
Με ποιες εγγυήσεις πουλήθηκε η ΕΛΒΟ στον Ισραηλινό Σάμυ Κατσάβ, όταν ο ίδιος είχε τεθεί σε κατ’ οίκον περιορισμό με «βραχιολάκι»;
Κινδυνεύει να μείνει η ΕΛΒΟ εκτός των κονδυλίων του Rearm Europe;
Πολλοί εκτιμούν ότι στόχος δεν είναι να λειτουργήσει η ΕΛΒΟ ως αμυντική βιομηχανία, αλλά να γίνει μια «επιχείρηση real estate».
Του Πάρι Καρβουνόπουλου
Η πώληση της ΕΛΒΟ στο SK Group, προκάλεσε θύελλα πολιτικών αντιδράσεων μέσα στην αυγουστιάτικη ραστώνη. Η ΕΛΒΟ που ήταν και μπορεί να ξαναγίνει ο σημαντικότερος κατασκευαστής εξειδικευμένων στρατιωτικών αλλά πολιτικών οχημάτων, πέρασε στα χέρια του ισραηλινού επιχειρηματία Σαμύ Κατσάβ. Η κριτική που ασκήθηκε στην κυβέρνηση, είχε να κάνει με την παραχώρηση μιας τόσο κρίσιμης αμυντικής βιομηχανίας σε «ξένα χέρια».
Όπως αποκαλύπτουν οι Data Journalists, αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα. Υπάρχει μια σειρά ερωτημάτων για τη νέα ιδιοκτησία, που καθιστούν εξαιρετικά αμφίβολο το μέλλον της ΕΛΒΟ, τουλάχιστον ως αμυντική βιομηχανία.
Αν και το SK Group διαβεβαιώνει ότι «θα αξιοποιήσει τη βαθιά του τεχνογνωσία στον αμυντικό τομέα, την αποδεδειγμένη επιτυχία του στην αναδιοργάνωση ιδιωτικοποιημένων εργοστασίων και στην αναζωογόνηση στρατηγικών βιομηχανικών δραστηριοτήτων, καθώς και τη δέσμευσή του για μεταφορά τεχνολογίας, ώστε να αναδείξει την ΕΛΒΟ σε κορυφαίο κέντρο παραγωγής και εξαγωγών», υπάρχουν βάσιμες ανησυχίες για την επαναφορά της εταιρείας στην παραγωγική διαδικασία. Κι αυτό αφορά άμεσα την Έλλαδα και τις Ένοπλες Δυνάμεις της. Πολλοί εκτιμούν ότι τελικός στόχος δεν είναι να λειτουργήσει η ΕΛΒΟ ως αμυντική βιομηχανία, αλλά να αξιoποιηθούν οι εγκαταστάσεις ή ακόμη και η έκταση την οποία καταλαμβάνουν αυτές. Υπάρχει δηλαδή η υποψία μήπως τελικά γίνει μια «επιχείρηση real estate».
Διαβάστε όλο το ρεπορτάζ ΕΔΩ
Πολλοί εκτιμούν ότι στόχος δεν είναι να λειτουργήσει η ΕΛΒΟ ως αμυντική βιομηχανία, αλλά να γίνει μια «επιχείρηση real estate».
Του Πάρι Καρβουνόπουλου
Η πώληση της ΕΛΒΟ στο SK Group, προκάλεσε θύελλα πολιτικών αντιδράσεων μέσα στην αυγουστιάτικη ραστώνη. Η ΕΛΒΟ που ήταν και μπορεί να ξαναγίνει ο σημαντικότερος κατασκευαστής εξειδικευμένων στρατιωτικών αλλά πολιτικών οχημάτων, πέρασε στα χέρια του ισραηλινού επιχειρηματία Σαμύ Κατσάβ. Η κριτική που ασκήθηκε στην κυβέρνηση, είχε να κάνει με την παραχώρηση μιας τόσο κρίσιμης αμυντικής βιομηχανίας σε «ξένα χέρια».
Όπως αποκαλύπτουν οι Data Journalists, αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα. Υπάρχει μια σειρά ερωτημάτων για τη νέα ιδιοκτησία, που καθιστούν εξαιρετικά αμφίβολο το μέλλον της ΕΛΒΟ, τουλάχιστον ως αμυντική βιομηχανία.
Αν και το SK Group διαβεβαιώνει ότι «θα αξιοποιήσει τη βαθιά του τεχνογνωσία στον αμυντικό τομέα, την αποδεδειγμένη επιτυχία του στην αναδιοργάνωση ιδιωτικοποιημένων εργοστασίων και στην αναζωογόνηση στρατηγικών βιομηχανικών δραστηριοτήτων, καθώς και τη δέσμευσή του για μεταφορά τεχνολογίας, ώστε να αναδείξει την ΕΛΒΟ σε κορυφαίο κέντρο παραγωγής και εξαγωγών», υπάρχουν βάσιμες ανησυχίες για την επαναφορά της εταιρείας στην παραγωγική διαδικασία. Κι αυτό αφορά άμεσα την Έλλαδα και τις Ένοπλες Δυνάμεις της. Πολλοί εκτιμούν ότι τελικός στόχος δεν είναι να λειτουργήσει η ΕΛΒΟ ως αμυντική βιομηχανία, αλλά να αξιoποιηθούν οι εγκαταστάσεις ή ακόμη και η έκταση την οποία καταλαμβάνουν αυτές. Υπάρχει δηλαδή η υποψία μήπως τελικά γίνει μια «επιχείρηση real estate».
Διαβάστε όλο το ρεπορτάζ ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου