Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 353 ΕΚ.ΔΟΛ ΓΙΑ 6 ΝΕΑ ΠΛΟΙΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ-ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Έθνος

«Μετρημένες» επενδυτικές κινήσεις χαρακτηρίζουν, τις τελευταίες ημέρες, την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα, που στρέφει το ενδιαφέρον της και σε νέες ναυπηγήσεις, ιδιαίτερα πλοίων ξηρού φορτίου (bulk carriers).

Σύμφωνα με στοιχεία του έγκυρου ναυλομεσιτικού οίκου «Golden Destiny», την προηγούμενη εβδομάδα τοποθετήθηκαν συνολικά 24 παραγγελίες ναυπήγησης πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 2.057.600 τόνων, με τα πλοία ξηρού φορτίου να συγκεντρώνουν τις περισσότερες προτιμήσεις, αφού αυτής της κατηγορίας ήταν οι 14 παραγγελίες (οι 4 παραγγελίες είχαν τοποθετηθεί από τον Ιούνιο αλλά ενεργοποιήθηκαν αυτήν την εβδομάδα).

Στον τομέα των νέων κατασκευών υπήρξε και ελληνική παρουσία, αφού τοποθετήθηκαν παραγγελίες για την κατασκευή 6 πλοίων, συνολικής επένδυσης 353 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ.

Αντίστοιχα, στον τομέα των αγοραπωλησιών από «δεύτερο χέρι» ελληνικές εταιρείες προχώρησαν σε μόλις δύο συμφωνίες, προχωρώντας σε μια επένδυση συνολικού ύψους 68.750.000 δολαρίων.

Συνολικά, αυτήν την εβδομάδα η αγορά από «δεύτερο χέρι» κινήθηκε σε «χαμηλά» επίπεδα, αφού έγιναν συμφωνίες για μεταβίβαση 19 πλοίων, που διαμορφώνουν επενδύσεις της τάξης των 196,6 εκατ. δολαρίων.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφερθεί ότι συνολικά ο ελληνικός εφοπλισμός έχει αναπτύξει, στο α’ επτάμηνο του έτους, σημαντική επενδυτική δραστηριότητα στην αγορά από «δεύτερο χέρι» (second hand market).

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Allied Shipbroking, σε αυτήν την αγορά οι ελληνικές εταιρείες έχουν αυξηθεί κατά 90% έχοντας καταβάλει 4,396 δισ. δολάρια για την απόκτηση 167 πλοίων, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2009 οι αγορές πλοίων από ελληνικής πλευράς είχαν φτάσει τις 115, ενώ το ποσό που είχε επενδυθεί ανερχόταν σε 2,334 δισ. δολάρια.

Από τα ίδια στοιχεία φαίνεται ότι τα μισά από τα πλοία που έχουν αγοράσει φέτος οι Ελληνες πλοιοκτήτες είναι φορτηγά - χύδην (bulk carriers), αφού ανέρχονται σε 87 τα φορτηγά που αγοράστηκαν έναντι 1,998 δισ. δολαρίων, ενώ στον τομέα των δεξαμενόπλοιων σε ελληνικά χέρια έχουν καταλήξει φέτος 46 πλοία αντί 1,53 δισ. δολαρίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου