ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Μια αστυνομική κλούβα γεμάτη άνδρες των Ειδικών Δυνάμεων, με όπλα, κράνη και αλεξίσφαιρες ασπίδες εισβάλλει σε κτίριο στα περίχωρα μιας μητρόπολης.
Οι αστυνομικοί σπάνε πόρτες, ξυλοκοπούν με κλομπ μισόγυμνους μεσήλικες και συλλαμβάνουν έναν πιτσιρικά. Πίσω τους παίζει ένα άγριο τραγούδι με ασφυκτικό πανκ ρυθμό και σαμπλς από το «Ghost Rider», τον παλιό ύμνο των Αμερικανών ελεκτροπάνκ, όπου η ράπερ Μ.Ι.Α. κραυγάζει «Born Free».
Οι αστυνομικοί σπάνε πόρτες, ξυλοκοπούν με κλομπ μισόγυμνους μεσήλικες και συλλαμβάνουν έναν πιτσιρικά. Πίσω τους παίζει ένα άγριο τραγούδι με ασφυκτικό πανκ ρυθμό και σαμπλς από το «Ghost Rider», τον παλιό ύμνο των Αμερικανών ελεκτροπάνκ, όπου η ράπερ Μ.Ι.Α. κραυγάζει «Born Free».
Αυτό είναι το βίντεο-προπομπός του τρίτου της δίσκου, που θα κυκλοφορήσει στις 28 Ιουνίου. Δεν έχει ακόμα τίτλο, έχει όμως αυτό το πολιτικό πανκ χιπ χοπ τραγούδι σκηνοθετημένο από τον Ρομέν Γαβράς, γιο του σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά. Εχει φτιάξει ένα από τα πιο βίαια βίντεο της μουσικής σκηνής, ένα εννιάλεπτο βίντεο που καταλήγει στην εκτέλεση ενός πιτσιρικά με μια σφαίρα στο κεφάλι και ένα λουτρό αίματος με βόμβες και πολυβόλα.
Είτε είναι μια αλληγορία για την αμερικανική εξωτερική πολιτική, καθώς το δανεισμένο σαμπλ από τους Suicide επαναλαμβάνει συνέχεια «Η Αμερική σκοτώνει τα παιδιά της», είτε είναι η διαμαρτυρία της Μ.Ι.Α για τη συνεχιζόμενη σφαγή των Ταμίλ στη Σρι Λάνκα, το βίντεο έχει ήδη δημιουργήσει αίσθηση. Ο μουσικός Τύπος το θεωρεί ένα όργιο από σεξ και αίμα. Ο Ρομέν Γαβράς είναι συνηθισμένος να δέχεται επικρίσεις για τη δουλειά του. «Για μερικούς μήνες ήμουν ο πιο μισητός άνθρωπος στη Γαλλία», έλεγε αντιμετωπίζοντας με χιούμορ τον εξοργισμένο γαλλικό Τύπο. Ούτε δύο χρόνια δεν είχαν περάσει από την εξέγερση των παρισινών γκέτο όταν ο Ρομέν γύρισε για το τραγούδι «Stress» των Γάλλων ηλεκτρονικών Justice ένα βίντεο με τις συμμορίες των μπανλιέ και τη ρατσιστική βία. «Τα μέσα ενημέρωσης μου έκαναν δωρεάν διαφήμιση», σχολίαζε.
Ετσι τον εμπιστεύτηκε και η Μ.Ι.Α., η τριανταπεντάχρονη ράπερ, πολιτική πρόσφυγας στην Αγγλία με πατέρα ηγετική μορφή των Τίγρεων Ταμίλ, της οργάνωσης που μάχεται για εθνική ανεξαρτησία από τη Σρι Λάνκα. Αν το ντεμπούτο της ήταν το «Arular», ένα πολεμικό χιπ χοπ με το όνομα του πατέρα της, ο δεύτερος δίσκος, το «Kala», ένα πείραμα όπου το χιπ χοπ ανακατευόταν με τις μουσικές του κόσμου εμπνευσμένο από τη μητέρα της, ο τρίτος, με προάγγελο το «Born Free», είναι μια «γέφυρα ανάμεσα στην ανεπτυγμένη Δύση και τον Τρίτο Κόσμο». Και αν από τη μια η Μ.Ι.Α. συνεργάζεται στον νέο δίσκο της Κριστίνα Αγκιλέρα, από την άλλη βάζει στο εξώφυλλο του σινγκλ τους εκτελεσμένους Ταμίλ από τον στρατό της Σρι Λάνκα. «Γράφω τραγούδια για την κατάσταση στον Τρίτο Κόσμο. Πιστεύω ότι αυτοί που ζούνε κάτω από άθλιες συνθήκες πρέπει να ακουστούν. Αν η Δύση πιστεύει ακόμα στη ελευθερία του λόγου».
Είτε είναι μια αλληγορία για την αμερικανική εξωτερική πολιτική, καθώς το δανεισμένο σαμπλ από τους Suicide επαναλαμβάνει συνέχεια «Η Αμερική σκοτώνει τα παιδιά της», είτε είναι η διαμαρτυρία της Μ.Ι.Α για τη συνεχιζόμενη σφαγή των Ταμίλ στη Σρι Λάνκα, το βίντεο έχει ήδη δημιουργήσει αίσθηση. Ο μουσικός Τύπος το θεωρεί ένα όργιο από σεξ και αίμα. Ο Ρομέν Γαβράς είναι συνηθισμένος να δέχεται επικρίσεις για τη δουλειά του. «Για μερικούς μήνες ήμουν ο πιο μισητός άνθρωπος στη Γαλλία», έλεγε αντιμετωπίζοντας με χιούμορ τον εξοργισμένο γαλλικό Τύπο. Ούτε δύο χρόνια δεν είχαν περάσει από την εξέγερση των παρισινών γκέτο όταν ο Ρομέν γύρισε για το τραγούδι «Stress» των Γάλλων ηλεκτρονικών Justice ένα βίντεο με τις συμμορίες των μπανλιέ και τη ρατσιστική βία. «Τα μέσα ενημέρωσης μου έκαναν δωρεάν διαφήμιση», σχολίαζε.
Ετσι τον εμπιστεύτηκε και η Μ.Ι.Α., η τριανταπεντάχρονη ράπερ, πολιτική πρόσφυγας στην Αγγλία με πατέρα ηγετική μορφή των Τίγρεων Ταμίλ, της οργάνωσης που μάχεται για εθνική ανεξαρτησία από τη Σρι Λάνκα. Αν το ντεμπούτο της ήταν το «Arular», ένα πολεμικό χιπ χοπ με το όνομα του πατέρα της, ο δεύτερος δίσκος, το «Kala», ένα πείραμα όπου το χιπ χοπ ανακατευόταν με τις μουσικές του κόσμου εμπνευσμένο από τη μητέρα της, ο τρίτος, με προάγγελο το «Born Free», είναι μια «γέφυρα ανάμεσα στην ανεπτυγμένη Δύση και τον Τρίτο Κόσμο». Και αν από τη μια η Μ.Ι.Α. συνεργάζεται στον νέο δίσκο της Κριστίνα Αγκιλέρα, από την άλλη βάζει στο εξώφυλλο του σινγκλ τους εκτελεσμένους Ταμίλ από τον στρατό της Σρι Λάνκα. «Γράφω τραγούδια για την κατάσταση στον Τρίτο Κόσμο. Πιστεύω ότι αυτοί που ζούνε κάτω από άθλιες συνθήκες πρέπει να ακουστούν. Αν η Δύση πιστεύει ακόμα στη ελευθερία του λόγου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου