http://www.enet.gr
Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην κινεζική ηγεσία, τις οποίες επικαλείται το πρακτορείο Ρόιτερ, «δύο αεροπλανοφόρα βρίσκονται υπό κατασκευή στο ναυπηγείο Τζιανγκνάν της Σανγκάης». Πληροφορία που δεν ακούγεται απίθανη, αν λάβει κανείς υπ' όψιν την τεράστια αύξηση των κινεζικών αμυντικών δαπανών τα τελευταία χρόνια καθώς και το γεγονός ότι ο Κινέζος πρόεδρος Χου Τζιντάο έχει αναδείξει το Ναυτικό σε κεντρικό άξονα του προγράμματος στρατιωτικού εκσυγχρονισμού.
Το υπουργείο Αμυνας έχει επιβεβαιώσει, από την πλευρά του, την ύπαρξη ενός παλιού αεροπλανοφόρου που είχε αγοραστεί από την Ουκρανία το 1998 και προοριζόταν άλλοτε για πλωτό καζίνο. Τελικώς όμως, όπως ανακοινώθηκε χθες, το συγκεκριμένο πλοίο θα χρησιμοποιηθεί για έρευνα κι εκπαίδευση.
Η ανακοίνωση έρχεται σε μια περίοδο που το Πεκίνο κάνει επίδειξη ισχύος στη θάλασσα της Νότιας Κίνας, όπου υπάρχει εδώ και χρόνια εδαφική διένεξη με την Ταϊβάν και άλλες χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας, συμπεριλαμβανομένων των Φιλιππίνων και του Βιετνάμ.
Αν και στην πράξη η κατασκευή αεροπλανοφόρου είναι μια περίπλοκη και δύσκολη διαδικασία και θα χρειαστούν χρόνια (περίπου μία δεκαετία) για να είναι η Κίνα σε θέση να πραγματοποιήσει επιχειρήσεις αεροπλανοφόρων στις αστιατικές θάλασσες, το στρατηγικό αυτό άνοιγμα δεν θ' αφήσει αδιάφορες τις υπόλοιπες περιφερειακές δυνάμεις και φυσικά ούτε και τις ΗΠΑ.
Κατά την άποψη ορισμένων αναλυτών, η κινεζική λογική πίσω από την κατασκευή αεροπλανοφόρων σχετίζεται πάντως και με έναν ευρύτερο στόχο, που δεν είναι άλλος από την προστασία των εμπορικών οδών.
Δύο αεροπλανοφόρα φέρεται να ναυπηγεί η Κίνα, στο πλαίσιο ενός ευρέος προγράμματος εκσυγχρονισμού των ενόπλων δυνάμεων, που προκαλεί ανησυχία στις υπόλοιπες χώρες της περιοχής, ενώ το Πεκίνο επιβεβαιώνει προς το παρόν μόνο την επισκευή ενός παλιού σοβιετικού αεροπλανοφόρου, για ερευνητικούς κι εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην κινεζική ηγεσία, τις οποίες επικαλείται το πρακτορείο Ρόιτερ, «δύο αεροπλανοφόρα βρίσκονται υπό κατασκευή στο ναυπηγείο Τζιανγκνάν της Σανγκάης». Πληροφορία που δεν ακούγεται απίθανη, αν λάβει κανείς υπ' όψιν την τεράστια αύξηση των κινεζικών αμυντικών δαπανών τα τελευταία χρόνια καθώς και το γεγονός ότι ο Κινέζος πρόεδρος Χου Τζιντάο έχει αναδείξει το Ναυτικό σε κεντρικό άξονα του προγράμματος στρατιωτικού εκσυγχρονισμού.
Το υπουργείο Αμυνας έχει επιβεβαιώσει, από την πλευρά του, την ύπαρξη ενός παλιού αεροπλανοφόρου που είχε αγοραστεί από την Ουκρανία το 1998 και προοριζόταν άλλοτε για πλωτό καζίνο. Τελικώς όμως, όπως ανακοινώθηκε χθες, το συγκεκριμένο πλοίο θα χρησιμοποιηθεί για έρευνα κι εκπαίδευση.
Η ανακοίνωση έρχεται σε μια περίοδο που το Πεκίνο κάνει επίδειξη ισχύος στη θάλασσα της Νότιας Κίνας, όπου υπάρχει εδώ και χρόνια εδαφική διένεξη με την Ταϊβάν και άλλες χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας, συμπεριλαμβανομένων των Φιλιππίνων και του Βιετνάμ.
Αν και στην πράξη η κατασκευή αεροπλανοφόρου είναι μια περίπλοκη και δύσκολη διαδικασία και θα χρειαστούν χρόνια (περίπου μία δεκαετία) για να είναι η Κίνα σε θέση να πραγματοποιήσει επιχειρήσεις αεροπλανοφόρων στις αστιατικές θάλασσες, το στρατηγικό αυτό άνοιγμα δεν θ' αφήσει αδιάφορες τις υπόλοιπες περιφερειακές δυνάμεις και φυσικά ούτε και τις ΗΠΑ.
Κατά την άποψη ορισμένων αναλυτών, η κινεζική λογική πίσω από την κατασκευή αεροπλανοφόρων σχετίζεται πάντως και με έναν ευρύτερο στόχο, που δεν είναι άλλος από την προστασία των εμπορικών οδών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου