Στην αναστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων προχώρησε το μεσημέρι της Παρασκευής (25/10) η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), μετά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τον υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη. Οι εκπρόσωποι της ΠΝΟ έκαναν λόγο για υπουργικές «διαβεβαιώσεις» γύρω από τα αιτήματα των ναυτεργατών καθώς και για… βελτιωμένη πρόταση από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλία (ΣΕΕΝ) για την υπογραφή ΣΣΕ.
Ήδη από το απόγευμα της Πέμπτης (24/10) είχε αρχίσει να διαμορφώνεται κλίμα επηρεασμού των πληρωμάτων των πλοίων που απεργούσαν σε όλη την Ελλάδα, μέσω και των συστημικών ΜΜΕ, ότι η απεργία επρόκειτο να ανασταλεί νωρίτερα. Όμως, όπως καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), πίσω από τη συγκεκριμένη εξέλιξη δεν κρύβεται τίποτα άλλο παρά «η κατάπτυστη συμφωνία ΠΝΟ – ΣΕΕΝ που έως χθες είχε απορριφθεί μετά βδελυγμίας ως αισχρή, απαράδεκτη και προκλητική! Η μεγάλη κωλοτούμπα της ΠΝΟ ξεκίνησε ζητώντας αρχικά 12% για το 2025, ακολούθως υποχώρησε για διετή σύμβαση στο 6% + 6% για 2025 – 2026. Παραπέρα μείωσε το ποσοστό στο 5% + 5% και ακολούθως στο 4% + 4% και τελικά συμφώνησε στο 7% για 2025 – 2026».
Τις προηγούμενες τρεις ημέρες, το λιμάνι του Πειραιά αλλά και τα λιμάνια όλης της χώρας είχαν «νεκρώσει», με τα πλοία των ακτοπλοϊκών γραμμών να παραμένουν δεμένα στους κάβους καθώς δεν πραγματοποιήθηκε κανένα δρομολόγιο. Αρχικά, η ΠΝΟ είχε κηρύξει 48ωρη απεργία για τις 22 και 23 Οκτωβρίου, όμως μετά την καθολική συμμετοχή των ναυτεργατών και την επιτυχία των απεργιακών κινητοποιήσεων «υποχρεώθηκε» σε νέα 48ωρη πανελλαδική απεργία για τις 24 και 25 Οκτωβρίου.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι από την απεργία είχαν εξαιρεθεί εξαρχής τα πληρώματα των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια στις πορθμειακές γραμμές, των φορτηγών και δεξαμενόπλοιων εσωτερικού καθώς και των ποντοπόρων πλοίων, προκαλώντας την αντίδραση της ΠΕΝΕΝ, η οποία καλούσε σε κήρυξη παναυτεργατικής απεργίας σε όλες της κατηγορίες πλοίων.
Την Τετάρτη 23/10 με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η απεργιακή συγκέντρωση της ΠΕΝΕΝ στο πλοίο «Festos Palace», ενώ τα ναυτεργατικά σωματεία πραγματοποίησαν 24ωρη απεργία, με δυναμική πορεία μέχρι το υπουργείο Ναυτιλίας. Στην κινητοποίηση συμμετείχαν και οι λιμενεργάτες στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της Κόσκο καθώς και οι εργαζόμενοι στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, οι οποίοι την ίδια μέρα πραγματοποίησαν 24ωρη απεργία διεκδικώντας ΣΣΕ με υποχρεωτική ισχύ, αυξήσεις μισθών, τήρηση του ωραρίου και των μέτρων για την ασφάλεια.
Οι ναυτεργάτες μεταξύ άλλων διεκδικούσαν την υπογραφή ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με πραγματικές αυξήσεις, την κατάργηση των αντεργατικών και αντιασφαλιστικών νόμων καθώς και την εξίσωση των μισθών των εμπορικών και των πορθμειακών πλοίων με την ακτοπλοΐα. Μεταξύ άλλων ζητούσαν και την αλλαγή του νόμου 4150/2013, με τον οποίο στις 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (μάγειροι, λογιστές, θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται.
Απέναντι τους συνάντησαν για ακόμη μια φορά την προκλητική αδιαλλαξία των ακτοπλόων, την πλήρη αδιαφορία του υπουργείου καθώς τελικά και την φιλοεργοδοτική-προδοτική στάση της γραφειοκρατικής συνδικαλιστικής ηγεσίας της ΠΝΟ. «Έρχεται η ώρα που η ΠΕΝΕΝ και ο κλάδος μας θα πάρουν στα δικά τους χέρια τα ναυτεργατικά προβλήματα και την επίλυση τους. Κανένας αγώνας δεν πάει χαμένος!», σημειώνει η Ένωση.
Κυριάκος Νασόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου