Οι κάλπες για τις ευρωεκλογές έχουν ανοίξει και στις 7 το απόγευμα της Κυριακής τηλεοπτικοί αναλυτές και δημοσκόποι θα αναλύσουν το κοινό exit poll. Η προεκλογική περίοδος διήρκησε μόλις 15 ημέρες, διάστημα κατά το οποίο εξαφανίστηκε το πραγματικό διακύβευμα, καθώς και τα γεγονότα σε αυτή την εκλογική μάχη που αφορούν τις κοινωνίες σε όλη την Ευρώπη. Κατασκευάστηκε ένα σκηνοθετημένο πολιτικό σόου από εταιρείες επικοινωνίας, δημοσιογράφους και μίντια, με πρωταγωνιστές του θιάσου τους ίδιους τους πολιτικούς αρχηγούς.
Τις τελευταίες μέρες, στα ελληνικά ΜΜΕ κορυφώθηκε η σύγκρουση επικοινωνιολόγων Μητσοτάκη -Κασσελάκη με επίκεντρο το «πόθεν έσχες» τους. Πρώτο ή δεύτερο θέμα επί τρεις ημέρες στα κεντρικά δελτία των καναλιών με διάρκεια από 8,5 λεπτά (Star) έως και 5 λεπτά. Εκλογικό θέμα επίσης αποτέλεσε η ακρίβεια, με την ΕΡΤ να αναδεικνύεται πρωταθλήτρια στα non paper του Μαξίμου, προβάλλοντας τον πρωθυπουργό να «ανοίγει μέτωπο με την ακρίβεια» το επόμενο διάστημα, τις «μειωμένες τιμές στα ράφια», τους «φορολογικούς ελέγχους» που αποδίδουν, τον έλεγχο σε μεγαλοοφειλέτες. Θέμα με την ακρίβεια έπαιζε και στο Mega, το οποίο εστίαζε κυρίως στις δραματικές αυξήσεις. Καμία σχεδόν αναφορά δεν υπήρξε στα κανάλια για τις αιτίες των αυξήσεων-μαμούθ στο ρεύμα και την ακτοπλοϊα, που αντιμετωπίζονται περίπου ως φυσικό φαινόμενο – όταν κι αν υπάρξει ρεπορτάζ, αυτό αφορά σε διαφήμιση εκπτώσεων ή προσφορών των ληστρικών παρόχων.
Η προεκλογική κάλυψη γίνεται μέσω των συνεντεύξεων, κυρίως των πολιτικών αρχηγών, με προβολή των σταρ υποψηφίων ευρωβουλευτών και τέλος. Στα δελτία ειδήσεων η τηλεοπτική πραγματικότητα αφορά φόνους, δολοφονίες, καύσωνα με τα απαραίτητα πλάνα από παραλίες με «ζουμ» σε οπίσθια, πανελλαδικές εξετάσεις, φωτιές και ολίγον, 30 δευτερόλεπτα πριν τη λήξη, για τη Γάζα.
Την ίδια στιγμή, στα ευρωπαϊκά μίντια διαβάζουμε και παρακολουθούμε την (άλλη) ατζέντα της ευρωπαϊκής εκλογικής σύγκρουσης. Υποσχέσεις υποψηφίων για την προεδρία της ΕΕ περί κλιμάκωσης του πολέμου στην Ουκρανία εναντίον της Ρωσίας, αποστολή πυραύλων, σενάρια «περιορισμένης» χρήσης πυρηνικών όπλων, μετατόπιση της ευρωπαϊκής οικονομίας στην πολεμική βιομηχανία, άνοδος της Ακροδεξιάς με επίκεντρο τη μετανάστευση, προσφυγικές ροές, κλιματική κρίση, περιβάλλον και πράσινη ενέργεια.
Ειδήσεις πίσω από τις κάμερες
Γράφαμε την περασμένη εβδομάδα πως η προεκλογική διαφήμιση στο facebook είναι υποβαθμισμένη, κυρίως εξαιτίας της απόφασης της Meta να υποβαθμίσει στη ροή τις προεκλογικές ειδήσεις. Δεν συμβαίνει το ίδιο με τη Google. Την τελευταία εβδομάδα η Ελλάδα εκτινάχθηκε στις προεκλογικές δαπάνες των ευρωεκλογών, με τη ΝΔ να προηγείται όλων των κομμάτων, ακόμη και ευρωπαϊκών. Έως και τις 5 Ιουνίου δαπάνησε 224.000 ευρώ σε διαφημιστικά βίντεο
Το facebook αφαίρεσε εκατοντάδες ψεύτικους λογαριασμούς από προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης που υπερασπίζονταν τις θηριωδίες του ισραηλινού στρατού, με στόχο την ενίσχυση της θεωρίας περί αντισημιτισμού στις καταλήψεις πανεπιστήμιων των ΗΠΑ. Η Meta δήλωσε πως οι λογαριασμοί σχετίζονταν με την εταιρεία μάρκετινγκ Stoic που όπως αποκάλυψαν οι New York Times, προσελήφθη από την κυβέρνηση του Ισραήλ που πλήρωσε 2 εκατ. δολάρια για την καμπάνια υποστήριξης.
Αυτή τη φορά, το διαφημιστικό βιντεάκι της κρατικής ασφάλειας «διπλή επιχείρηση της ΕΛΑΣ για την εκκένωση καταλήψεων» σε Εξάρχεια και Κυψέλη έμεινε στα αζήτητα για την πλειονότητα των ΜΜΕ. Προβλήθηκε ολόκληρο όπως εστάλη σκηνοθετημένο με πολιορκητικούς κριούς και περί τους 50 ΜΑΤατζήδες, διμοιρίες και κλούβες από την αστυνομία μόνο στα πιο ευνοημένα, υποταγμένα στο Μαξίμου μίντια. Ίσως επειδή στα άλλα έμαθαν πως η επιχείρηση έγινε σε άδεια κτίρια…
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν (8.6.24)
Κριμα που δεν πηγαν ολοι να φανε ενα μεγαλυτερο αγγουρι η ΝΔ που θελει να παει βρυξελες για να κανονίσει τους δικους της.
ΑπάντησηΔιαγραφή