Moroccans protest the docking of a Maersk cargo ship carrying airplane parts they suspect are headed to Israel, outside Tangier Med Port, Sunday, April 20, 2025. [AP Photo/Mosa'ab Elshamy]
Υποστηριζόμενοι από χιλιάδες διαδηλωτές, οι λιμενεργάτες στο Μαρόκο αρνήθηκαν αυτή την εβδομάδα να φορτώσουν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk που μετέφεραν εξαρτήματα για μαχητικά αεροσκάφη F-35 που χρησιμοποιεί το Ισραήλ στη γενοκτονία του στη Γάζα.
Οι διαμαρτυρίες κατά της γενοκτονίας, οι οποίες πραγματοποιούνται τακτικά στο Μαρόκο, κλιμακώθηκαν για να συμπέσουν με την άφιξη του Nexoe Maersk (με σημαία Χονγκ Κονγκ) και ενός άλλου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που συμμετείχε στη μεταφορά των εξαρτημάτων στο Ισραήλ, του Maersk Detroit με σημαία ΗΠΑ. Είναι κατανοητό ότι τα εξαρτήματα του F-35 ήταν καθ' οδόν προς την αεροπορική βάση Nevatim στο νότιο Ισραήλ, μια κεντρική τοποθεσία για τον πόλεμο της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας εναντίον των Παλαιστινίων.
Η δανική ναυτιλιακή εταιρεία A.P. Moller-Maersk παίζει σημαντικό ρόλο στη διευκόλυνση του πολέμου, λόγω σύμβασης με τον αμερικανικό στρατό που προμηθεύει τα F-35 στο Ισραήλ και εξαρτήματα για την επισκευή των αεροσκαφών. Τα F-35, που κατασκευάζονται από την αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin, αποτελούν κρίσιμο στοιχείο στη φονική μηχανή του Ισραήλ. Έχει τουλάχιστον 40 από τα προηγμένα stealth πολεμικά αεροσκάφη σε λειτουργία, με 75 σε παραγγελία.
Την Κυριακή 20 Απριλίου, σύμφωνα με το ανεξάρτητο ειδησεογραφικό πρακτορείο Drop Site, «18 από τους 20 τηλεχειριζόμενους γερανούς στην πρώτη βάρδια» στο λιμάνι της Ταγγέρης «αρνήθηκαν να χειριστούν μηχανήματα για την εξυπηρέτηση του πλοίου που πιστεύεται ότι μετέφερε εξαρτήματα F-35. Στη δεύτερη βάρδια, 27 από τους 30 εργαζόμενους φέρεται να συμμετείχαν στην άρνηση».
Η έκθεση πρόσθεσε: «Ενώ δεν έχει αναγνωριστεί επίσημα από το λιμάνι ή την Maersk, οι εσωτερικές ενημερώσεις που είδαν το Drop Site δείχνουν ότι η αναστάτωση παραμένει σε ισχύ».
Το Drop Site έχει συγκεντρώσει ένα πολύτιμο νήμα X της δράσης των εργαζομένων και των υποστηρικτών τους - συμπεριλαμβανομένων φωτογραφιών και βίντεο.
Ο αποκλεισμός των εργατών στην Ταγγέρη ακολούθησε ένα μποϊκοτάζ στις 18 Απριλίου από λιμενεργάτες που υποστηρίχθηκαν από χιλιάδες διαδηλωτές στο λιμάνι της Καζαμπλάνκα κατά την άφιξη του Nexoe Maersk.
Αυτό ακολούθησε ένα κάλεσμα στις 14 Απριλίου από την Ένωση Λιμενεργατών στο Μαρόκο, προς «εργαζόμενους, χρήστες και φορείς εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι της Καζαμπλάνκα να μποϊκοτάρουν το πλοίο». Η δήλωση εξηγούσε ότι το Nexoe Maersk ήταν υπεύθυνο για τη μεταφορά ενός φορτίου «ανταλλακτικών για στρατιωτικά αεροσκάφη F-35 και θανατηφόρων αμερικανικών στρατιωτικών προμηθειών που κατευθύνονταν στη σιωνιστική οντότητα, αφού εκκενώθηκε από ένα άλλο πλοίο με το όνομα MAERSK DETROIT που ερχόταν από το λιμάνι του Χιούστον στις Ηνωμένες Πολιτείες... προκειμένου να επιτρέψει στο Ισραήλ να συνεχίσει τη βάρβαρη και [sic] δολοφονία Παλαιστινίων γυναικών και ηλικιωμένων με έλεγχο ή λογοκρισία».
www.wsws.org
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου