ΕΘΝΟΣ
Οι αριθμοί μπορεί να ευημερούν και να δείχνουν θετικό πρόσημο στις πωλήσεις των αυτοκινήτων για το πρώτο 4μηνο του 2010 (+11,45%), η πραγματικότητα όμως είναι εντελώς διαφορετική. Η αγορά του αυτοκινήτου βουλιάζει κυριολεκτικά, ακολουθώντας πλήρως την πορεία της ελληνικής οικονομίας και όχι απαραίτητα για τους ίδιους λόγους.
Τα 8.225 αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί το φετινό 4μηνο σε σχέση με πέρσι δεν είναι αποτέλεσμα κοινωνικής ευημερίας, αλλά ενός «καλού» Ιανουαρίου και ενός... καλύτερου Μαρτίου, μήνα κατά τον οποίο πολλοί έσπευσαν να επωφεληθούν των προσφορών αλλά και να προλάβουν την αύξηση του ΦΠΑ στο 21%.
Βεβαίως, εδώ θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και την αύξηση των εταιρικών πωλήσεων (fleet sales) κατά 45% τον Μάρτιο (αντιπροσωπεύουν περίπου το 25% του συνόλου της αγοράς) από την αισιοδοξία των εταιρειών rent a car για την τουριστική κίνηση του καλοκαιριού.
«Χαράτσωμα»
Δεν είναι μόνο η κακή ψυχολογία του αγοραστικού κοινού από την κρίση που βιώνει, αλλά κυρίως το «χαράτσωμα» το οποίο υφίσταται ο αγοραστής αλλά και ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου έπειτα από τα νέα φορολογικά μέτρα της κυβέρνησης.
Η εκτίναξη της τιμής της βενζίνης στο 1,5 ευρώ/λίτρο (όπως διαφαίνεται, το καλοκαίρι θα φλερτάρει μεταξύ 1,6 και 1,7 ευρώ), η αύξηση των τελών κυκλοφορίας (από τα κατ’ ευφημισμόν «πράσινα τέλη»), αλλά και των ασφαλίστρων έχουν απογειώσει το ετήσιο κόστος χρήσης/κτήσης ενός αυτοκινήτου κατά 60-70% χωρίς να υπολογίζεται και η αύξηση του ΦΠΑ στο 23% που θα συμπαρασύρει ανάλογα και τη συντήρηση ενός ΙΧ (ανταλλακτικά, κλπ.).
Με δεδομένο και το «κλείσιμο» της στρόφιγγας του ρευστού από την πλευρά των τραπεζών (οι προϋποθέσεις είναι εξαιρετικά αυστηρές) σε μία αγορά που κατά 80% κινείται με δάνεια, το περιβάλλον που διαμορφώνεται είναι εξαιρετικά δύσκολο και ρευστό.
Τα στελέχη των αντιπροσωπειών προβλέπουν η πτώση να φτάσει το 40% για το 2010 κάνοντας λόγο για μία αγορά μεγέθους 160.000 μονάδων, γεγονός που θα έχει αντίκτυπο σε θέσεις εργασίας, αλλά και... τα κανόνια που θα ακούγονται πιο δυνατά.
Οι περικοπές προσωπικού έχουν ήδη ξεκινήσει ακόμη και σε μεγάλους ομίλους αντιπροσώπευσης αυτοκινήτων, ενώ τα πράγματα είναι πολύ πιο δύσκολα στο δίκτυο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου