tvxs.gr
Στους εργολάβους που έχουν αναλάβει το έργο διάνοιξης των σηράγγων των Τεμπών αποδίδει πιθανές ευθύνες για τη φονική κατολίσθηση το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο (παράρτημα Κεντρικής Ελλάδος) μετά την πρώτη αυτοψία στην περιοχή. Την ίδια στιγμή, η χώρα παραμένει χωρισμένη στα δύο προκαλώντας μεγάλα οικονομικά προβλήματα κυρίως στο Νομό Λάρισας όπου κάποιες επιχειρήσεις των Τεμπών (ξενοδοχεία – τουριστικές εγκαταστάσεις κτλ) προχώρησαν ήδη σε απολύσεις προσωπικού καθώς έμειναν κλειστές όλη την περίοδο των Χριστουγέννων.
Όπως τόνισε στον ρ/σ «Στο Κόκκινο» ο Κώστας Σκόρδας, γεωλόγος του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας – παράρτημα Κεντρικής Ελλάδας, μία από τις πιθανές αιτίες του δυστυχήματος είναι η καταπόνηση από τις εκρήξεις στα μέτωπα διάνοιξης της σήραγγας των Τεμπών, αν και επεσήμανε πως αυτό δεν είναι ακόμα βέβαιο και μένει να αποδειχθεί από το επίσημο πόρισμα που θα εκδοθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες.
Ωστόσο, από την πλευρά της κοινοπραξίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» διατυπώνεται η βεβαιότητα ότι η κατολίσθηση οφείλεται μόνο σε φυσικά αίτια και κυρίως στις ισχυρές βροχοπτώσεις αλλά και στη σύσταση του εδάφους στην περιοχή. Στελέχη της εταιρίας διατύπωσαν σήμερα τη βεβαιότητα πως αυτό θα είναι και το συμπέρασμα του τελικού πορίσματος των πραγματογνωμόνων. Σε ανακοίνωσή της μάλιστα η εταιρία αναφέρει ότι οι κατολισθήσεις ότι δεν συνδέονται με τις εργασίες ανατίναξης για τη διάνοιξη των σηράγγων και τονίζει ότι δεν ήταν δυνατόν να αποφευχθούν οι συνέπειες του ακραίου, όπως το χαρακτηρίζει, γεωλογικού φαινομένου αφού ο όγκος των βράχων που κατέπεσαν, ξεπερνούν κατά πολύ τις διεθνείς προδιαγραφές και τα όρια σχεδιασμού αντίστοιχων έργων. Πάντως, σε κάθε περίπτωση, όπως επισημαίνει και η υπεύθυνη Επικοινωνίας της εταιρίας Ειρήνη Ζαβρίδου, δεν υπάρχει ακόμα κανένα χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης της κυκλοφορίας.
Εν τω μεταξύ, εντύπωση προκαλεί η «χαλαρή» αντιμετώπιση του θέματος από τα κεντρικά μέσα ενημέρωσης παρά τα μεγάλα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί τόσο στις μετακινήσεις των πολιτών όσο και στην οικονομική ζωή της χώρας, καθώς η εθνική οδός παραμένει κλειστή από τις 17 Δεκεμβρίου. Αγροτικά στελέχη του Νομού Λάρισας τονίζουν πως «θα είχε ξεσηκωθεί το σύμπαν αν εμείς είχαμε κλείσει τα Τέμπη έστω και για δύο μέρες» και αφήνουν υπόνοιες για τη διαπλοκή των εργολάβων της κοινοπραξίας με τα Μέσα Ενημέρωσης.
Στην κοινοπραξία της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» και της εταιρίας «Μαλιακός – Κλειδί» που έχει αναλάβει το συγκεκριμένο κομμάτι του έργου συμμετέχουν η «Hochtief PPP Solutions GmbH» (35%), η «Άκτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε.» (20%), η «J & B Άβαξ Α.Ε.» (16,25%), η «Vinci Concessions S.A.» (13,75%), η «ΑΕΓΕΚ» (10%) και η «Αθηνά ΑΤΕ» (5%).
Υπενθυμίζεται ότι η κατολίσθηση της 17ης Δεκεμβρίου στοίχισε τη ζωή του Ιταλού τεχνικού διευθυντή του έργου Σέρτζιο Σιάνι, ο οποίος είχε μεταβεί στην περιοχή για αυτοψία. Η κοινοπραξία με βάση τη σύμβαση που έχει υπογράψει επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας με το ελληνικό Δημόσιο, εισπράττει ήδη το αντίτιμο των διοδίων για την κατασκευή του τούνελ στα Τέμπη, γεγονός που είχε καταγγείλει τον Απρίλιο του 2008, ο σημερινός υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης καταγγέλλοντας τότε πως «η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας βαπτίζει την φορολογία του κόσμου κρατική συμμετοχή στα έργα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου