Την ίδια ώρα που η ελληνική οικονομία κλυδωνίζεται συθέμελα παρασυρόμενη στη «δίνη» της πτώχευσης, μια παγκόσμια αγορά δισεκατομμυρίων δολαρίων, όπως είναι η ναυτιλία, κινείται με ελληνικό χρήμα.
Μια παράδοξη αντίθεση στην οποία στέκονται και τα διεθνή πρακτορεία σχολιάζοντας τους βίους αντίθετους της ελληνικής οικονομίας και της ελληνικής ναυτιλίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες ναυλομεσιτικών οίκων, μόνο στη διάρκεια του περασμένου μήνα οι Ελληνες εφοπλιστές πρόσθεσαν στο παγκόσμιο «orderbook» παραγγελίες άνω των 750 εκ. δολαρίων, ενώ από τις αρχές του χρόνου οι συνολικές επενδύσεις για ναυπηγήσεις πλοίων υπερβαίνουν πλέον τα 2 δισ. δολάρια. Εάν μάλιστα προστεθούν και οι αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, το κοντέρ ανεβαίνει στα 3,5 δισ. δολάρια.
Επιστροφή Η επενδυτική αφλογιστία από τα τέλη του 2008 εξαιτίας της κρίσης στη ναυτιλία και η άρνηση των τραπεζών για χρηματοδότηση ναυτιλιακών projects όλο αυτό το διάστημα βύθισαν τις τιμές των newbuildings πλοίων, κεντρίζοντας και πάλι το επενδυτικό ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών. Στη λίστα των Ελλήνων πλοιοκτητών που επέστρεψαν στη «μάχη» των ναυπηγήσεων εμφανίζονται ισχυρά ονόματα του εφοπλισμού.
Η Anangel του ισχυρού εφοπλιστικού ομίλου Αγγελικούση, η εφοπλιστική οικογένεια Φωστηρόπουλου μέσω των εταιρειών Almi Tankers και Fairsky, ο όμιλος Ρέστη, οι αδερφοί Πολέμη και η Polempros, η εισηγμένη Dryships στο αμερικανικό Χρηματιστήριο του Γιώργου Οικονόμου, η ναυτιλιακή εταιρεία Centrofin του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου, η Safe bulkers του Πόλυ Χατζηιωάννου, η Target Marine του εφοπλιστή Αντώνη Κομνηνού, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Nasdaq, Star Bulk Carriers, του Ακη Τσιριγκάκη, η Iason Hellenic του Αλέξανδρου Πετράκη, η ΑΒ Maritime του εφοπλιστή Σπύρου Βαμβακά περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων στη μακρά λίστα των εφοπλιστών που τροφοδοτούν την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία με δισεκατομμύρια δολάρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου