Καθώς η παγκόσμια καπιταλιστική και ιμπεριαλιστική κοινότητα αποφασίζει να δράσει ακόμη περισσότερο πολεμικά εναντίον των ανθρώπων που έσπρωξε στην Πειρατεία ώστε να προστατεύσει τα τεράστια καπιταλιστικά συμφέροντα που έχουν να κάνουν με τις μεταφορές και το εμπόριο,αλλά και να εκμεταλλευτεί το φαινόμενο αυτό για να επιβάλλει την ιμπεριαλιστική της κυριαρχία στην περιοχή, ένας Ακροδεξιός Μπουμπούκος αναλαμβάνει να κάνει όλα τα χατίρια των εφοπλιστών. Αποκαλύπτοντας για μια ακόμη φορά ότι η αστική πολιτική της εξυπηρέτησης των απαιτήσεων του κόσμου του πλούτου έχει απόλυτη συνέχεια εντός και εκτός κρατικών συνόρων!
Στο πλαίσιο αυτό ο ακροδεξιός υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ανακοίνωσε ότι η Άρση του Καμποτάζ και η αντιμετώπιση της πειρατείας αποτελούν τις προτεραιότητεςτης άθλιας συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ που προέκυψε μετά το Πραξικόπημα του ελληνικού κεφαλαίου, της Ε.Ε. και του ΔΝΤ. Στόχος του υφυπουργού είναι η ψήφιση μέχρι την 20η Δεκεμβρίου του νομοσχεδίου για την κρουαζιέρα όπου προβλέπεται αφαίρεση των υπόλοιπων περιορισμών στην άρση του καμποτάζ, δηλαδή της υποχρέωσης υπογραφής ειδικών συμβάσεων από πλοιοκτήτριες εταιρείες που θέλουν να έχουν ελληνικό λιμάνι ως αρχικό λιμάνι επιβίβασης. Επίσης, σχετικά με το μεγάλο πρόβλημα της πειρατείας θα προβλέπεται η παρουσία ενόπλων φρουρών στα ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία.
Την ακόμη μεγαλύτερη λεηλασία των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτικών και την ανατροπή του Διεθνούς Δικαίου που απαγόρευε την παρουσία ενόπλων Μισθοφόρων στα ιδιωτικά πλοία ανακοίνωσε ο άνθρωπος των εφοπλιστών στο Λονδίνο κατά την διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΔΝΟ). Επιπλέον ο Α. Γεωργιάδης συναντήθηκε, με την Επιτροπή των Ελλήνων εφοπλιστών του Λονδίνου κατόπιν πρόσκλησης του προέδρου της Χ.Ι. Φαφαλιού, όπου οι εφοπλιστές για άλλη μία φορά διατύπωσαν τον προβληματισμό τους για την κατάργηση του αυτόνομου υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ πριν από δύο σχεδόν χρόνια.
Τα κατασταλτικά αυτά μέτρα που επέβαλε ο ελληνικός εφοπλιστικός κόσμος στην συγκυβέρνηση, οι απατεώνες και διαφθαρμένοι τυχοδιώκτες του κέρδους που εμπλέκονται σε όλες τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την καταστροφή του λαού της Σομαλίας κατακλέβοντας τις θάλασσες τους και ποτίζοντας τες με τα βιομηχανικά απόβλητα των κρατών της δύσης που οι ίδιοι μεταφέρουν, ακολουθούν σειρά αντίστοιχων μέτρων που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις της «φιλάνθρωπης και πολιτισμένης Ευρώπης»,που αδυνατεί να κρύψει το αποκρουστικό ιμπεριαλιστικό και εκμεταλλευτικό της πρόσωπο.
Δημοσίευμα της 11 Οκτωβρίου 2011αποκαλύπτει ότι Δυνάμεις του στρατού θα τοποθετήσει η Ιταλία στα πλοία του εμπορικού της στόλου, προκειμένου να τα προστατεύουν από τις επιθέσεις Σομαλών πειρατών, σύμφωνα με πηγές του ναυτιλιακού κλάδου. Ο υπουργός Άμυνας Ινιάτσιο Λα Ρούσα επρόκειτο να υπογράψει συμφωνία με το σύνδεσμο των Ιταλών πλοιοκτητών για την τοποθέτηση στρατιωτικών φρουρών σε πλοία που πλέουν στην αχανή θαλάσσια περιοχή του Ινδικού Ωκεανού και τα οποία διατρέχουν κίνδυνο από ενέργειες Σομαλών πειρατών, που έχουν επιτεθεί σε πολλά ιταλικά πλοία. Για μια ακόμη φορά ο Μπερλουσκόνι αποδεικνύεται πρωτοπόρος αφού αποκαλύπτει τον πραγματικό ρόλο του στρατού καθιστώντας τον Σεκιούριτι των Ιταλών εφοπλιστών!
Άλλο άρθρο αποκαλύπτει ότι πλοία που βρίσκονται υπό βρετανική σημαία θα μπορούν στο εξής να μεταφέρουν ένοπλους φρουρούς, όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός της Βρετανίας, Ντέιβιντ Κάμερον.Ο Κάμερον δήλωσε πως θέλει να καταπολεμήσει τους κινδύνους που απειλούν τη ναυτιλία, ανοικτά των ακτών της Σομαλίας, καθώς εκεί σημειώθηκαν οι 49 από τις53 πειρατείες της περασμένης χρονιάς. Ο Βρετανός πρωθυπουργός διευκρίνισε ότι οι φρουροί θα επιτρέπονται σε όσα σκάφη πλέουν σε επικίνδυνα νερά, όπως η Ερυθρά Θάλασσα ή ο Κόλπος του Άντεν. Βρετανοί αξιωματούχοι υπολογίζουν ότι τουλάχιστον100 πλοία, εκ των 200 που πλέουν στην περιοχή, θα αιτηθούν άμεσα για τη σχετική άδεια.
Αξίζει να δούμε το κατατοπιστικό κείμενο του Λάμπρου Καραγεώργου στην ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ (Πέμπτη, 23 Ιούνιος 2011) με τίτλο «Με ιδιωτικούς στρατούς αντιμετωπίζουν την πειρατεία».
“Η μία μετά την άλλη οι ευρωπαϊκές χώρες προσαρμόζουν τη νομοθεσία τους, επιτρέποντας την επάνδρωση των πλοίων που ανήκουν στη σημαία τους με οπλισμένους άνδρες. Τελευταία, στον κατάλογο των χωρών - μελών της Ε.Ε. που διαμορφώνουν μία νέα νομοθεσία για την αντιμετώπιση της πειρατείας προστέθηκε η Κύπρος. Εντός του επόμενου μήνα,αναμένεται η Κυπριακή Βουλή να ψηφίσει νόμο που θα αφήνει στη διακριτική ευχέρεια του πλοιοκτήτη την επάνδρωση του πλοίου του με οπλισμένους άνδρες. Το θέμα συζητήθηκε και στη γενική συνέλευση της Ένωσης Κυπρίων Πλοιοκτητών (Cyprus Union Of Shipowners-CUS). Η Κυπριακή Ένωση Πλοιοκτητών είναι σε συζητήσεις με την κυβέρνηση και, ειδικότερα, με το Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας, προκειμένου να συνταχθεί ο νέος νόμος, που θα επιτρέπει την παρουσία ένοπλων φρουρών επί των πλοίων με κυπριακή σημαία”.
Να θυμίσουμε ότι σημαντικό τμήμα του στόλου των Ελλήνων πλοιοκτητών ταξιδεύει με κυπριακή σημαία που θεωρείται σημαία ευκαιρίας, παρέχοντας τεράστιες φορολογικές ελαφρύνσεις, ενώ δεν υπάρχει κανείς έλεγχος για την εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας, επιβάλλοντας ένα καθεστώς τρομοκρατίας και ασυδοσίας των εφοπλιστών.
Το άρθρο αναφέρει ότι “Σύμφωνα με στελέχη της CUS, ο νόμος θα αφήνει στον πλοιοκτήτη το δικαίωμα να επιλέξει εάν θα επανδρώσει το πλοίο του με οπλισμένους άνδρες ιδιωτικών εταιρείες ασφαλείας. Όμως οι εταιρείες αυτές, που ασχολούνται με τη συγκρότηση και διαχείριση οπλισμένων ομάδων ασφαλείας, θα πρέπει να είναι πιστοποιημένες για το σκοπό αυτό από την κυπριακή κυβέρνηση. Η επιλογή της εταιρείας, που θα διαθέτει τους ένοπλους άνδρες, θα είναι από έναν κατάλογο επιχειρήσεων που θα έχει εγκρίνει το Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας της Κύπρου.
Ο κατάλογος των χωρών, που με τη νομοθεσία τους δίνουν τη δυνατότητα επάνδρωσης των πλοίων με ιδιωτικά στρατιωτικά σώματα, μακραίνει. Στην ψήφιση ανάλογης νομοθεσίας έχουν προχωρήσει ήδη η Δανία και η Φινλανδία, οι οποίες επιτρέπουν κατά περίπτωση τη χρήση οπλισμένων ανδρών. Ανάλογη νομοθεσία έχει υιοθετήσει και η Νορβηγία. Στη Σουηδία, το θέμα βρίσκεται υπό διαβούλευση, όπως επίσης και στην Ιταλία, την Πορτογαλία και την Ισπανία. Στη Μεγάλη Βρετανία έχει ήδη ψηφισθεί η σχετική νομοθεσία, ενώ βρίσκεται τώρα στο στάδιο της περαιτέρω βελτίωσής της. Το μέτρο της επάνδρωσης των πλοίων που διέρχονται από τον Ινδικό Ωκεανό και ανοικτά των ακτών της Σομαλίας με στρατιωτικά σώματα έχει απασχολήσει τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα και το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).
Και συνεχίζει “Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών μελετά το όλο θέμα και, προς το παρόν, έχει ταχθεί υπέρ των μέτρων που έχει υιοθετήσει ο IMO. Στο σύνολό της, πάντως, η ναυτιλιακή κοινότητα ζητεί τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων από τη διεθνή κοινότητα για την αντιμετώπιση του φαινομένου της πειρατείας, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η αύξηση της ναυτικής στρατιωτικής παρουσίας στην περιοχή, η οικονομική ενίσχυση της Σομαλίας και η εμπέδωση στη χώρα ενός σταθερού πολιτικού καθεστώτος, η τροποποίηση του διεθνούς δικαίου, ώστε οι πειρατές να δικάζονται και να καταδικάζονται κ.ά. Επίσης, ο ΙΜΟ έχει διαμορφώσει ένα πλαίσιο πρακτικών, το οποίο πρέπει να εφαρμόζουν τα πλοία που διέρχονται από επικίνδυνες περιοχές.Ωστόσο, σε ό,τι αφορά την επάνδρωση των πλοίων με οπλισμένους άνδρες, δεν έχει λάβει σαφή θέση, καθώς το αφήνει αυτό στο κάθε κράτος - μέλος να το επιλέξει ως λύση. Στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία τουInternational Maritime Bureau (IMB), είχαμε νέο ρεκόρ πειρατικών επιθέσεων.Ειδικότερα, καταγράφηκαν 142 περιστατικά πειρατείας, σε σύγκριση με τα 67 που είχαν διαπιστωθεί την ίδια περίοδο πέρυσι. Από τα 142 περιστατικά, τα 97πραγματοποιήθηκαν στα ανοιχτά της Σομαλίας. Η συνολική οικονομική ζημιά της παγκόσμιας κοινότητας υπολογίζεται στα 7-12 δισ. δολ., σε ετήσια βάση”.
Τα λεφτά επομένως που χάνουν οι καπιταλιστές είναι πολλά αλλά και τα ιμπεριαλιστικά συμφέροντα επίσης σημαντικά. Ξένες εφημερίδες καταγράφουν ότι “η Γαλλία εγκαινιάζει στον Κόλπο της Γουινέας την εφαρμογή ολοκληρωμένου σχεδίου κατά της πειρατείας και πρόκειται να δαπανήσει 10 εκατομμύρια δολάρια για την«περιφερειακή ασφάλεια». Η Γαλλία έχει ξεκινήσει ένα τριετές σχέδιο για την εκπαίδευση των τοπικών δυνάμεων και να παρέχουν την επιτήρηση για την καταπολέμηση της πειρατείας στο Μπενίν, το Τόγκο και την Γκάνα στο πλαίσιο των διεθνών προσπαθειών για τον περιορισμό της ανασφάλειας από την εξάπλωση της παραγωγής πετρελαίου στον Κόλπο του Γουινέα.
French aid comes after the United Nations Security Council last month pledged to look at ways of tackling the problem, which has long affected Nigeria's Niger Delta region but has spread, hurting Benin's shipping industry in particular. hereΗ Γαλλική επέμβαση έρχεται μετά από απόφαση στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ όπου οι χώρες που το απαρτίζουν δεσμεύτηκαν να αναζητήσουν τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος της πειρατείας, η οποία έχει επηρεάσει πολύ τον Νίγηρα και ιδιαίτερα την περιοχή του Δέλτα της Νιγηρίας, αλλά έχει εξαπλωθεί,«πληγώνοντας» και την ναυτιλιακή βιομηχανία Μπενίν. "Η αύξηση του αριθμού των απαγωγών και το κλιμακούμενο κόστος για την εμπορική ναυτιλία και την εξόρυξη των πόρων είναι σαφώς απειλή για την ανάπτυξη και ως εκ τούτου για την σταθερότητα των χωρών του Κόλπου της Γουινέας," δήλωσε ο Jean-Paul Monchau, πρεσβευτής της Γαλλίας στην Μπενίν. France has pledged to spend 5.2 billion CFA francs ($10.8 million) on training local forces and buying two surveillance aircraft from French firm LH Aviation, the ambassador said.Η Γαλλία έχει δεσμευθεί να δαπανήσει 5,2δισεκατομμύρια φράγκα CFA ($ 10.800.000) για την εκπαίδευση των τοπικών δυνάμεων και την αγορά δύο αεροσκαφών επιτήρησης από την γαλλική εταιρεία LHγια την ενίσχυση της Αεροπορίας, είπε ο πρέσβης.
"The increased number of kidnappings and the escalating costs for commercial shipping and extraction of resources are clearly a threat to the growth, development and therefore the stability of countries in the Gulf of Guinea," Jean-Paul Monchau, France's ambassador to Benin, said on Thursday.The Gulf of Guinea, a stretch of West Africa's coast spanning more than a dozen countries, is a growing source of oil, cocoa and metals to world markets.Ο κόλπος της Γουινέας, ένα τμήμα των ακτών της Δυτικής Αφρικής που εκτείνονται σε περισσότερες από δώδεκα χώρες, είναι μια αυξανόμενη πηγή πετρελαίου, το κακάο και τα μέταλλα στις παγκόσμιες αγορές. While piracy has not touched the scale of the attacks off Somalia, it is on the increase and navies in the region lack the means to counter it.Αν και η πειρατεία δεν έχει αγγίξει την κλίμακα των επιθέσεων στα ανοικτά της Σομαλίας, είναι όμως αυξανόμενο μέγεθος ενώ το πολεμικό ναυτικό της περιοχής δεν διαθέτει τα μέσα για την αντιμετώπισή της. ΗLondon's marine insurance market has added Benin to a list of areas deemed high risk due to an escalation of pirate attacks, driving up shipping costs and dissuading firms from stopping at the country's ports. ασφαλιστική αγορά του Λονδίνου έχει προσθέσει το Μπενίν σε έναν κατάλογο των περιοχών που θεωρούνται υψηλού κινδύνου λόγω της κλιμάκωσης των πειρατικών επιθέσεων, αυξάνουν το κόστος της ναυτιλίας και αποτρέπει τις επιχειρήσεις από στάση στα λιμάνια της χώρας. Αναλυτές λένε ότι η άνοδος της πειρατείας οφείλεται εν μέρει στις συμμορίες της Νιγηρίας που κινούνται σε γειτονικές χώρες λόγω «της πίεσης στο σπίτι». Νιγηρία, η Ισπανία και οι Ηνωμένες Πολιτείες συμμετέχουν επίσης στη βοήθεια Μπενίν που προσπαθήσει να ελέγξει τις συμμορίες στη θάλασσα”. Όπως έχουν καταγράψει τα ντοκιμαντέρ του Γιώργου Αυγερόπουλου, οι λεγόμενες συμμορίες, είναι εξεγερμένοι αντάρτες που πήραν τα όπλα εναντίον πολυεθνικών-διεφθαρμένων κυβερνήσεων,έχοντας την στήριξη των τοπικών κοινωνιών που λιμοκτονούν!($1 = 482.836 CFA Francs) (Reporting by Samuel Elijah; Writing by David Lewis; Editing by Matthew Jones)
Όμως η Γαλλία δεν είναι μόνη της σε αυτή την ιμπεριαλιστική προσπάθεια. Χερσαίες επιχειρήσεις εναντίον των πειρατών στη Σομαλία, ζητούν Κίνα και ΗΠΑ. Μάλιστα, η Κίνα που αναπτύσσει τεράστια οικονομική προσπάθεια στη Μεσόγειο και εγκαθιστά βάσεις διείσδυσης στην Ευρώπη, εξαγοράζοντας λιμάνια όπως του Πειραιά, και θεωρεί την Πειρατεία στις ακτές της Σομαλίας έναν σημαντικό κίνδυνο για τα σχέδια της.
Οι Κινέζοι εξέφρασαν την άποψη ότι: “Η διεθνής κοινότητα πρέπει να επιτεθεί στους πειρατές στις βάσεις τους στο έδαφος κι όχι να τους κυνηγά στη θάλασσα”, δήλωσε ο Chen Bingde,Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου του Απελευθερωτικού Λαϊκού Στρατού. Η Κίνα είναι μεταξύ των χωρών που συμμετέχει ενεργά και επιθετικά στην καταπολέμηση των Σομαλών πειρατών στον Κόλπο του Άντεν και στον Ινδικό Ωκεανό. Την ίδια άποψη είχε εκφράσει και η Ρωσία ενώ ο αμερικανός Αντιναύαρχος Mark Fox δήλωσε ότι κάποια από τα προληπτικά μέτρα που χρησιμοποιούνται για την τρομοκρατία θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν και για την καταπολέμηση της πειρατείας.
Όλα τα σύγχρονα δόγματα του ΝΑΤΟ περιγράφουν την Πειρατεία ως ασύμμετρη απειλή και Νατοϊκοί-Ευρωπαικοί στόλοι,με την συνδρομή πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού της Ρωσίας και Κίνας περιπολούν στην περιοχή χωρίς όμως καταλυτικό αποτέλεσμα. Η διεθνή καπιταλιστική-ιμπεριαλιστική κοινότητα αποφασίζει να επιτεθεί εκ νέου,ανατρέποντας το Διεθνές Δίκαιο που πλέον είναι ξεπερασμένο και δεν εξασφαλίζει τα συμφέροντα τους.
Στο κυνήγι του κέρδους και του θανάτου εμπλέκονται πλέον Ιδιωτικοί Στρατοί και Ιδιωτικές Εταιρείες Σεκιούριτι,αποδεικνύοντας ότι η βιομηχανία της Άμυνας και Ασφάλειας είναι χρυσοφόρα.Μεγάλη και η εμπλοκή των ελληνικών εταιρειών σεκιούριτι με επικεφαλής αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού που συμμετείχαν σε τέτοιου είδους ιμπεριαλιστικές αποστολές και αξιοποιούν πλέον την πολεμική τους εμπειρία για το ατομικό τους συμφέρον. Δεν έχουν λείψει βεβαίως οι κατηγορίες για διαπλοκή μεταξύ ανδρών και αξιωματικών των Ειδικών Δυνάμεων του Λιμενικού με αυτές τις εταιρείες, όπου παίρνουν άδεια για να πεταχτούν μέχρι το Άντεν για να βγάλουν ένα καλό χαρτζιλίκι ως μπράβοι των εφοπλιστών!
Εμείς πιστεύουμε ότι δεν είναι η Καταστολή και η Ιμπεριαλιστική Επέμβαση λύση στο πρόβλημα, αλλά η αιτία του!
Απαιτείται τώρα να φύγουν όλες οι ξένες δυνάμεις και οι πολυεθνικές από αυτές τις χώρες αφήνοντας τους λαούς ελεύθερους να αποφασίσουν και να ευημερήσουν απολαμβάνοντας τον πλούτο που τους προσφέρει η γη και οι θάλασσες τους.
Υπάρχουν όμως και δύο πολύτιμα συμπεράσματα για το εργατικό κίνημα:
Σε εποχές παγκοσμιοποίησης το πεδίο της ταξικής πάλης ξεπερνά τα όρια του κράτους-έθνους και απαιτεί όρους εργατικού διεθνισμού εντός και εκτός συνόρων. Κανένα Καμποτάζ δε μπορεί μακροπρόθεσμα να διαφυλάξει τα εργατικά δικαιώματα. Μόνη η κοινή πάλη του κόσμου της εργασίας που θα θέσει ζήτημα συνολικής υπεράσπισης και κατοχύρωσης των σύγχρονων εργατικών δικαιωμάτων και αναγκών για το σύνολο των εργαζομένων,ανεξάρτητα τη φυλή-εθνικότητα-γλώσσα-θρήσκευμα του καθενός.
Ένας αγώνας που έχει απαραίτητα όρο την προβολή της συνολικής αντικαπιταλιστικής αμφισβήτησης και της αναγκαιότητας Ανατροπής του εκμεταλλευτικού και καταπιεστικού καπιταλιστικού συστήματος.
Η πάλη επομένως απέναντι στον σύγχρονο Κοινοβουλευτικό Ολοκληρωτισμό, το ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ-Ε.Ε.-ΔΝΤ-Εργοδότες δε μπορεί να δοθεί με όρους «εθνικής ενότητας», αλλά με όρους ενότητας του έθνους των εργαζομένων, εντός και εκτός συνόρων.
Σήμερα περισσότερο από ποτέ απαιτείται η σύνδεση και αλληλοτροφοδότηση εργατικού-αντιμιλιταριστικού-αντιπολεμικού-αντιιμπεριαλιστικού κινήματος.
ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘEΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932955437
Diktiospartakos.blogspot.com
Αναδημοσιεύουμε το παρακάτω άρθρο που απηχεί ολοκληρωμένα τις απόψεις του εφοπλιστικού κόσμου:
Nigeria, Spain and the United States are also involved in helping Benin try and control the sea gangs. Με διεθνή στρατηγική κατά της πειρατείας (Τρίτη, 14 Ιουνίου 2011)
Να αναπτυχθεί μια διεθνής στρατηγική, που θα προβλέπει τη λήψη προληπτικών και κατασταλτικών μέτρων από τις ναυτικές δυνάμεις και πιο αποτελεσματικούς κανόνες εμπλοκής και συνεργασίας μεταξύ των κρατών για την άσκηση της ποινικής δίωξης.Όσον αφορά στα μέτρα αυτοπροστασίας των εμπορικών πλοίων, η ΕΕΕ Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών υποστηρίζει πλήρως την εφαρμογή των Οδηγιών για τις Βέλτιστες Πρακτικές Διαχείρισης των οργανισμών της ναυτιλίας,καθώς επίσης και των σχετικών Οδηγιών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού IMO .
Στις δύο αυτές θέσεις συμπυκνώνεται η άποψη της ΕΕΕ για την αντιμετώπιση του φαινομένου της πειρατείας, της σύγχρονης μάστιγας της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου. Η πειρατεία, με την ανεξήγητη για την κοινή λογική αντοχή της,προκαλεί απρόβλεπτες οικονομικές ζημίες (με συνολικό υπολογιζόμενο κόστος μεταξύ 7 - 12 δισ. δολαρίων) και θέτει σε κίνδυνο τη ζωή του ανθρώπινου δυναμικού των πλοίων, τονίζει ο πρόεδρος της ΕΕΕ, Θεόδωρος Βενιάμης.
Η ΕΕΕ μελετά, το διάστημα αυτό, επισταμένως το πρόβλημα της πειρατείας, ενώ, την ίδια στιγμή, διεθνείς οργανώσεις, όπως το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο,αποφάσισαν να επιτρέψουν την επάνδρωση των πλοίων με ιδιωτικές οπλισμένες ομάδες, εφόσον το επιτρέπει η σημαία του πλοίου, ή ακόμη και με κυβερνητικά στρατιωτικά σώματα. Επίσης, το θέμα της επάνδρωσης των πλοίων με στρατιωτικά κυβερνητικά ή μη σώματα απασχολεί και το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.
Η ΕΕΕ, πάντως, αντιμετωπίζει με επιφυλακτικότητα το θέμα αυτό και δεν έχει λάβει οριστικές αποφάσεις, καθώς είναι πολύπλοκο και χρήζει ιδιαίτερης προσοχής. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, εκτός της ασφάλειας του φορτίου, με την παρουσία ενόπλων ομάδων επί του πλοίου, διακυβεύεται και η ασφάλεια των πληρωμάτων. Σε κάθε περίπτωση, η επάνδρωση των πλοίων με στρατιωτικά σώματα είναι ένα θέμα που θα πρέπει να αντιμετωπισθεί από τον ΙΜΟ.
Η αναβίωση του φαινομένου της πειρατείας αποτελεί πηγή μεγάλης ανησυχίας για τη ναυτιλιακή κοινότητα. Την ΕΕΕ έχει απασχολήσει σε μεγάλο βαθμό η κλιμάκωση των πράξεων πειρατείας και των ενόπλων ληστειών εναντίον των πλοίων ανά την υφήλιο και ιδιαίτερα στα ύδατα ανοικτά των ακτών της Σομαλίας, στον Κόλπο του Άντεν και στο μεγαλύτερο μέρος του Ινδικού Ωκεανού, μετά την επέκταση των πειρατικών δραστηριοτήτων στην εν λόγω περιοχή.
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της με σκοπό τον περιορισμό του φαινομένου, πέραν της ενθάρρυνσης των μελών της να εμμείνουν και να εφαρμόζουν πλήρως τις Οδηγίες των οργανισμών της ναυτιλίας για τις«Βέλτιστες Πρακτικές Διαχείρισης», συνυπέγραψε με αρκετά μέλη της τη Δήλωση για την Εκστρατεία Ενημέρωσης της Κοινής Γνώμης, που υποστηρίχτηκε από όλους τους φορείς της ναυτιλίας, με αίτημα η διεθνής κοινότητα να εκπληρώσει το καθήκον της για την εξάλειψη της πειρατείας.
Όπως τονίζει, θα πρέπει να αναπτυχθεί μια διεθνής στρατηγική, που θα προβλέπει τη λήψη προληπτικών και κατασταλτικών μέτρων από τις ναυτικές δυνάμεις και πιο αποτελεσματικούς κανόνες εμπλοκής και συνεργασίας μεταξύ των κρατών για την άσκηση της ποινικής δίωξης.
Η συνεργασία για την καταπολέμηση των πράξεων της πειρατείας θα καταστήσει εφικτή την ποινική δίωξη των πειρατών ή την απέλασή τους, σύμφωνα με το άρθρο 100 της Δ.Σ. UNCLOS5, το διεθνές εθιμικό δίκαιο και τις εθνικές νομοθεσίες.
Συντονισμός δράσεων
Η ΕΕΕ υποστηρίζει πλήρως την πρωτοβουλία του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών, να δημιουργήσει, υπό την αιγίδα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα καλύτερου συντονισμού των δράσεων της πολυεθνικής συνεργασίας κατά της πειρατείας, ως μια σοβαρή προσπάθεια βελτίωσης της αποτελεσματικότητας των υφιστάμενων διεθνών μέτρων.
Επιπροσθέτως,η ΕΕΕ επικροτεί τις πρόσφατες αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών και της Ε.Ε., να παρατείνουν μέχρι το Δεκέμβριο του 2012 την επιχειρησιακή δραστηριότητα της Ευρωπαϊκής Ναυτικής Δύναμης (EU Navfor-Atalanta) και να επεκτείνουν την περιοχή των επιχειρήσεων προς Νότο και προς Ανατολάς, προκειμένου να αντιμετωπισθεί η αυξανόμενη εμβέλεια των πειρατικών επιθέσεων. Οι Έλληνες εφοπλιστές θεωρούν, ακόμη, ότι είναι ενθαρρυντική η σύναψη συμφωνιών ποινικής δίωξης των πειρατών μεταξύ της Ε.Ε.και της Κένυας και των Σεϋχελλών.
Στην ξηρά οι αιτίες Ωστόσο, η ΕΕΕ αναγνωρίζει ότι οι βασικές αιτίες της πειρατείας πρέπει να αναζητηθούν στην ξηρά και επισημαίνει ότι η αποκατάσταση της έννομης τάξης και της οικονομίας στην ξηρά θα είναι μία μακροχρόνια διαδικασία. Εκτιμά ότι η δημιουργία δικαστικής δικαιοδοσίας στη Σομαλία και στις γειτονικές χώρες είναι ζωτικής σημασίας για τον τερματισμό της παρούσας κατάστασης ατιμωρησίας.
Επίσης,ζητεί την εγκαθίδρυση ενός επαρκούς δικαστικού συστήματος για την ποινική δίωξη(π.χ. νομοθεσία, εξειδικευμένα δικαστήρια, δικηγόρους, φυλακές) και αποτελεσματική Ακτοφυλακή.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΕΕ έχει ενεργά παρακολουθήσει τις σχετικές εξελίξεις στους διεθνείς οργανισμούς (ΟΗΕ, Ε.Ε., ΝΑΤΟ, UNODG) και στους φορείς της ναυτιλίας, ενώ η Ελλάδα προήδρευσε, κατά τη διάρκεια του 2010, της Ομάδας Επαφής των Ηνωμένων Εθνών.
Τι προτείνει το Committee Τη δημιουργία διεθνούς στρατιωτικού σώματος από όλες τις χώρες, το οποίο θα επανδρώνει τα πλοία που διέρχονται από περιοχές που δρουν οι πειρατές, έχει προτείνει η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), ως ένα από τα μέτρα αντιμετώπισης της μάστιγας των πειρατικών επιθέσεων.
ΤοCommittee, με εγκύκλιό του, αναφέρεται στα προβλήματα που δημιουργεί η πειρατεία στο διεθνές εμπόριο και τη ναυτιλία και καταθέτει συγκεκριμένες προτάσεις αντιμετώπισής της, οι οποίες εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο που ήδη έχει επεξεργασθεί η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα μέσω των φορέων της.
Άλλες προτάσεις, που καταθέτει το Committee, είναι η επανεξέταση του νομικού πλαισίου και η αναθεώρηση των κανόνων εμπλοκής, έτσι ώστε να αντιμετωπίζονται τα πειρατικά σκάφη αποτελεσματικότερα από τις διεθνείς δυνάμεις του πολεμικού ναυτικού που δρουν στην περιοχή της Σομαλίας.
Σε έξαρση οι επιθέσεις στην περιοχή της Σομαλίας Σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου (IMB) για την πειρατεία, κατά τη διάρκεια του 2010 Σομαλοί πειρατές κατέλαβαν επιτυχώς στην ευρύτατη περιοχή του Ινδικού Ωκεανού 47 πλοία, με περισσότερους από 1.000 ναυτικούς ως ομήρους. Την ίδια χρονική περίοδο, σημειώθηκαν 218 ανεπιτυχείς επιθέσεις από Σομαλούς πειρατές σε εμπορικά πλοία.
Αξίζει επίσης να επισημανθεί ότι, στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2011, είχαμε νέο ρεκόρ πειρατικών επιθέσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του International Maritime Bureau (IMB), το πρώτο τρίμηνο του 2011 καταγράφηκαν 142 περιστατικά πειρατείας, σε σύγκριση με τα 67 που είχαν διαπιστωθεί την ίδια περίοδο πέρυσι.Από τα 142 περιστατικά, τα 97 πραγματοποιήθηκαν στα ανοιχτά της Σομαλίας.
Παρά την παρουσία της χωρίς προηγούμενο πολυεθνικής ναυτικής συνεργασίας στην περιοχή και της σχετικής επιτυχίας της, πολλά απομένουν να γίνουν για την εξάλειψη του ανησυχητικού αυτού φαινομένου, το οποίο επηρεάζει την ελεύθερη ροή του παγκόσμιου εμπορίου, διά μέσου στρατηγικών ναυτιλιακών οδών, βάζει σε κίνδυνο τις ζωές των ναυτικών και αμαυρώνει την εικόνα της ναυτιλίας, σημειώνει η ΕΕΕ στην ετήσια έκθεσή της. Η αύξηση της συχνότητας των πειρατικών δραστηριοτήτων, της επιθετικότητας των πειρατών και του βαθμού βίας που ασκείται εναντίον πλοίων και ναυτικών, καθώς επίσης και η αλλαγή στις επιχειρησιακές δυνατότητες των πειρατών με τη χρήση των λεγόμενων «μητρικών πλοίων», των οποίων και ανακύπτει επείγουσα ανάγκη εξουδετέρωσης, συνηγορούν για την ανάληψη μιας αποτελεσματικής και συντονισμένης διεθνούς εκστρατείας και δραστικών μέτρων κατά της πειρατείας.
Ο κίνδυνος διατάραξης της εξασφάλισης επάρκειας σε βασικά προϊόντα, επί των οποίων στηρίζεται η παγκόσμια οικονομία, αυξάνεται, προειδοποιεί η ΕΕΕ.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου