αγοραστές θεωρούν ότι οι τιμές αυξάνονται
Αναφορικά με το θέμα των τιμών και των προσφορών, οι αγοραστές δηλώνουν ότι αισθάνονται τις τιμές να αυξάνονται και ως μηχανισμός συγκράτησης των προϋπολογισμών τους αποτελεί κυρίως η επικέντρωση τους στην προμήθεια βασικών ειδών και ο περιορισμός ενδεχόμενων πολυτελειών. Μάλιστα, σχεδόν 2 στους 3 αγοραστές δηλώνουν ότι έχουν ικανοποιητική γνώση των τιμών των προϊόντων που βρίσκονται μέσα στο καλάθι τους και αγοράζουν σε τακτική βάση και με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να είναι σε θέση να αντιληφθούν τις όποιες αλλαγές της τιμής.
Όσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες αυτές φαίνεται να επηρεάζουν την πιστότητα στις μάρκες αλλά και στα καταστήματα με 1 στους 4 αγοραστές να δηλώνει πως αλλάζει είτε μάρκα είτε κατάστημα, ανάλογα με το που έχει τις καλύτερες προσφορές για το συγκεκριμένο αγοραστικό του ταξίδι.
Οι προϊοντικές κατηγορίες που εντοπίζονται με τη μεγαλύτερη συχνότητα μέσα στο καλάθι του αγοραστή αφορούν τα βασικά είδη διατροφής, κυρίως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, οι αμυλούχες κατηγορίες και τα λοιπά γαλακτομικά. Ο καταναλωτής επιλέγει κυρίως φρέσκο κρέας, πουλερικά, φρέσκα φρούτα και λαχανικά αλλά και φρέσκο γάλα. Επίσης, επιλέγει snacks, σοκολάτες / μπισκότα αλλά και αναψυκτικά.
http://www.forologikanea.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου